Søgning på: matematik fp9 maj 2016. Resultater: 18021 til 18040 af 34042
  • Tidligere eksamens opgaver

    Forumindlæg
    Hej Jeg leder med lys og lygte efter tidligere eksamensopgaver, da jeg gerne vil øve mig til min skriftlige eksamen, gerne så nye som muligt? Er der nogen der har nogen de vil sende eller nogen der ved hvor jeg kan få fat i dem henne? Tak op forhånd
  • Bevis om cosinusrelationer

    Forumindlæg
    Jeg skal fremlægge om cosinus her snart.. Jeg kan bare ikke forstå, hvad det ene spørgsmål går ud på? gør rede for, hvordan man kan udlede cosinusrelationerne for en vilkårlig trekant. Hvad menes der ved det? Skal jeg komme ind på cosinusrelationernes bevis?
  • Undervisning??????

    Forumindlæg
    Hej Alle Jeg tænkte på om der var nogle af jer derude som kender nogle steder hvor man kan få hjælp til sin eksamenslæsning??? Det gør ikke noget at det koster penge... bare man får noget ud af det.... Kasper....
  • er min fremgangsmåde rigtig?

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med opg 14 i denne opgave? http://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:MhZ1aNCZ8QAJ:www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF09/Eksamen/Eksamensopgaver/Stx/090511_opgave_matematikA_stx.ashx+bestem+prisen+for+vejen+udtrykt+ved+x&hl=da&gl=dk&pid=bl&srcid=ADGEES...
  • 9 klasse

    Forumindlæg
    Hejsa alle sammen derude :) Jeg går i 9 klasse - er ramt af Lock Out. Jeg har glemt en hel masse désværre, men det er som en nål i en høstak for mig, at finde ud af hvordan jeg reaptere. Vi har ikke brugt vores bøger ret meget ..... Er der nogle hjemmesider?, nogle helt konkrete ting d...
  • Annuitetsregning

    Forumindlæg
    Hej folkens! Jeg sidder lige nu med en opgave omkring rentes- og annuitetsregning, hvor et af spørgsmålene lyder som følgende: "Hvor mange gange er Anstørre end A0." Nogle der vil være så venlige at break it down for me? :) Mvh. Simon
  • Kan man godt skifte klasse?

    Forumindlæg
    Hej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g)
  • hvilken videregående udd.?

    Forumindlæg
    hej kommende studenter jeg står og ved ikke rigtig hvilken udd., jeg skal søge ind på, selvom fristen er lige rundt om hjørnet. jeg tænkte derfor, at jeg kunne få noget inspiration på studieportalen! hvilken uddannelse søger i?
  • Andre der skal læse Oecon i Århus?

    Forumindlæg
    Hej Studieportalen! Jeg er blevet optaget på økonomi i Århus - så det er jeg glad for. Er der andre herinde som skal starte der? Vi er trods alt over 200 stykker der er blevet optaget. Derudover tænkte jeg på om der er nogen der kender noget godt introlitteratur til økonomistudiet? Mvh. avlanden
  • gennemsnit

    Forumindlæg
    Hej, Jeg vil lige høre om hvor meget man skal tage i hver fag for at få et gennemsnit til 9,2 eller 9,4. Jeg går på HF nu, men tænker på hvis jeg tager 2 fag på b niveaue og en på A. Kan du så hjælpe mig med gennemsnit. Der er så noget andet på HF at alle fag vægter nogle fx kulturfags pakker væg...
  • Hvordan reducer man ??

    Forumindlæg
    Hvordan er det lige man reducer ? HAR ALDRIG FORSTÅET DET :-( Her er en: 3a + 2b - (2a - 3b) Passer det, at svaret bliver = 1a + 5b ???
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hvad er exp(x) ligmed?
  • Find vinkel A

    Forumindlæg
    Er der en der kan forklare mig, hvordan jeg bestemme vinkel A i den vedhæftede trekant? :)
  • skitsér en mulig graf for f, og argumentér for grafens udseende.

    Forumindlæg
    Om andengradspolynomiet f(x) = a*x^2 + b*x + c "Oplyses at a,b og c er positive." skitsér en mulig graf for f, og argumentér for grafens udseende. Hvad er proceduren for denne type opgave?
  • differenskvotient

    Forumindlæg
    Hej, kan nogen forklare meget simpelt, hvad differenskvotient er ?
  • funktion

    Forumindlæg
    kan nogle hjælpe med denne opgave En parabel er graf for funktionen - f(x)= x2- 2x - 3 Bestem koordinatsættet til toppunktet for parablen.
  • Potensfunktion - y-aksen

    Forumindlæg
    Hej, kan en potensfunktion godt ramme y-aksen? Mener nemlig min lærer engang har sagt, at den aldrig rammer 0, men nu sidder jeg og bliver i tvivl
  • omsætte Liter til m3

    Forumindlæg
    hvis jeg har 219.000L hvor mange m3 bliver dt ?
  • Omkreds og areal

    Forumindlæg
    Jeg har fået en opgave, hvor jeg skal finde omkreds og areal af en tegning af Tivoli. Jeg har fuldstændig glemt, hvordan man regner areal og omkreds ud. Det er ikke nogen cirkel. Linjerne måler følgende, hvis det kan hjælpe 12cm-4cm-12,5cm-4cm-4cm-2,5cm-5cm-18,5cm
  • Lommeregner på universitet

    Forumindlæg
    Hej! Jeg er pludselig blevet i tvivl om, hvor vidt de matematikstuderende bruger lommeregner. På mit gymnasium snakker flere lærere nemlig om, at de måske vil stoppe med at hive en tusse ud af folk, og så bare lade dem bruge computere. Selv har jeg så godt som aldrig brugt min TI-NSpire CAS, side...