Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 18001 til 18020 af 84121
-
Rigtig stregformel?
ForumindlægHej.. Jeg vil bare spørge om noget jeg ikke er helt sikker på er rigtigt: Jeg skal tegne stregformlen for C(x)H(y)O(2), og som har molarmassen 86g/mol og indeholder en keton: Kan jeg godt tegne den på følgende måde. H H _ _ i i O-C-C-O-C-C-H (dobbeltbinding mellem OC og CC) i ... -
Valg af Valgfag.
ForumindlægHejsa, nu er det snart tid til at vælge valg til 2g og 3g. Nu er jeg så selv kommet i tvivl om et spørgsmål, jeg vil nemlig gerne have Samfundsfag Høj niveau og Biologi Høj Niveau begge fag er desværre 2 årige fag :-(. Nogle der ved om der er mulighed for at få begge fag ? Mener studievejlederen... -
Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym???
ForumindlægHeY Experter!!!Er der krav om man skal have et godt tal, hvis man skal på gym??? -
hjælp ! 2 spørgsmål
Forumindlæghej :) jeg sidder og laver matematik og er i tvivl om f(x) =x^3-4x^2-7x+10 er en tredjegradspolynomie eller en tredjegradsfunktion? jeg har lavet en division på den og fundet frem til disse tre nulpunkter: -2 , 1 og 5 jeg skal nu lave en fortegnsvariation hvordan gør jeg det? skal jeg bare lav... -
bedømmelse ved skr. eksamen
ForumindlægJeg har fået mine opgave med hjem fra skr. eksamen i matematik, og en fasitliste. Jeg hader at gå og vente på at få min endelige karakter. Så mit spørgsmål er: hvor mange point skal man have for de forskellige karakterer?75point = 13 / 11 så vidt jeg ved -
bestem koordinatsættet
Forumindlæghej alle sidder og laver matematik, men er gået i stå i 1 opgave uden hjælpemidler. En funktion f er bestemt ved f(x)=x^2-4x-5. Bestem koordinatsættet til hvert af grafens skæringspunkter med førsteaksen. hvad vil spørgsmålet i det hele taget sige og derneæst hvordan regner jeg det ud -
vilkårlige trekanter
Forumindlægjeg har lidt svært ved at finde frem til hvad vinkel v er i opgave b. nedunder er der en link til opgaven, er der nogen der har en forslag til hvordan man kan finde frem til det rigtige resultat? jeg har fået opgave A til 33, 37 grader. http://www.emu.dk/gym/tvaers/sciencegym/matematik-materialer... -
Terminseksamen hjælp!
ForumindlægHej studieportalen:) Jeg går på første år på HTX, og vi har matematik på b-niveau. Jeg har terminsprøve på fredag, og jeg har et KÆMPE problem. Trigeometri, geometri og pythagoras(sinus, cosius og de andre relationer) Kan ikke finde ud af hvilken relation jeg skal bruge hvornår, eks ved udregn... -
hjælp til cirklens ligning
Forumindlæghej jeg er igang med at forberede mig til en matematik prøve, og jeg har kigget på nogle gamle opgaver. jeg har taget et billede af opgaven og vedhæftet den. jeg ved ikke, hvorfor der er et + efter 4x, og hvor 16x og 16 kommer fra håber nogen der kan hjælpe mig Tak på forhånd -
Definitionsmængde af funktioner! AKUT!
ForumindlægGodaften, håber der sidder et matematik geni vågen til at hjælpe mig. Jeg havde overset en opgave jeg manglede, og jeg er simpelthen så træt, at jeg dårligt ved hvem jeg selv er. Jeg skal finde en passende definitionsmængde til følgende funktioner: Tak på forhånd! -
Beregn areal af rørledning
ForumindlægHej! Under et forløb om trigonometri syntes vores lære det var sjovt at give os et bundt (for nogle) temmeligt besværlige matematik opgaver for henover juleferien. Kan simpelthen ikke finde ud af hvordan man skal løse b) i følgende opgave. - Som i kan se (på det vedlagte billede), har jeg noteret... -
Didaktik og matematiske arbejdsmåder
ForumindlægJeg skal skrive en opgave på lærerseminariet 1.årgang merit i matematik. Opgaven skal omhandle didaktiske overvejelser omkring matematiske arbejdsmåder. Jeg er på helt bar bund kan nogen hjælpe mig med at komme igang? På forhånd tak Kytmat -
Eksamenssæt 2006
ForumindlægHej, Jeg søger navnet på engelsk-eksamenssættet fra 2006. Matematikerne fra engelsk højt-niveau var i 2006 til skriftlig eksamen i et eksamenssæt der hed "QUENIEE". Men hvad hed det eksamenssæt som SPROGLIG højt-niveau i engelsk var oppe i til skriftlig eksamen i år 2006??? -
LEKTIEHJÆLP!
ForumindlægHejsa! Jeg går i 3.g på frederiksborg Gymnasium og har matematik på B-niveau. Jeg har gevaldig brug for noget privatundervisning inden terminsprøven d. 28/3. Er der nogle der kan hjælpe? -
Gamle 10. klasseelever
ForumindlægHvordan gik det til afgangseksamen i matematik? Hvilket emne kom i op i? Var det svært? Ellers andet du/I vil tilføje? P.S Jeg går selv i 10. klasse og skal snart til terminsprøven og kunne godt tænke mig at øve mig, inden terminsprøven indtræder til januar, så et par påhits ville være til sto... -
SO - Studieområde
ForumindlægJeg skal skrive en opgave i SO hvor jeg skal inddrage følgende fire fag: idehistorie, dansk, matematik og kemi. Nogen der ved hvad emnet kunne omhandle? Og hvilke metoder jeg skal benytte mig af? -
tutor søges
Forumindlægjeg mangler en tutor til matematik på A, stx, et par gange om ugen frem til januar, og helst ikke virtuelt men hjemmeundervisning mod betaling enten i århus eller vejle.. send gerne en privat besked, hvis du er interesseret :) -
HJÆLP!!!
ForumindlægHEY...R DER NIGLE SOM VAR TIL AFGANGSPRØVE DER KAN FORTÆLLE MIG OM DET VAR LET TIL BÅDE DANSK OG MATEMATIK SKRIFTELIG OG VAD HANDLEDE DET OM?????KAN DU NÆVNE MIG DE 5 ELLER HVOR MANGE TING DET NU R MAN KAN VÆLGE IMELLEM TIL DANSK SKRIFTELIG? -
Bevisers praktiske funktion
ForumindlægHvad er det helt konkret man bruger beviser til i matematik?Ikke fordi jeg har svært ved at forstå dem, jeg har bare svært ved at forstå deres praktiske funktion.Min lærer siger, at det er en ren form for kildekritik, men tag det roligt; jeg tror jo på dem! -
3. årsopgave emner
ForumindlægJeg skal som så mange andre snart til at skrive 3. årsopgave på gymnasiet. Jeg har valgt at skrive i matematik men jeg ved ikke hvilket emne jeg vil have. Nogen der har nogle gode forslag?
