Søgning på: tysk fremlæggelse. Resultater: 18081 til 18100 af 20009
-
der krieger+die keiserin
ForumindlægNogen der har set den tyske film? Skal diskutere emnet tilfældighed eller skæbne i filmen. Nogle der har en mening om emnet? I gruppen har vi delt det op og jeg fik situationerne da sissi opsøger Bodo og så når hun skal i banken for at hente sin mors halskæde. Hvor Bodo og hans bror er igang me... -
4 spansk sætninger volder problemer
Forumindlæg1.Vester Hassing ligger mere præcist 18 kilometer nordøst for Aalborg.1.Vester Hassing está mas exacto dieciocho kilómetros noreste de Aalborg.2.Desayuno pops con leche y un pan con algo meloso.... jeg er ikke sikker på om algo meloso betyder "noget sødlig" som jeg gerne vil have det ti... -
Die Fahrt: Helena Manaus
ForumindlægGod aften Vi har i øjeblikket temaet Reisen i tysk. Jeg har en tekst for til imorgen, hvor jeg desværre ikke kan forstå, hvad hovedproblemet er. Teksten hedder Helena Manaus og er et uddrag af Die Farht af Sibylle Berg og handler om pigen Helena, der tager til Brasilien. Hun rejser meget og s... -
Enigma - kommunikation, matematik (A) og religion (C)
ForumindlægHej, Jeg skal til AT-eksamen på tirsdag. Men jeg er stødt på et problem i forhold til at flette tilstrækkeligt matematik ind i besvarelsen af mine underspørgsmål. Jeg har valgt emnet Enigma, altså den chiffermaskine tyskerne benyttede under 2. verdenskrig. Mine underspørgsmål lyder: 1. Hvad ... -
Er mine sætninger korrekte?
ForumindlægTysk er ikke min stærke side, men jeg har forsøgt! Jeg skal blandt andet indsætte udsagnsledet i den rigtige form, det skal selvfølgelig passe til grundledet! Laufen diese Woche ein guter Film im kino Läuft nicht immer gute filme. Führen viele Wege nach Rom Kann nicht jeder ein genie sein Ist noc... -
Lidt hurtig oversættelse!!
ForumindlægHej!! Nogen der lige vil rette den her oversættelse fra dansk til tysk. På forhand tak :) De vidste, at han kom fra Tyskland, men de syntes godt om ham. Han var en god kammerat - og han kunne spille fodbold. Naturligvis måtte måtte han gå i en englsk skole, men han lærte så hurtigt at snakke enge... -
Objekt ell. indirekte objekt først i sætningen?
ForumindlægHej med jer. Jeg mindes, at der er en regel om, at man skal sætte akkusativobjektet før dativobjektet i en sætning på tysk. Jeg har forsøgt at slå op forskellige steder, men kan ikke rigtig få denne regel be/afkræftet nogen steder. :-) Så det, jeg leder efter, er en klarere definition... -
HJÆLP TIL FRANSK!!!!
ForumindlægHejsa er der nogen der kan hjælpe mig med at oversætte disse sætninger til frans??? 1 Mercedes er større end 2 CV. 2 2 CV er mindre end Mercedes. 3 Paris er den vigtigste by Frankrig. 4 Frankrig er det største fransktalende land i verden. 5 Desserten var bedre enf hovedretten. 6 Forretten var de... -
"Der"
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål! Hvornår bruger man "der" på tysk? Jeg ved allerede, at man bruger "der" når det er formelt subjekt og når det er adj. Men hvis det er pron, så forstår jeg det ikke helt. en man der er rig= Ein Mann, "der reich ist" en kvinde der er fa... -
Behøves virkelig hjælp - Eksamen snart!
ForumindlægHej Alle. Jeg behøves frygtelig hjælp. Jeg har fået en oversættelse for som stil, og den kommer til at afgøre min endelig karakter i skriftlig tysk på B-niveau. Er der ikke nogen der vil hjælpe mig, behøves virkelig frygtelig meget hjælp. Jeg vil blive så utrolig glad hvis nogen vil hjælpe mig. L... -
Hjælp til få sætninger - Please. :-)
ForumindlægHej Alle. Jeg behøves frygtelig hjælp. Jeg har fået en oversættelse for som stil, og den kommer til at afgøre min endelig karakter i skriftlig tysk på B-niveau. Er der ikke nogen der vil hjælpe mig, behøves virkelig frygtelig meget hjælp. Jeg vil blive så utrolig glad hvis nogen vil hjælpe mig. L... -
Korrekt eller ej?
ForumindlægHej derude! Jeg ville bare forhøre mig om, at disse sætninger var korrekte på tysk. Jeg vil ikke have at selve sætningerne bliver rettet, men ønsker just et kort svar som: Sætningerne er = "Ikke korrekte" "Korrekte". Dette ville gøre mig utrolig glad! :-) NV. Sætningerne sku... -
Oversættelse, hjælp søges
ForumindlægHej folkens. Er du en knag til tysk, så beder jeg om din hjælp. Skal beskrive nogle billeder fra Berlin, her er det første jeg har beskrevet. Kan du hjælpe med grammatik og ordstilling etc? Mange tak !! :) In 1930 Potsdamer Platz war schon damals ein zentral Verkehrsknoten im Berlin. Viele Mens... -
nogen der vil rette 3-4 sætninger..
ForumindlægNogen der kan hjælpe...? har rettet så mange tysk-stile i dag, at jeg efterhånden er blevet forvirret af al den grammatik da jeg var nået til min egen stil... så hvis der er en venlig sjæl derude, der kan hjælpe mig at rette dem her ville jeg blive meget glad..Auf die andere Seite könnte man sage... -
Højniveaufag
ForumindlægHejsa alle sammen!Jeg går pt i 2.g og har lige haft studievejledning om valgfag i 3.g. I forbindelse med det, fik vi at vide, at det er muligt at få 4 højniveaufag, hvis det passer med skemaet (altså hvis fagene ikke ligger oven i hinanden).Jeg har på nuværende tidspunkt matematik på A-niveau (3-... -
Hjælp til mindre oversættelse :)
ForumindlægHåber nogen vil kigge det her tysk igennem. :) Allmählich wusch die Geld Haufen vor ihm, aber es scheinen keine Eindruck an ihn zu machen. Zuletzt/zum Schluss meinte der Croupier at måtte gøre ham opmærksom på, dass er hatte ein Vermögen gewonnen, aber zu seinem Entsetzen/Schrecken entdeckte, das... -
Ideer til årets AT emne
ForumindlægHey all! Årets AT emne er jo som sagt frigivet: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Jeg er lidt blank på ideer! Jeg har følgende fag som jeg har mulighed for at skrive i: Matematik A - vil gerne skrive i! Engelsk A - vil gerne skrive i, men kan ikke se hvordan det sku hænge sammen... -
oversættelse af en lille tekst
ForumindlægHey folkens,har lidt brug for en ekspert til at hjælpe med at oversætte det her. Jeg kører hele tiden fast i den... så hvis der er nogen derude der er en haj til tysk, så vil jeg være evig taknemmelig:)ser jeg dig stjæle igen, melder jeg dig til politiet! Drengen lod, som om han ikke havde hørt d... -
Hilfe :-)
ForumindlægEn der vil kigge på det her??Jeg har prøvet.. Hehe..DANSK:Selvom det er hårde tider, overlever jeg dog. Så længe nazisterne ikke har fået fat på familien, er jeg glad. Det er alligevel svært for mig at sætte mig i relation til det. Jeg ved bare ikke så meget om det og det gør mig lidt bange. TYS... -
MEGET kort oversættelse
ForumindlægJeg vil i denne tyske rapport komme ind på Hitlers liv frem til 1933. Hvordan kom Hitler til magten? Hvad var Hitler egentlig for en person?, hvad interesserede Hitler sig for? Hvorfor kom han egentlig kom til Tyskland? Dernæst vil jeg komme ind på hans ægteskab, og den dag han døde. Ich will im ...
