Søgning på: matematik fp10 maj 2020. Resultater: 18121 til 18140 af 34067
-
Det haster rente regning
Forumindlægb) Jens Peter sparer op til en cykel, som koster 5335 kr. Hvor lang tid skal han spare op? termin er ukendt derfor bruger formelen . c) Jens Peters fætter Aksel sparer op til den samme cykel, men han får 7,5% i rente pr. år på sin opsparing. Hvor lang tid tager det for Aksel at spare op ti... -
Har brug for noget hjælp, tak
ForumindlægEn mand lånder 100.000 kr. i banken til en rente på 3,8 p.r. kvartal. Lånet skal afvikles over 5 år. I en anden bank kan manden være gældfri efter 4 år, hvis hans kvartalvise ydelse er 7839.86 kr. Hvilken procentvise rente tilbyder denne bank? -
sandsynLIGHEDSREGNING OG STATISTIK
ForumindlægFor en bestemt type knæskade har man erfaring for, at 50% af patienterne udvikler komplikationer med bevægelighed i leddet, hvis de ikke opereres. En læge påstår, at langt færre patienter vil opleve komplikationer med en ny lovende operation. I et forsøg modtager 93 patienter den nye operation, ... -
trekant og midtpunkter
Forumindlæghjælp til denne opgave -
hjælp!
Forumindlæghar løst opgaven rigtig er lidt usikker? -
Pythagoras' historie
ForumindlægNogen der kan hælpe mig med hvad, Pythagoræernes' tanker var omkring forholdet mellem to tal, og problemet med diagonallængden i et kvadrat med sidelængden. Jeg er meget forvirret omkring hvad det er jeg leder efter, snakker vi om pythagoras talsæt eller pythagoras taltripler er det enhedskva... -
Fuldstændig løsning
ForumindlægJeg kan ikke rigtig finde ud af det der med fuldstændige løsning, jeg skal have redegjort det -
Funktioner
Forumindlægkan ikke finde ud af at løse b... nogen der ved hvordan man gør?? tak på forhånd! -
Hvad fortæller funktionen
ForumindlægI en model kan det årlige antal bilulykker med materiel skade for periode 2010-2015 beskrives ved den linære funktion: f(x)=144 x+7534,; hvor f(x) betegner antal bilulykker pr. år, og x betegner tiden (målt i år efter 2010) a) Gør rede for, hvad tallene 144 og 7534 fortæ... -
Problemer med nspire
ForumindlægHej :) har fået denne opgave, og jeg ved slet ikke hvordan jeg skal lave den på nspire... -
Hvor mange kast skal der være i serien for at sandsynligheden...
ForumindlægHar vedhæftet fil med spørgsmålet Er det bare at prøve sig frem. f.eks. i Geogebras sandsynlighedslommeregner, eller er der en mere korrekt metode at gøre det på? -
Julemandens risengrød
Forumindlæg. -
HA cand.merc vs Ingeniør med MBA vs Eksportingeniør
ForumindlægJeg er lige startet på Universitetet, og er allerede kommet i tvivl om at jeg har valgt det rigtige. Jeg er matematisk student og har både A niveau i matematik og fysik, men mine sproglige kundskaber fejler intet. Jeg vil våve at påstå at jeg både er dygtig matematisk og sprogligt (historie, eng... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg har linjen Bioteknlogi A, Matematik A og Fysik B Jeg går i 2.g men jeg er meget, meget bekømret. Jeg klarer mig dårligt i alle tre fag, og allerværst til fysik. Men jeg vil virkelig gerne være læge! Jeg frygter at mit gennemsnit ikke bliver højt nok, men hvad skal jeg så gøre, hvis ik... -
Gymnasiel arbejdsmetode?
ForumindlægIdet jeg efter sommerferien skal begynde i gymnasiet som matematiker, ville jeg lige høre mig for her, om der skulle være nogle, som havde et par gode råd til, hvordan man mest hensigtsmæssigt omlægger sig fra folkeskolelivet til gymnasiet - fagligt som socialt. I relation til det sociale afhænge... -
Hvilket universitet bør jeg vælge?
ForumindlægHej.Efter HTX har jeg planlagt at studere videre til partikelfysiker.Jeg er dog i tvivl om hvilket universitet jeg bør vælge. Jeg vil gerne have fat i et hvor der både er gode faciliteter (lokaler, udstyr o. lign,) og lærere, men der skal også være et godt socialt liv.Jeg overvejer selv at tage p... -
binomialkoefficient udvidet
ForumindlægAntag, at vi har en mængde på N elementer. Vi vil finde antallet af måder at vælge Na elementer, Nb og Nc elementer, idet N=Na+Nb+Nc. Det er givet ved: N!/(Na!Nb!Nc!) Og man kan ræsonnere således: Hvis vi STARTER med at vælge Na elementer, skal vi vælge ud fra N elementer, hvis vi deref... -
Vægte på fagene
ForumindlægI et fag som engB skal man obligatorisk op i skriftlig eksamen. Hvis man derudover trækker engelsk som mundtlig eksamen, så vægter den mundtlige karakter 0,75. I et fortsættersprog på B-niveau vægter den mundtlige karakter altid for 1,5, hvis men trækker den som eksamen. Er det ikke uhensigtsmæ... -
differentiering
Forumindlæghej alle. Er der nogle der ved om jeg har gjord det rigtigt her -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHvis man har fået 00 til eksamen i et C-fag, men samtidig en årskarakterer på 4 i det pågældende fag, har man så dumpet eller bestået? Da begge karakterer vægter med én, bliver snittet jo 2 (altså grænsen for at bestå).
