Søgning på: engelsk mundtlig a. Resultater: 18121 til 18140 af 163702
-
Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet
ForumindlægSom emnet hedder: Regneregler for uligheder, herunder interval begrebet. En der kunne give et eksempel samt forklare ovenstående spørgsmål :) ? Det til mundtlig årsprøve i matematik På forhånd tak :) -
Gør rede for funktionsforskrift og graf
ForumindlægI en mundtlig årsprøve, hvor emnet er eksponentiel vækst, har jeg fået stillet spørgsmålet: 'Gør rede for funktionsforskrift og graf for eksponentiel vækst.' Hvordan skal det forstås? Hvad skal jeg svare? -
Oversættelse af tekst
ForumindlægHejsa allesammen.Jeg er blevet sat til at oversætte følgende tekst for hele klassen. Jeg har prøvet selv, men da jeg ikke er så god, kunne det være rart hvis nogle gad at rette den igennem for migPå kysten af Dorsetshire var der for mange år siden en masse smuglere. En dag red en officer fra kyst... -
Hjælpe til oversættelse af sætning
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder med en engelsk stil, hvor jeg skal kommentere et synspunkt. Jeg vil skrive noget i retning af: "Fedme er til en vis grad også grundet det moderne samfund, da mange menneskers liv ofte er domineret (evt. brug af et andet ord) af hårdt arbejde og ingen motion" Mi... -
Grundled
ForumindlægEr i tvivl om noget på engelsk. På dansk kan man jo godt sige: De tilhørte underklassen, havde hjemme i Columbia gjort oprør mod regeringen, og var derfor nødt til … Jeg undlader altså grundleddet ”de” i sætningen efter kommaet: … havde hjemme i Columbia gjort .. Kan je... -
Analytisk geometri og vektorer
Forumindlæghej, jeg skal op til en matematik mundtlig eksamen og jeg forstår slet ikke opgaverne jeg har vedlagt et screenshot af min opgave. mange tak på forhånd!! -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHej! Jeg skriver på vegne af min veninde, fordi hun er bange for, ikke at få huen på alligevel. Vi er nemlig i tvivl: er det det endelige snit, som gælder, eller spiller antal dumpede fag også en rolle? Jeg har hørt, at hvis man dumper tre gange, så får man ikke sin hue, også selvom snitt... -
Tre højniveaufag i 3.g
ForumindlægHejJeg skal snart beslutte hvilke valgfag jeg vil have i 3.g.Jeg har Mat+, så det skal jeg jo også have i 3.g.Derudover vil jeg også have fysik på højniveau. Som det sidste valgfag har jeg tænkt på at vælge engelsk på højniveau.Jeg er dog i tvivl om hvorvidt lektiemængden vil blive for stor, der ... -
2 fejlsætninger
ForumindlægHej, jeg har fået en stil tilbage og skal nu aflevere rettelsen af nogle af mine fejl - og de grammatiske forklaringer som hører til. Der er dog to, som jeg er i tvivl om: "By looking closer at the short story it is seen..." Jeg synes ikke det er specielt pænt engelsk (ville nok gerne... -
Dumpet i 2 fag
ForumindlægHey . Jeg er dumpet i Engelsk og Matematik og jeg kunne tænke mig at læse et studie hvor det kræver at bestå engelsk b og matematik A. Hvad er bedst at tage 3.g om eller tage kurser ? et spørgsmål mere Jeg er godt klar over at hvis man tager alle eksamerne derefter kan man ikke tag 3.g o... -
noter til 8/9 klaase
Forumindlægjeg skal op i gegrafi og alle mine noter fra 8- 9 klasse er væk er der nogen der kan hjælpe -
Hjælp til synopse
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til hvordan en synopse skal se ud, og hvordan jeg skal lave en, jeg har trak avisens tekster og jeg kan ikke finde ud af at starte på den. så er der også nogle ting, som jeg ikke helt forstå hvad det er og hvad jeg skal gøre:p Præsentation af analyse og fortolkningspun... -
Gennemsnit. Vægt?
ForumindlægHej :-) Jeg skal op i kemi her d. 25. juni. Jeg har fået årskaraktererne 10 og 12, men er kommet i tvivl omkring hvad der tæller med og hvordan og hvorledes med de forskellige vægte. Er der evt. en som kan udregne mit snit for mig, for de karakterer som jeg har fået indtilvidere, da jeg ikke ... -
Klaus Rifbjerg: Torsk i mayonnaise
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med novellen 'Torsk i mayonnaise' af Klaus Rifbjerg. Jeg har længe prøvet at finde ud af, hvad titlen kan betyde, og jeg har ikke fundet ud af det endnu. Er der andre, der eventuelt har læst teksten, som kan sige mig, hvad den kan betyde? Teksten foregår und... -
Dumpe matematik måske, hvad nu ?
ForumindlægHej går i 3.g på Teknisk Gymnasium, og skal til at afslutte her snart, dog har jeg fået et ret stort problem. Matematikken havde jeg det okay med fra 2.g af, jeg lå på 4/4, MEN så gik det galt 3.g 0/0, så sir læren at hun vil holde øje ekstra øje med mig men det samme, jeg har en følelse af hun h... -
Den sidste balkjole.
ForumindlægEr der noget billedsprog i den Sidste Balkjole? Og hvad med ydre komposition? -
Perspektivering hvor vigtig???
ForumindlægJeg sidder med min franske eksamenstekst, og er meget i tvivl om hvor meget jeg skal perspektivere til undervisningen.. da ejg ikke rigtigt har nogle konkrete historier at perspektivere til.. Håber på hurtig hjælp... Sofie -
Modellering og regression
ForumindlægI et oplæg om vækstmodeller skal jeg (udover at behandle det væsentligste omkring forskellige vækstmodellers egenskaber) behandle regression og redegøre for, hvorledes man kan afgøre, hvilken af flere modeller, der bedst beskriver et givet datasæt samt bestemme konstanter der indgår i modellen.... -
Kan man få -3 til en eksamen, selvom man har været tilstede??
ForumindlægHej! Er det muligt at få -3 til en kemi eksamen selvom man var tilstede??? burde man idet mindste ikke få 00?? Man giver jo kun -3 når du ikke har været tilstede -
HJÆLP! DANMARK MIT FÆDRELAND 1850
ForumindlægHEEEEJ ;) jeg er igang med min dansk synopseprøve. og har danmark mit fædreland med h.c andersen, 1850 mit spørgmål er således.. hvorfor er den skrevet i 1850... jeg ved det fordi der var krig men er der nogen der har et super godt svar? :D på forhånd taak :D
