Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18001 til 18020 af 117955
-
Gensplejsning + Etik?
ForumindlægJeg skal til at lave AT-opgave, hvor jeg vil bruge biologi og religion til at belyse emnet gensplejsning. Jeg har tænkt på at bruge etikken til at undersøge om det er etisk korrekt eller ukorrekt ud fra skabelsesberetningen som siger at Gud har skabt mennesket som det skal være. Men jeg er lidt p... -
Øvetests til biolgi
ForumindlægHej, folkens. Jeg står og skal op i skriftlig biologi her om et par uger. Derfor kunne jeg godt tænke mig at tage nogle "øveprøver", der er som den rigtige prøve i type, sværhedsgrad osv.. Jeg har fundet en enkelt på nettet, men er der mon nogen, der ved, hvor jeg kan finde flere? Jeg... -
pH-beregning kemi 2010 A STX
ForumindlægHvordan løser man opgave 1 d? Jeg har løst de forrige opgave og svarene er 1 a 0,227 M 1 b 2,73 1 c 18,9 mL -
Hf - Stx?
ForumindlægHej Sp. Jeg går i tiende klassse og er glad for det. Har lige fået oplyst igår, at jeg er blever erklæret ''egnet'' til gymnasiet. Under min uddannelseplan har jeg valgt følgende: Naturvidenskabelig fagpakke -> Matematik B, kemi B Derfra vil jeg nok også vælge fysik C/... -
AT - Doping
ForumindlægHej Jeg har valgt fagene idræt (B) og kemi (A) som mine fag. Emnet er doping. Jeg vil høre om der var nogen, som havde ideer til problemstillinger og promblemformulering? Tak! Malene -
Afsætningshjælp!
ForumindlægJeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak! -
5 A-Fag
ForumindlægHej, jeg har valgt et ekstra a-fag, Matematik A, og jeg ønsker at fjerne det. Er det muligt? I 2.G, der skulle min klasse op til Matematik B eksamen (mundtlig og skriftlig), mens jeg skulle til samfundsfag og filosofi eksamen. Er det så stadig muligt, at få fjernet mit ekstra A-fag, eller kan jeg... -
Nitrogenkredsløb
ForumindlægHej! Jeg sidder med nogle biologi spg. som jeg ikke rigtig kan finde ud af. Jeg har læst lidt om det i bogen, men jeg forstår det ikke rigtig og det står ikke ordentlig forklaret. Vil hører om der er nogle der har noter til det her eller vil forklare mig det, så jeg kan få besvaret de to spø... -
Hjælp? angående Matematik A
ForumindlægHej sidder lidt og kigger på hvad jeg skal læse næste år? Jeg sad og tænkt på noget, der jeg ikke bestod Matematik A til min eksame på HTX? Kan jeg stadigvæk komme ind på Statskundskab? der er matematik stillet som et Kræv på B? bliver jeg nød til at supplere eller hvordan? -
Tangentens ligning
ForumindlægI forbindelse med de spørgsmål, som jeg har fået til min matematik mundtlig eksamen, har jeg under emnet tangentens ligning fået til opgave at beskrive betydningen af koefficienterne a og b i tangentens ligning. Jeg er derfor lidt i tvivl og jeg beskrive koefficienterne som om det var en lineær... -
beregninger i kemi, bioanalytiker udd.
ForumindlægJeg har set mig totALT BLIND! Beregn Cu ++ konc i mmol/L i en opløsning, hvor 75,0 mL 3,50 mol/L HNO3 har reageret, og totalrumfang er 1,20 L c *v = c1* v1 giver ikke mening her, eller er jeg blind? Skal til eksamen i august, og kan ikke kontakte vejleder her i sommerperioden. Hjælp?? :) -
Mundtlige eksamener=helt blank!
ForumindlægHej alle!Nu har jeg fundet den røde trød, der tydeligvis viser at jeg KUN kan finde ud af de skriftlige eksamener. Jeg kan simpelthen ikke gennemskue de mundtlige, jeg ved ganske enkelt ikke hvad de vil have. Jeg har lige være oppe i historie B, og selvom der var et emne jeg ved MEGET om, også af... -
Eksponentiel udvikling
ForumindlægHej! Skal til eksamen i skrivtlig matematik i morgen, så sidder lige og regner nogle opgaver. Men har lidt problemer med disse to:A:En ekspontielt aftagende funktion f har halveringstiden 2,7. Grafen for f går gennem punktet P(3,12)1. Tegn grafen for f i et enkeltlogaritmisk koordinatsystem og be... -
HTX?
ForumindlægHej Jeg er en pige der lige nu går i 8. klasse. Eftersom jeg går i 8. klasse, bliver der nu fokuseret meget på vores studievalg. Min plan har hele tiden været at læse jura efter gymnasiet, men jeg har egentligt ikke lyst til at tage på STX. Adgangskravene til Jura er egentligt er så store, Dans... -
Krav Til At Blive Psykolog???????
ForumindlægJeg skal til at vælge en studieretning på gymnasiet. jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge men jeg har tænkt på denne sammensætning: Matematik A + Kemi A + Fysik B. + Psykologi C (valgfag da skolen ikke kan tilbyde andet) + Tysk B + Musik C Hvilke fag skal man have på hvilket niveau for at... -
trekant
ForumindlægI en retvinklet trekant er den længste katete 3 gange så lang som den korteste katete, og hypotenusen er 3 enheder længere end den korteste katete. Bestem længen af den korteste katete Har gjort således: kort katede = x Katede = 3x hypotenuse = x+3 enheder så har jeg reducerede ligningen ... -
Mangler to fag for at komme ind
ForumindlægHej. Jeg mangler mat på a og fysik på b for at komme ind på farmaceut uddannelsen. Kan jeg tage nogen aftenkurser i løbet af 3.g, eller kan jeg få de to fag afsluttet på 6 måneder efter gymnasiet? Mit nuværende snit ligger på 8,5 (ny skala). P.s. Hvis jeg vælger matématik på b-niveau på mit si... -
Fagsupplering til sommer
ForumindlægHej. Jeg har et spørgsmål som jeg håber der er nogle der kan være mig behjælpelig med. Jeg skal have bestået matematik B for at kunne søge ind på mit studie til sommer. Problemet er at jeg har faget på mit eksamensbevis, desværre må jeg sande at jeg kun fik 2 mundtligt og 00 skriftligt, så faget ... -
REDUCERE???
Forumindlægjeg sidder med en opgave der lyder, Opgave 1 reducer udtrykket (a-b)^2+2b(a-b), og reducere udtrykket 3x-3y/x^2-2xy+y^2 jeg har gjordt følgende for 1: (a-b)^2+2b(a-b) --> (a-b)* (a+b)+2b(a-b) --> (a-b)+2b er det rigtigt ??? og hvordan reducere jeg den anden??? TAK på forhånd -
tysk... PLease
ForumindlægHejsa..!!Har lige et spørgsmål. Har valgt tysk næste år på højt niveau, og derfor kunne jeg godt tænke mig at høre hvordan eksamen foregår...Endvidere er det rigtigt, at man får en ukendt tekst som man skal oversætte inden i forberedelseslokalet-ligesom som på obligatorisk niveau...?Hvis ja, må m...
