Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18081 til 18100 af 95434
-
Rød tråd - kohærens
Kompendie"Rød tråd" i opgaven er en formulering man ofte støder på, når eksempelvis lærere definerer hvad der udgør den gode opgave. I denne artikel ser vi nærmere på rød tråd, der også kaldes kohærens med et andet udtryk. Kohærens og rød tråd benyttes derfor som synonymer i artiklen. Hvad menes... -
Røntgenstråling - Alfa- og beta-toppe?
ForumindlægHej,Jeg har søgt på røntgen i fysik-forumet og kigget nogle af de andre spørgsmål, men kan ikke lige overskue at skulle kigge dem alle igennem, så laver lige selv en ny tråd her - I må gerne henvise til en anden tråd, hvis der dér er givet svar på mine spørgsmål:Når man har sit røntgenspektrum, e... -
Termisk Energi
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave og har ikke styr på, hvordan jeg skal "plukke" opgaven op. Opgaven lyder følgende: En trist herre med et faderkompleks tager til en ukendt planet for at være sørgmodig. For at finde ud af, hvad han kan plante og leve af på planeten, mens han surmuler, ta... -
Bølgelængden i meter
ForumindlægHej! Jeg skal til fysik eksamen her i næste uge, og er igang med at kigge på efterbehandling fra et forsøg kaldet 'snorbølger'. Problemet er at jeg ikke forstår en af de formler jeg har brugt til at finde bølgelængden i meter. Jeg kan heller ikke finde mine noter til forsøget, så jeg hå... -
Geometri
ForumindlægNogle der kan hjælpe mig med spørgsmål b? Jeg har ved brug af sinusrelationerne regnet mig frem til, at svaret på spørgsmål a, altså vinkel B er 36.8 grader, men nu kan jeg ikke helt finde frem til hvordan jeg skal regne |AD|. -
pH-udregning
ForumindlægHej, Normalt når man måler pH-værdi sker det ved hjælp af indikatorpapir og ph-måler.Vi har også lært formlen til udregning af pH-værdi = -log(H30+/1mol/L) Men hvordan bruges denne formel i praksis, nogen som kan komme med et fuldført eksempel, med reaktionsskemaerne?Ville gøre en stor hjælp...Ta... -
Hjælp til cirklen og tangent
ForumindlægHej, jeg kan ikke finde ud af den her opgave :( -
Når noget er differentiabelt i noget
ForumindlægSom jeg har forstået, så er noget differentiabelt i noget, grænseværdien af sekanten som er = tangenten. Men hvordan kan der ikke altid være en grænseværdi så? Er det fordi, at når grafen ikke er glat, så fungerer det ikke? -
Manglende areal af en polygon i et kvadrat
ForumindlægVi skal finde arealet af polygonen B i kvadratet. Bemærk at omkredsen består af otte lige lange stykker. -
3 højniveaufag??
ForumindlægHey, jeg overvejer at tage 3 højniveaufag (går i 2. g nu) - i øjeblikket har jeg Samf på HN, og ved jeg tager engelsk på HN. Spørgsmålet er så bare om jeg skal vælge Matematik/Fysik HN eller geografi/astrologi Mn?Mit snit er på ca. 9,3 så får jo et snit på næsten 10...Jeg vil derfor lige høre om ... -
Føhnprincippet
ForumindlægHej alle Jeg skal til gruppeeksamen i NV her på mandag. Vores opgave er: "Det siges ofte i vejrudsigten, at Danmark ligger i læ af de norske fjelde. Forklar fænomenet." Vi skal både have noget naturgeografi og noget fysik ind i vores 'fremlæggelse', og alt i alt har vi 15-20... -
SRP - korrekturlæsning
ForumindlægHalløj allesammen.. Vi begynder at skrive SRP d. 5 dec og skal aflevere igen d. 19 dec... Derfor kunne jeg godt bruge en form for vejleder i denne proces.. Intet forpligtene overhovedet. Han/hun skullle kunne læse korrektur eller læse mit stof igennem, og se om der er faglige fejl.. Jeg skr... -
Differentialligningers begrebers sammenhæng
ForumindlægHej folkens. Sidder her og skriver om anvendelse af differentialligninger i fysik (kapacitorer). Har sat mig godt ind i differentialligninger, men kan ikke få emnets begreber til at hænge sammen. Har pt. 25 faner åbne om alt indenfor diff. - definitioner (engelsk og dansk). Der er noget der hedd... -
Bølger - lys
ForumindlægHej fysikere Jeg har trukket eksamenspørgsmål og der står: Forbered en mundtlig præsentation af emnet lys. Den faglige omtale vil tage udgangspunkt i dels din inledende præsentation og dels i en ønsket omtale af harmoniske bølger, udbredelseshastighed, frekvens, bølgelængde, interferens, optisk g... -
Hvad hedder denne opgave?
ForumindlægHej Idag i fysik havde vi nogle kopirark hvor man skulle flytte nogle ind i 5 forkellige huse, ud fra nogle oplysniger man fik. fx. Ham i det hvide hus bor til højre Eller Danskeren har en hund Det man kunne læse ud fra det var fx : hvor de kom fra- hvad det røg- hvad de drak (vand/øl)... -
Afgangsprøver
ForumindlægHej Jeg begyndte i 10.klasse i mandag, men er hurtigt blevet forvirret over de afsluttende prøver til sommer. Ved godt jeg er tidligt ude, men vil gerne have styr på det. Altså hvad skal man op i, og hvad er valgfrit? Jeg har tysk, dansk, matematik, fysik og engelsk. Og hvad nu hvis nogle a... -
hjælp!!
Forumindlægkan ikke det med og isoler..og selvfølgelig får vi en opgave hvor vi skal det :( isoler a i formlen b= 1÷a-c -
Gode links til biologi
ForumindlægDansk forum om klimaændringer og global opvarmning - masser af nyttig viden til biologiopgaven om klima. Er du faldet over et biologiord du ikke forstår? Søg her blandt 1209 ord. Lækre figurer til biologirapporten Flere figurer til biologirapporten Biosite Biokemisk Leksikon Biokemisk leksi... -
Abstract - Haster!!
ForumindlægHej. Har et Engelsk Abstract af min 2.års historie opgave. Har svært ved at formulere mig i præcis denne opgave, så der er nok nogle grammatiske fejl.. Håber der er nogen der lige vil rette den.. DET KUN 10 LINJER! ;) Operation Weserübung The study examines the German plans of occupying Scandin... -
fejl i sætninger.. afl til imorgen :(
ForumindlægRet fejlene i sætningerne og forklar på dansk rettelserne. Brug relevant termologi. der kan være flere fejl i sætningerne.. 1)once were they friends, but now they hate each other. - once was they friends, but now they haye each other 2)he feels that now he was able to play the piece good - he fel...
