Søgning på: tysk disposition. Resultater: 18121 til 18140 af 18462
-
Lyrisk digt eller episk digt?
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturpåvirkning... -
HASTER - HJÆLP til analyse af digt!!
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk I MORGEN. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturp... -
HJÆLP til analyse af digt!!
ForumindlægHej, jeg er i gang med at analysere digtet "Verdensborger i Danmark" - da jeg skal bruge det, til min mundtlige eksamen i dansk I MORGEN. Er bare i tvivl, om digtet er episk eller lyrisk? De første 4 strofer er jo 'som en tidslinje' (fortællende?) - men det handler jo om kulturp... -
Lektiehjælp søges
ForumindlægHej Jeg er en ung mand på 30 år, der hedder Mehmet Tas, som søger lektiehjælp minimum tre timer ugentligt. Jeg søger lektiehjælp, da jeg går på STX uddannelsen og har nogle indlærings– og sprogvanskeligheder. Ydermere er jeg autist på nogle punkter, hvilket gør at jeg har behov for en per... -
Rettelse af en lille stil
ForumindlægHejsa! Er ny her og oprettede mig, fordi jeg tænkte på i kunne hjælpe mig lidt:) Min tysk stil, som jeg har skrevet skal bare rettes lidt og der skal proppes lidt flere ord ind. Har selv skrevet ca. 183 ord, men i opgaven står der, at der skal være imellem 200-250 ord. Håber i ville hjælpe mi... -
Rettelse af sætninger
ForumindlægJeg har oversat nogle sætninger fra dansk til tysk, men jeg ville høre om der er en venlig sjæl der vil kigge mine sætninger igennem om de er rigtige. 1. "Elsker du musik?" -> Liebst du Musik? 2. "Ja, naturligvis elsker jeg musik" -> Ja, natürlich liebst ich Musik. 3. &q... -
De relative pronominer
ForumindlægHej jeg har fået en tysk lektie for, der omfatter relative pronominer. Og jeg er ikke helt sikker på jeg egentlig har formået at løse opgaverne rigtigt. Så hvis der var nogen der havde lyst til lige at kigge dem igennem kunne det være super. I den første opgave skulle vi indsætte det rigtige re... -
Spansk oversættelse
ForumindlægJeg vil høre om der er nogle der vil hjælpe med at tjekke denne spanske oversættelse, og hjælpe med rettelser? Mange unge spaniere vil gerne have et arbejde. Men det er svært, for der er stor arbejdsløshed i landet. Nogle af de unge, som har en videregående uddannelse tager til Tyskland. De er ... -
En venlig person som vil se om det passer over ens med oversættelsen og grammatik?
ForumindlægDansk: Et tema i filmen „Das Leben der Anderen“ er det gode menneske. Men hvad betyder det egentlig? I filmen kalder den kvindelige hovedperson Christa-Maria Sieland stasiagenten for et godt menneske. I begyndelsen af filmen har tilskuerne dog slet ikke sympati for ham. Stasiagenten... -
En lille historie
ForumindlægHej! Vi skal lave en lille historie på tysk til imorgen, og jeg ved ikke om det er rigtigt? Er der nogen der vil rette den for mig, så er i søde! Den er ikke særlig lang :) Florian ist 14 jahre alt und wohnt in Hamburg. Jeden morgen erwachen Er Uhr. 07:00 weil er in Schule sein. Er geht unter ... -
HTX 3.G til STX 2.G
ForumindlægHej. Jeg er 18 år gammel og går på HTX 3.G lige nu. Jeg kan slet ikke lide fagene, og jeg bliver mobbet til dagligt, uden at lærene har gjort noget ved det. Jeg har endda vist beviser til rektor, med navn og de beskeder der er. Der er ikke sket noget somhelst mod det, og jeg har endda snak... -
Integration af tosprogede!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har en mening omtrein integration af tosprogede, og det har i forhåbentligt også. Jeg mener at at det er godt at tosprogede integrer sig, fordi de har lov til at holde fat på sit kulturelle baggrund samtidig med at de holder fast på det danske samfund, og at de har ydrin... -
Det primære vindsystem og klimaet i Vestafrika
ForumindlægHejsa allesammen! Dette er min rapport som jeg skal aflevere i NG, jeg har brugt lang tid på den, men må erkende det ikke er mit stærkeste fag. Derfor tilråber jeg nu alle jer derude (bare der er nogen!) om at kaste et enkelt kig på min opgave. Jeg ved den er lang og virker uoverkommelig, men i ... -
OSO!! HJÆLP pleass
ForumindlægJeg skal lave en oso og har lidt brug for hjælp til den. Jeg vil gerne være lærer i fremtiden, så det er nok det den skal handle om. Det ville være rart hvis nogen også gad at kontakte mig privat. [email protected] DET VILLE VÆRE DEJLIGT HVIS I LÆSTE DET HER! Krav til opgaven Uanset... -
Jeg er helt på bar bund, nogen der vil hjælpe mig at lave denne opgave? Den er eksamens relevant, så håber I vil tage denne opgave seriøs! På forhånd tak.
ForumindlægOpgave 1 Din chef i Sparbanken har netop lagt 2 ejendomsforbeholdskontrakter foran dig. En af bankens kunder vil gerne sælge kontrakt nr. 1 til banken, men din chef vil inden et køb være helt sikker på, at banken får et ejendomsforbehold som banken kan støtte ret på. Kontrakt nr. 2 er en kont... -
Hjælp til konklusion og måske rettelse
ForumindlægOPGAVEFORMULERING: Du skal skrive en litterær artikel om Ved Højer Sluse af Peter Adolphsen og vandrehistorien. Du skal skrive om forskellige måder at fortælle på. Du skal karakterisere fortælleformen i begge tekster og diskutere genrer. Du vil blive bedømt på din evne til at lave en dybdegående ... -
Fransk mundtlig A - Hvis nogen har tid
ForumindlægHej folkens! Jeg skal op i Fransk mundtlig i morgen, og det ville være en kæmpe hjælp hvis nogle havde tid til at hjælpe mig da jeg ikke kender nogle der kan fransk. Har skrevet en tekst om teksten indtil videre, og lige nu sidder jeg og omskriver det til en disposition. Er dog rime lig usikker ... -
Amway
ForumindlægEr der nogen, som kender til dette "firma"? Jeg har med stor frygt hørt en af mine venner tale om denne obskure (synes jeg) organisation.Jeg har læst en del på nettet om fænomenet, som antageligvis har fundet en lovlig men stær mistænkelig "pyramide"-version.Grundprincippet er... -
Sætningsanalyse
ForumindlægHej alle, Opgaven er: Find sætningsleddene S(subjekt), V(verballed), DO (direkte objekt), SP (subjektsprædikat), IO (indirekte objekt) & A(dverbialled) i nedenstående sætninger: - E.L. James (s) wrote (v) a bestselling erotic romance trilogy which is now a major motion picture starring Jami... -
Folkeskole- vs. gymkarakter
ForumindlægHej! Er lidt nysgerrig.. :) Har I erfaring med om man hhv. falder/bibeholder/stiger i karakter når man skifter til gymnasiet. Jeg har hørt lidt af hvert, dog mest at man falder. Jeg fik et snit på 10,5 med en nogenlunde middel indsats. Nogen, der har prøvet det sammen ca.? Hvad vil I tro jeg får ...
