Søgning på: tysk notater. Resultater: 18041 til 18060 af 18469
-
"Se hvor meget du kan spare"
ForumindlægDa jeg forsøgte at logge ind på Portalen i dag, blev jeg mødt af en særdeles effektiv firewall med overskriften "Se hvor meget du kan spare". Jeg måtte opdatere siden for at komme ind i varmen. Hvad det drejede sig om, har jeg glemt, noget med rejse for de unge, vist, men for en ordens ... -
Hjælp til erindring!
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg skal bruge hjælp til min erindring :) Det kunne være super fedt hvis der var et par stykker der kunne skrive lidt kritik "KONSTRUKTIV!" Jeg har ikke sat kommaer endnu :) Det er jeg nemlig også elendig til! Sidder fast i 4 og 7 så sig hvad den her ville ligg... -
24-timers årsprøve. rettelse (haster!)
ForumindlægHey.. Jeg skal op til en 24-timers årsprøve i morgen, og jeg har læst en novelle, og har skrevet et referat til den. Håber der er en der gider at kigge på den, og rette den, da tysk ikke er min stærke side, regner jeg med, at der er en del fejl. Die Geschichte handelt um ein junger Mann und ei... -
rettelse af kort tekst
ForumindlægHej alle sammen. ville hørre jer om der ikke var nogle der ville tage sig lidt tid til at kigge denne tekst igennem og rette for fejl, da jeg ikke er så god til tysk :) Der Film handelt von der 8 Jährige Lara, die als Tochter gehörloser Eltern aufwächst. Lara selbst ist hörend und beherrscht die ... -
Rettelse af enkelte sætninger (haster)
Forumindlæg1. Vi besøger familien. Wir besuchen die Familie. 2. Han arbejdede i Berlin. Er arbeitete in Berlin. 3. Sønnen sendte brevet. Der Sohn schickte den Brief. 4. Vi beklager fejlen. Wir bedauern den Fehler. 5. Arbejdede I i går aftes? Nej, vi sludrede. Arbeitetet Ihr gestern Abend? Nein, wir plaudert... -
Rettelse af enkelte sætninger
Forumindlæg1. Vi besøger familien. Wir besuchen die Familie. 2. Han arbejdede i Berlin. Er arbeitete in Berlin. 3. Sønnen sendte brevet. Der Sohn schickte den Brief. 4. Vi beklager fejlen. Wir bedauern den Fehler. 5. Arbejdede I i går aftes? Nej, vi sludrede. Arbeitetet Ihr gestern Abend? Nein, wir plaude... -
Rettelse af enkelte sætninger
Forumindlæg1. Vi besøger familien. Wir besuchen die Familie. 2. Han arbejdede i Berlin. Er arbeitete in Berlin. 3. Sønnen sendte brevet. Der Sohn schickte den Brief. 4. Vi beklager fejlen. Wir bedauern den Fehler. 5. Arbejdede I i går aftes? Nej, vi sludrede. Arbeitetet ihr gestern Abend? Nein, wir plaude... -
Rettelse af sætninger.
ForumindlægEn der lige vil tage et kig på mine sætninger og om de er oversat korrekt fra dansk til tysk. Skal lige siges at det drejer sig om præpositioner med akkusativ og dativ. • Henning gik ind i værelset • Inde i værelset gik han utålmodigt frem og tilbage (hin und her). • Oven over mi... -
RETTELSE af sætninger - hjælp
Forumindlæghej med dig :b jeg har nogle sætninger på tysk, som jeg har lavet - men jeg er usikker på om grammatikken er god. så jeg tænkte på om der er nogle af jer, som ville kigge grammatikken igennem ? håber nogle gider. Bebak und Ihre Kameraden waren im Winter unterwegs, und sie hatten Angst zu erfriere... -
grammatik rettelse
ForumindlægJeg ved ikke, om det er præcist overst fra dansk til spansk? nogen der vil hjælpe? Puente, kapitel 7, øvelse 7 A) Indsættelse af det gradbøjede adjektiv Bonito 1. Den her sweater, er pænere end den, jeg har. = Este jersey es el más bonito que el gue tengo. 2. De her cowboybukser er de pæn... -
Er denne oversættelse rigtig?
ForumindlægJeg er lige ved at kigge en tysk stil igennem, men jeg er ikke helt sikker på jeg har oversat denne smule tekst rigtig. Det er især bøjninger af wurde (hvordan bøjer man det egentligt? Er det ikke uregelmæssigt) og kasuser jeg er usikkre på. Dansk tekst: Wolfgang var ikke hjemme. Hvor var han? An... -
Rettelse
ForumindlægDet er nogle tyske spørgesmål og svar, som jeg har selv skrev.. Christiane F. Drogenmissbrauch (m): 1. Wer wird Drogenmissbraucher? Z.b. Sozialbelastende Junge 2. Warum wird sie Drogenmissbraucher? Z.b. Wegen Problemen in der Familie oder falsche Freunde. 3. Wie kommen die Junge weiter. Entzieh... -
Lille stil med brug af pronominer, har jeg forstået det korrekt?
ForumindlægHejsa. Jeg håber du vil bruge 10 minutter af din tid på at hjælpe mig! :-D Jeg har brug for hjælp til en lille tekst jeg har skulle skrive om mit kæledyr. Teksten skulle indeholde en masse possesive og personlige pronominer. Lad mig starte med at sige at tysk ikke er min stærke side, så alt ande... -
Lille oversættelse da-ty
ForumindlægHey allesammen.. Jeg har oversæt nogle linjer, men er ikke helt sikker på om det er rigtigt. En der gider at kigge det igennem, og evt. komme med nogle rettelser? på dansk: Samler I (på) frimærker? Nej, vi samler (på) mønter. Har man nogensinde forsøgt at læse problemet? det passede overhovedet i... -
Das Leben der Anderen
ForumindlægOpgave til ”Das Leben der Anderen” Gå ind på flg. hjemmeside: http://www.tyskforlaget.dk/DasLeben/DasLebenderAnderenAUFGABENsz12-18.html og besvar flg. spørgsmålene under 2. Die Kunst in der DDR: a. 1+2 b. Kun det første tekstuddrag (du må også gerne kommentere det andet, hvis du vil... -
lille oversættelse (HASTER!!)
ForumindlægHej allesammen. Jeg har lavet en lille oversættelse fra dansk til tysk, dog er jeg ikke sikker på om det er rigtigt, derfor kunne jeg godt tænke mig, at høre om der ikk er nogen som gider at kigge den igennem??? Det haster altså!! Oversættelsen: Sammelt ihr Briefmarken? Nein, wir sammelne... -
rettelse
ForumindlægFra dansk til tysk Hun skal møde sin kollega i hans hus. Hun bestiller hurtigt en taxa, og løber ned til den. I taxaen ringer hun til sin kollega, men han tager ikke telefonen. Nu er hun virkelig bekymret. Hvad kan der være sket? Hendes hjerte banker hurtigere og hurtigere for hvert sekund, og hu... -
Tyskaflevering - Grammatik?
ForumindlægHej derude! Jeg skal her til aften aflevere en "stil" i tysk, som er skrevet ud fra filmen "Das Wunder von Bern", hvor jeg har forsøgt at skrive et afskedsbrev, fra den ældste bror til forældrene. Jeg er ikke helt skarp til det grammatiske, så håber der er en venlig... -
Rettelse - haster :)
ForumindlægHej! Jeg har skrevet en tysk stil på 200 ord som trænger til en rettelse. Håber virkelig du kan hjælpe mig, for jeg har problemer med nutid og datid - tror jeg?! :/ På forhånd tak //mrsmuss =) Liebe Marion, ich sitze gerade in einem Internetcafé in der Türkei. Heute Morgen bin ich neben Daniel au... -
sammenfattende øvelse
Forumindlæghej nogen gider og hjælpe med at rette det her styk:D så vil jeg være meget taknemmelig:) Du taler meget sagte. – Så du domkirken, da du var i köln?- Man glemmer tit tandbørsten, når man kører på ferie – man siger, at Ole har taget pengene, men det tror jeg ikke. Jeg ved , at Ole ik...
