Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18001 til 18020 af 32350
  • 4/4

    Forumindlæg
    Hvad står fx 4/4 for? det øverste, er det ikke antal pulsslag i hver takt? men hvad er det nederste
  • danskeksam A

    Forumindlæg
    hej hvordan foregår en mundtli og skriftlig eksam i den ny reform for jeg vil læse på pensumet her i sommerferien
  • HJÆLPPPP SKAL BRUGES IMORGEN!!!

    Forumindlæg
    Er der ikke lige en som er sød at lave denne opgave, kan slet ikke finde ud af den og den skal bruges imorgen!! Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig. OBS: det er det vedhæftede billed - opgave 7 Tak på forhånd.
  • Tan,Cos og Sin

    Forumindlæg
    Hej alle vi er lige gået i gang med sådan nogen opgaver, og har lidt svært ved det.. Nogen der kan forklare mig hvordan man laer opgaven så jeg kan gå i gang med de andre :)
  • Euler

    Forumindlæg
    Lad k,m tilhører N være indbyrdes primiske. Så gælder phi(k*m) = phi(k) * phi(m). Bevis: n = k*m. Da k og m er primiske er phi(n) antallet af tal i (0,...,n-1) der er primiske med både k og m. Hvordan kommer jeg videre?
  • TI 83

    Forumindlæg
    Hej Kan man godt bruge en TI 83 på gymnasiet eller er den ALT for gammel?
  • Sekant

    Forumindlæg
    hej :) jeg kan simpelthen ikke forklare hvad en sekant er. nogen der kan hjælpe mig?
  • sygeplejeske

    Forumindlæg
    Hej alle....... Jeg vil gern høre om nogen ved hvad det kraver at komme ind på sygeplejeskeskole i 2008??
  • Brøkregning, hjælp til at få det på plads.

    Forumindlæg
    Hej alle sammen, jeg har lidt svært ved at regne brøker. Så jeg vil gerne bede om jeres hjælp endnu en gang. Her er der lige n opgave vi kan få diskuteret sammen, på en god måde: 12/5 + 4/7 =`? Hvordan gør jeg, jeg ved det er nemt, men jeg har det ikke på plads. :-/ PF tak :)
  • Fysik på A

    Forumindlæg
    Fysik er virkelig noget der interessere mig, - Er der en uddanelse man skal have Fysik A og eventuelt kemi b, for at kunne søge ind.
  • Pierre de Fermat

    Forumindlæg
    Hvordan beviser man at c^n=a^n+b^n har løsninger når c,a,b tilhører N og n=2? Jeg snakker ikke om en grafisk løsning.
  • Matematisk beskrivelse

    Forumindlæg
    Hej Jeg har fået en probkem formulering hvor i der står at jeg skal lave en matematisk beskrivelse. Hvordan gør man det? Hvilke elementer skal der være med der? Har spurgt min vejleder, men svaret gjorde det ikke lettere for mig. Håber der er nogen der kan/vil hjælpe :)
  • Læsemængde på uni

    Forumindlæg
    Hej. Af ren nysgerrighed synes jeg, at det kunne være dejligt hvis I kunne skrive hvor mange sider i gennemsnitligt forventes at læse dagligt på jeres studie. De fleste angiver det i timer, men læsehastighederne varierer jo. Derfor er jeg nysgerrig efter antallet af sider. Tak på forhånd
  • Er dette rigtigt?

    Forumindlæg
    Jeg har en ligning m: 5x+3y-6=0 Jeg bestemmer normalvektoren: n=(5;3) Nu skal jeg bestemme et punkt på linjen. og her kommer jeg i tvivl, jeg jeg omkrive ligningen 5x+3y-6=0 til denne form: 5(x-15)+3(y+3)=0 også er punktet p(15,-3)
  • Vektor og normal vektor

    Forumindlæg
    du har en linje med -2x +4y -8 = 0 Du skal bestemme: a) Koordinaterne til linjens normalvektor normalvektor n ? ? er der nogle har idea ??
  • Vækstghastighed

    Forumindlæg
    Hej med jer Kommer lige med et matematikspørgsmål, som - for nogen - sikkert er latterligt let, men jeg kan simpelthen ikke se det :P Anyway, her kommer det: I en model for den fremtidige udvikling af atmosfærens kuldioxid-indhold Q (målt i mia. tons) antages det, at væksthastigheden for kuldi...
  • At opløfte noget på en lommeregner

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder og har det problem med at jeg ikke kan finde ud af at opløfte noget på iPhone standard lommeregner. Fx 2 opløftet i 0,6
  • hjælp til endnu en opgave.

    Forumindlæg
    Funktionen f har forskriften f(x)= -x^2+bx-4 a)Bestem f(7) i tilfældet hvor b= -3 b) Bestem b så ligningen f(x)=0 har netop én løsning. a'eren har jeg fået til 32 ?? og b'eren har jeg meget svært ved. Nogen der kunne hjælpe mig lidt på vej?
  • Omregning til procent

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder her og knokler med en metematik opgave om procent. Hvordan omregner man et tal til procent? Fx. Beregn hvor mange af vælgerne der stemmer på Scocialdemokraterne. Vælger i alt: 1633 522 stemmer på Scocialdemokraterne. Hjælp!
  • tal med udråbstegn

    Forumindlæg
    hej.. jeg sidder og skriver om sandsynlighedsregning, men så er der i nogle af eksemplerne at der fx. står: 0!=1 6!=747 kan jeg få en lille forklaring på hvad dette betyder?