Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 18141 til 18160 af 27490
-
Stavefejl.......
ForumindlægTil jeres information om stundeterhuen har i lavet en fejl... Punktet starter på følgende måde:\n\n"Hvis du vil gerne vil have..." \n\n\ndet første "vil" skal slettes...\n -
Hjælp med læsning af filer
ForumindlægEr der en edb-kyndig, der kan hjælpe mig med flg. problem: Jeg kan ikke læse de filer, I vedhæfter, og jeg kan heller ikke læse de filer, jeg selv vedhæfter. Jeg vil være meget taknemmelig for vejledning. Mvh. richterklanen -
Matematik B Supplering (sommer)
ForumindlægHey, overvejer at vælge supplering indenfor matematik B, da jeg mangler det. Vil tage kurset i sommerferien. Men har nogle spørgsmål.. Vil det blive for uoverskueligt da det hele skal beståes i løbet af sommerferien eller hvordan? Nogle som har erfaringer med det? -
beregning af vindhastighed ud fra vindmølle
ForumindlægHejsa Jeg skal lave et forsøg med en vindtunnel til min srp, hvor jeg så skal have udregnet hastigheden af vinden nogle forskellige steder i tunlen. Jeg har mulighed for at sætte en lille propel ind, som jeg kan måle omløbstiden på, ved observationer, men jeg ved ikke hvordan jeg kan udregne vi... -
Al-Qaida kilder
Forumindlægnogle der har sådanne nogle, jeg kan analysere?\nhar den enkelte fra his2rie.dk -
engelsk essay
ForumindlægHej. Er der nogen der lige kan forklare mig hvad kohærens er og hvordan man bruger det i et engelsk essay? tak på forhånd. -
Hjælp til dette spørgsmål
ForumindlægHej. Jeg kunne virkelig godt bruge hjælp til vedhæftede spørgsmål, da jeg ingenting ved om konsekvensen. Nogen der kan hjælpe? Mvh, Mogensen -
At devaluere kronen
ForumindlægVi har i dansk-historie-samfundsfagsforløb bl.a. fået om dansk økonomi, og i denne kategori læste jeg om at man ved Kanslergadeforliget i 1933 valgte at "devaluere kronen".\n\nHvad betyder dette "at devaluere kronen" ??\n\nPå forhånd tak!\n\n- Sofia :) -
de oprindelige ideologier
ForumindlægJeg skal svare på spørgsmålet i samfundsfagsopgaven Nypolitik, om Hvorvidt Mette Bock har ret i, at "partierne er blevet uklare i forhold til deres oprindelige ideologier" Nogen der har nogle ideer til hvad man kan komme inde på, andet end evt. populisme? -
SSO problemformulering
ForumindlægHej.. \n\nJeg skriver i samfundsfag og har fået stillet følgende spørgsmål. \n\n - gør rede for de krav, som EU-kommissionen stillede forude for optagelsesforhandlingerne med Tyrkiet oktober 2005... \n\nEr der nogle der kan give bud på hvilke krav, der er mest relevante at tage med?.. \n\nOg vil ... -
differentiabilitet ??
ForumindlægJeg skal redegør for differentiabilitet . Kan ikk rigtig findr ud af hvad det er ? En der kan komme med en lille definition på det ? Jeg har tænkt på om det er det samme som differentiabel ? -
Medievidenskab
ForumindlægHejsa, er der nogen her som enten studerer på medievidenskab (helst i Århus, da det er her jeg vil gå) eller er færdig og i arbejde. Eller kender nogen/hørt historier om studiet/fremtidsudsigterne, og som kan fortælle lidt om uddannelsen og hvordan ens muligheder for arbejde efter endt uddannelse... -
Handler om Scopes-sagen, USA 1925, Tennessee
ForumindlægVil gerne have lidt hjælp til analyse, specielt den sidste del, sejrsangen. Hvis der er nogle der kan hjælpe:) giv endelig besked. Det er 2 sider- er vedhæftet. Det starter ved afsnit D -
hjælp til Immunitet!!!!
Forumindlægkan nogle se pm jeg har svaret følgende spørgsmål rigtige!:\n\n1. Hvordan kan T-lymfocytterne underindeles?\nsvar: T-hjælprt celler, "killer celles", T-memory celle.\n\n2. Hvad er passiv immunisering?\nsvar: Antistoffer som tilføres organismen udefra, fx vaccination, el fra mor til barn... -
Google: -2^2 = 4 ?!
ForumindlægJeg bruger nogle gange Googles lommeregner, og da jeg indtastede:\n(-2)^2\ngiver det\n(-2)^2 = 4\nhvilket passer fint nok, da (-2)*(-2)=4\n\nMen når jeg indtaster:\n-2^2\ngiver det\n-2^2 = 4\nBurde det ikke give -4, da man skal sige 2*2 = 4, og derefter sætte et minustegn på, så det bliver -4?\nE... -
amerikanerne
ForumindlægHey Experter!!Vil I svare på disse spørgsmål! På forhånd mange tak!1. Okay, amerikanerne sidder på Internettet. And so what ? Er det ikke bedre. end hvis det var de hovne franskmænd, de skumle tyskere, det korrupte EU, eller det pjokkede FN?2. Plejer man at bruge udtrykket " amerikanske tils... -
Fourierrække og integration
ForumindlægJeg har følgende ulige og 2π periodisk i intervallet [0;π] funktion f(t): Jeg skal vise at f har fourierrækken: Da f er ulige er an = 0 så jeg skal kun bruge bn Jeg kan simpelthen ikke integrere det og få den fourierrække???? -
Historieopgave - Den Franske Revolution; mangler lidt "viden"
ForumindlægHej!Jeg skriver lige nu opgave om den franske revolution, og nærmer mig enden (dejligt!), men skal skrive om tredjestanden fik det ud af revolutionen, som de ønskede... Synes dog ikke de bøger jeg har er helst fyldestopgørende, når det kommer til denne besvarelse, så vil høre om der er nogle, som... -
Nazisme / SSO
ForumindlægSkal skrive om ideologien bag nazismen og dens påvirkning på den politiken, der blev ført under Hitler.. Nogen der har nogle tips og tricks? Eventuelt nogle bøger eller andre ting der kunne hjælpe -
Hvorfor kan man ikke ændre brugernavn?
ForumindlægHej Studieportalen.Jeg vil gerne ændre mit brugernavn. Er der mulighed herfor?
