Søgning på: SSO - Større skriftlig opgave. Resultater: 18101 til 18120 af 156873
-
Vi = On ??
ForumindlægHej! Jeg har læst i min grammatikbog at man på fransk ofte bruger on, istedet for nous, for at slippe for den lidt kringlede bøjning nous kan være. Mit spørgsmpl er om, jeg så må bruge on (som vi) på skrift, eller om det er for talesprogsagtigt ? -
Årsprøve ved ikke afsluttet fag
ForumindlægMin studieretning indeholder matB. Her efter ferien skal jeg aflevere et valgfagsskema, hvor jeg vælger matA. Der er et par stykker fra klassen, der afslutter matematik i år, så de skal til skrift. eksamen. Skal dem, der vælger matA også til en eksamen og gælder det for noget? -
Efterårsferie - afleveringer
ForumindlægEr det bare mig - eller føler I også at I bruger hele jeres ferie på afleveringer... JEg har kun fået lavet halvdelen af mine... -
HF Skr. Eksamen Matematik B - 31.05.2013
ForumindlægHej :) Jeg har været til skriftlig eksamen i dag (HF B niveau) og jeg vil i den anledning høre om der er nogle der kan se åbenlyse fejl i min aflevering. Kunne være lækkert med lidt feedback :) -
hvad er en synopsis?
ForumindlægJeg mangler hjælp til at finde udaf hvad en synopsis er! og vil hører om i kender et sted man kan finde eksempler o.lign....måske i selv ligger inde med en jeg må se? -
Rumvektor
Forumindlæga) Bestem en ligning for den plan α , der indeholder punkterne A, B og C. Svar: α : 272x + 918y - 648z = 114206, hvor normalvektoren til denne plan er (272,918,-648) b) Bestem vinklen mellem α og β . Kommentar: Kan man sige, at normalvektor for planen β, er (32... -
Logaritme
ForumindlægHjælp ønskes til logaritme.Jeg skal til skriftlig eksamen i morgen, og gætter på der kommer noget og logaritme, da der ligger logaritme papir oppe hos sekretæren på studiekontoret.Skulle der være nogle der kender et godt sted med en god forklaring på hvad logaritme er så please hjælp mig .Jeg har... -
Komplekse tal
ForumindlægSvar #1 d. 16-12-2006 kl. 13:40 af sigmund (Professor) Du skal altså løse ligningen log(z) = 5+2i. Logaritmen af et komplekst tal z er log(z) = ln(|z|) + i*arg(z), hvor |z| er z's modulus og arg(z) er argumentet af z. Således kan ligningen omskrives til ln(|z|) + i*arg(z) = 5 + 2i, ... -
analyse af en novelle
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe mig med at analysere novellen "en skilsmissehistorie" af Katrine Marie Guldager:) -
Lineær funktion
ForumindlægHejsa alle sammen. Jeg er lidt i tvivl om jeg har gjort det rigtigt, eller ikke. Opgaven lyder således: Højden på den store træningsbold er 40% større end højden på den lille træningsbold c) Hvor mange procent er rumfanget af den store træningsbold større end rumfanget af den lille træningsbo... -
Matematik A HHX --> Færdighedstest
ForumindlægHej allesammen :-) Nu er det sådan, at min klasse og jeg meget snart skal til terminsprøve i matematik, og jeg er ikke særlig stærk i delen uden PC. Derfor tænkte jeg, om nogen af jer ligger inde med nogle af færdighedsopgaverne? Så jeg kan forberede mig på de opgaver jeg kan blive udsat for. -
eksamener i 1.g på HTX?
Forumindlæghej derude:) jeg undrede mig hvilke fag kan man komme op i 1.g i htx (altså både skriftlige og mundtlige) Og hvordan foregår de? -
procent
Forumindlæghej der står y=225000 .x^-0,5 hvor mange procent ville det årlig antal kræftdødsfald være mindre hvis det daglig indtag af frugt og grønt var 20% større er det sådan 1,20^-0,5=-8,7 min reulstat er 8,7 hvorofr er det forkert -
Geigertæller
ForumindlægHej Når man måler beta-kilde og gamma-kilde i en geigertæller, hvorfor er gamma-kildens tal altid lavere end beta-kilden, selvom gamma-kilden har større gennemtrængningsevne end beta-kilde -
Potens
ForumindlægHej, nogen der kan hjælpe mig med følgende opgave? Det oplyses, at hastigheden som funktion af vanddybden kan beskrives ved f(x)=b*x^a, hvor f(x) er hastigheden, målt i km/t, og x er vanddybden, målt i meter. Jeg ved at a= 0,5 og b= 11,4 Ved positionen P er vanddybden dobbelt så stor som ved p... -
Areal og stamfunktion
ForumindlægSkrev et indlæg igår, hvor jeg stadig ikke forstår opgave 1. c?? Håber nogen kan hjælpe mig lidt her har beregnet skæringspunkterne til: ( -3;9), (0;0), (1,5;-4,5) linket til opgaven er: https://www.studieportalen.dk/Forums/Thread.aspx?id=497657 -
Årskarakter/skiftlig eksamen
ForumindlægJeg har fået 02 både mundtligt og skriftligt i årskarakter i matematik, men jeg dumper formentlig den skriftlige eksamen. Hvis det sker, dumper jeg så også matematik som fag? -
Til hvilke eksamener må man bruge google oversæt?
ForumindlægEr der nogen der ved, til hvilke eksamener det er tilladt at bruge google oversæt? Der er tale om STX. Det er bare, så jeg ved, om jeg skal bruge eller ikke bruge google oversæt til de daglige afleveringer. Arbejdsmåden med de daglige opgaver skal helst være det samme som til den endelige eksamen. -
Læserbrev
ForumindlægJeg står her med en opgave at jeg skal lave en kitse eller star på et læserbrev, men vi har ikke rigtig haft om det, håber der nogen der kan hjælpe med sider til det, for den side vi har fra skolen kan ikke bruges :) -
Sproglig matematik
ForumindlægHej allesammen.Jeg skal til eksamen i skriftlig matematik for sproglige den 18 maj og i den anledning tænkte jeg på om der er nogle som kunne tænke sig at fortælle hvordan man forbereder sig bedst til en eksamen uden hjælpemidler??(formelhæfte er dog med)...Venlig hilsen Interjak
