Søgning på: matematik fp9 2021. Resultater: 18021 til 18040 af 31727
-
regression på TI-83 plus???
ForumindlægHejSidder og laver kemi, og siden jeg droppede matematik sidste år, har jeg glemt hvordan jeg slår regression til når jeg har med funktioner at gøre... Har som sagt en TI-83 Plus...Nogen der eventuelt kan hjælpe? -
eksamensopgaver i mat
Forumindlæghej... ville bare lige høre, om der er nogen som ligger inde med nogle opgaver fra den her bog: "vejledende eksempler på: eksamensopgaver i matematik, gymnasiet matematisk linje 1-årigt forløb til a-niveau"så må I meget gerne kontake mig, da jeg er meget interesseret...mvh morten -
Differentialkvotienten for funktioner.
ForumindlægHej .. Jeg er gået lidt i stå med en matematik opgave.. Håber der er nogle der kan hjælpe mig. 1) Find differentialkvotienten (f^' (x)) for følgende funktioner: f(x)=2x^2+2x -
Haster, plz :D
ForumindlægHeeeej :D Er der nogle der vil være så flittig at hjælpe mig med de to små matematik opgaver som er skrevet her? 1) Udregn: (a+b)2_(a-b)2+4(b_ab) 2) Løs: 3/x-2= 9/4 (Husk at forkorte) -
Færdighedsregning - Eksame - Facitliste 2015
ForumindlægHey.! Som i nok ved, skulle alle 9'klasser, op til eksamen i dag (Færdighedsregning, Matematik) Nogen som har facitlisten? Vil rigtig gerne se den, vil bare gerne se hvad jeg kommer til at få som karakter, da jeg ikke kan vente. -
Monotoniforhold
ForumindlægJeg har lidt af et problem da jeg laver min matematik aflevering.. og jeg forstår ikk monotoniforhold... Jeg har fået en graf, kender ikk forskrift eller noget og jeg skal beskrive monotoniforholdet for f og angive størsteværdien... -
Har virkelig brug for hjælp!
ForumindlægHej alle i gode mennesker.... Jeg vil hører om nogen af jer, gidere hjælpe med 2 matematik opgaver? 1. 7x+3=4(x+2)-2 2. x(x-5x+3)=0 -
Procent
ForumindlægHej Jeg sidder med denne matematik opgave som volder mig problemer... (nr. b) Håber der er nogle der kan hjælpe mig (Vil gerne have en forklaring i ord, der forklarer hvorfor det udregnes som det gør, hvis det er muligt) Tak på forhånd! -
Substitution af integraler
ForumindlægHej! Er der nogle, der kan forklare mig om substitution af integraler på en anden måde end de gør det her http://www.webmatematik.dk/lektioner/matematik-a/infinitesimalregning/integration-ved-substitution ? nærmere bestemt hvor man isolerer dt i stedet for dx? Jeg vil være yderst taknemlig! -
andengradspolynomium
ForumindlægHej kloge mennesker jeg har en matematik opgave, som jeg ikke rigtig kan løse. OPgaven er: Bestem det andengradspolynomium P, der tilfredstiller differentialligningen: 2xP´(x) = P(x) - 2x^2+1 Håber at nogen kan hjælpe mig.... TAK :) -
At indsætte boks med definition
ForumindlægHej Alle.Jeg skriver SSO i matematik, og vil gerne lave den velkendte grå/røde boks til mine definitioner eller sætninger og jeg vil også gerne kunne tegne eksempelvis en linje til monotoniforhold.Kender i programmer, der kan den slags? -
Hurtig hjælp..
ForumindlægHvad betyder "1900-t"..?Her ses sammenhængen:"Euklids hovedværk Elementer i 13 bøger var indtil 1900-t. grundlag for ethvert studium af matematik som systematisk deduktivt system."- Betyder det 1900-tallet.? -
Differentialligning
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig med disse opgaver. Problemet er ikke matematikken bag differentialligningen, men selve forståelse af hvad jeg skal gøre med mine partikulære løsninger. Skal de sættes sammen, indsættes i differentialligningen, trækkes fra? Håber nogen kan hjælpe! :) -
Gruppeteori?
ForumindlægJeg sidder og skal skrive min indledning til min SSO i matematik...Skal skrive om algebraiske strukturer, og komme ind på grupper, og homomorfi/isomorfi.Nu er jeg så blevet lidt i tvivl:Er homomorfi/isomorfi en del af gruppeteori?? -
Retvinkelt trekant
ForumindlægHar en lille hjernevrider for mig retvinkelt trekant a er kendt 6,24 vinkel ab 25 vinkel ac 90 kan man vha af ren matematik regne længden ud på b og c? -
Logisk system
ForumindlægHej Jeg undrede mig over følgende spørgsmål: hvorfor siger man, at matematikken er opbygget som et logisk system af aksiomer, definitioner og sætninger? Er det fordi der er et sammenhæng mellem dem? man argumenterer jo at sætningerne er sande, udfra definitoner og aksiomerne. Er det måske der... -
Målestoksforhold
ForumindlægHej Jeg har brug for hjælp til en matematik opgave jeg sidder med. Der er en to figure i hver opgave og jeg skal finde ud af hvad målestoksforholdet og arealforholdet mellem figurene er. Er der nogle der vil være så flinke at hjælpe mig? Jeg har fundet ud af hvad målestoksforholdet er, men kan i... -
Skriftlig eksamen a - regneregler
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at repetere matematik, da jeg på torsdag skal op i det. Mit spørgsmål er, hvilke regneregler skal jeg kunne til delprøve uden hjælpemidler? Jeg ved jeg skal kunne - Logaritme regneregler - Regneregler for differentialkvotienter - Regneregler for integration -Regl... -
En hurtig opgave i mat!
ForumindlægHejsa!Er lige kommet i tvivl om en forholdsvis nem og hurtig opgave i matematik...Skitser grafen for en ikke-kontinuert funktion, som er defineret i R, og som antager værdierne -1 og 7, men ikke værdien 3.Hvad menes der med "antager værdierne..." Hvordan skal jeg løse den???!!!Tak på fo... -
lgningen 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)
Forumindlæghej har haft en test i matematik og vi har fået tre forskellige svar, hvad får i det til ? 2(x – 4)^2 = 5x^2 – 3x(x – 2)
