Søgning på: billedkunst c noter. Resultater: 18141 til 18160 af 73643
-
Hjælp til oversætning af engelsk ordsprog
ForumindlægJeg ønsker en oversætning af sætningen : ' What doesnt kill me makes me stronger ' er der nogen der kan gøre det 100 % korrekt ? Tak ! -
Læseprøve 9-6 Dansk mangler svar
ForumindlægHej allesammen jeg ville lige høre om der er en person herinde der har lavet Læseprøve 9-6 i dansk og, hvis jeg måske var så heldig, at jeg kunne få sendt svar til den takker på forhånd. -
differentialregning
Forumindlægen funktion f er givet ved f(x)=e^2x -3x hvordan finder jeg f'(x)? -
Bevis φ^2=φ+1
ForumindlægJeg er i hårknude omkring denne her. Bevis φ^2=φ+1 Jeg tænker at jeg skal have det samme til at stå på begge sider at lighedstegnet og har nu prøvet adskillige gange uden at det lykkeds.. Hvordan i alverden skal jeg bære mig ad? På forhånd tak -
Hvordan løser jeg denne opgave?
ForumindlægEr lidt i tvivl om hvordan jeg løser den, forstår ikke så meget. Opg : https://imgur.com/a/MIGiaeg -
Faserne
ForumindlægJeg er ikke så god til alle de der faser, der er inde for dansk, så tænkte om nogen ville beskrive kort og konkret, men dog stadig godt, hvad der kendetegner de forskellige faser og hvad de forskellige faser kort lige er. Såsom: * Renæssancen * Barokken * Oplysningstiden * Det mord... -
Areal og integralregning
ForumindlægJeg sidder med følgende opgave vedhæftet nedenfor, men har ingen anelse om hvordan den løses. Håber der er en venlig sjæl som vil hjælpe? -
Eventyr
ForumindlægHej fokens :-) Er der nogle af jer der kunne rette et eventyr? I vil gøre mig en store tjeneste, hvis det er at i vil. Hvis så er den her: Der var engang en prins, som nogle år forinden havde mistet sin far. Så nu levede han alene sammen med sin mor og to brødre. Da kongen levede, holdte han mere... -
Hjælp
ForumindlægHej alle søde hjælpere Opgave: Grafen for funktionen f(x)=3x^2-12x+9 er en parabel. Bestem koordinatsættet til parableens toppunkt. Hvordan laver man denne opgvae? KH Mie -
regnskabsanalyse
Forumindlæghej hej. jeg sidder og laver en regnskabsanalyse af carlsberg for 2005-2009. jeg vil gerne vide hvad der hører under variable omkostninger, kapacitetsomkostninger og nettorenteomkostninger, ud fra disse ting: produktionsomkostninger: Materialeomkostninger Direkte lønomkostninger Maskinomkostni... -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHwj. Jeg har et eksamens spørgmål der lyder følgende: Gør rede for forskrift og graf for eksponentielle funktioner. Vis hvordan a og b i forskriften for kan bestemmes ud fra to punkter på grafen og redegør for sammenhængen mellem a og ek hvor k = ln(a). Begrebet fordoblings- og halveringskonst... -
potensfunktion
Forumindlægsidder og bøvler lidt med potensfunktioner. mit spørgsmål er: a er en fast eksponent i en potensfunktion hvad betyder eksponent?? -
differentialregning
Forumindlægudlede differentialkvotienten for f(x)=√x.Er der nogen der kan hjælpe med det? -
Hookes lov
ForumindlægHej Når man arbejder med Hookes lov, hvorfor kan man så ca. tage 1/3 af fjederens masse med?? God dag! -
Matematik spørgsmål!?
ForumindlægI tidsrummet 1960-1990 kan befolkningstallet N i millioner i USA breskrives med den lineære model: N = 2,3t + 180 Hvor t er antallet af år efter 1960 Hvad er hældningen? Hvad angiver den? Hvad betyder konstanten 180? -
Hvordan oversætter jeg dette?;
ForumindlægKronprinsesse Marry og Diana ligner hinanden på mange punkter og så alligevel ikke. De giftede sig begge med en kronprins, men modsat Diana var Marry hverken fra Danmark eller fra nogen fin familie. De var begge meget forelsket i deres mænd og fødte derud over begge 2 børn, vor den første fødte v... -
Outline (haster)
Forumindlæghej, hvordan er det egentligt, man skriver en outline. Jeg er seriøst lost. Jeg skal op i morgen. -
Klimaforandringer
Forumindlæghey (: jeg skal op i NV eksamen i næste uge og skal have forklaret tydeligt hvorfor det er at det bliver varmere om sommeren og koldere om vinteren. Jeg ved godt at det er pga. af alt det globalopvarmning, Co2, menneske handlinger osv. men det er et svært spørgsmål, fordi der er mange der siger a... -
konstantfaktor reglen
ForumindlægJeg har fået et spørgsmål i matematik hvor jeg skal gør rede for konstantfaktor reglen for differentialkvotienter.Men jeg kan ikke finde ud af hvad det er !! kan i hjælpe ? -
Proteiners struktur ved opvarmning?
ForumindlægHej klogehoveder Hvad sker der med gelatines struktur (som jo netop er opbygget af proteiner) når det opvarmes? Jeg ved at gelatine bliver lidt flydende agtig, men hvordan kan man forklare det kemisk?
