Søgning på: kemi a eksamenssæt 2016. Resultater: 18141 til 18160 af 152759
-
Isoler C
ForumindlægHvis jeg skal isolere c i dette udtryk, hvordan skal jeg så gøre? 2*(a-b/c) = (a-b)/c -
DNA-sekvens og genetik
ForumindlægSidder her med afleveringen som er vedhæftet, - kan ikke finde ud af hele opgave A, - men er ved opgave B , hvor opgaven b og c driller mig lidt. Nogle som kan hjælpe mig? (: For kan intet finde i mine bøger eller på nettet om det -
Trigonometri
ForumindlægHvordan bestemmer jeg længden fra P til A -
Ligning
ForumindlægHej Søde mennesker, er der en der kan hjælpe mig med at Reducér denne ligning ? (a+b)(a-b)^2 ?? -
Løsning at halverings ligning !
ForumindlægJeg har ikke lært at regne med log, og kan ikke finde nogen steder hvor jeg kan finde noget om emnet, ligningen er som følger T1/2=(log(1/2))/(log(a)) og har fået følgende ligning: 8=(log(1/2))/(log(a)), hvordan løser jeg den ? jeg synes lige meget hvad jeg gør får jeg ikke det rigtige. Mvh Kenneth -
bogstavregning
Forumindlæga:4-a:6 -
Turbokurser
ForumindlægHejsa jeg desværre kommet ud for at have valgt en uddannelse der slet ikke er mig. Jeg droppede drømmen om psykologi-studiet fordi snittet var utrolig højt, men nu kan jeg se at hvis jeg ligger lidt kræfter i det kan jeg sagtens komme ind på kvote 2. Så er det bare ærgeligt at jeg har holdt et ... -
Skrifte gymnasium
ForumindlægHej jeg har nu gået på stx i en måned, men jeg er meget ked af min klasse og gymnasiet. jeg hat gået og tænkt en del jeg er nu kommet frem til at jeg gerne vil gå på en hhx, da jeg tror de retter sig mere til mig. jeg vil derfor høre om det er mulligt at skifte gymnasium nu, eller om der er nogen... -
bærbarordning
ForumindlægPå svendborg hhx er der en bærbarordning, hvor alle får mulighed for at købe en bærbar. Mit spørgsmål er sådan set bare, om i skriver notater på jeres computer, eller om i skriver jeres notater i hånden (fysisk)...?? hvad er bedst. -
Syre og Baser for 7. klasse
ForumindlægHej. Er der muligvis nogle der ved noget om syre og baser ? - det skal være på ca. 7. klasses niveau, så derfor ikke for svært. Det ville være super hvis der var nogen der havde nogle noter om det eller sådan noget :p det skal nemlig være til fysik rapport s: på forhånd tak. hilsen rulle & ril... -
Reducer udtrykket
ForumindlægReducer udtrykket 2ab-a^2+(a-b)^2 Løses det sådan her?: 2*a*b-a^2+(a-b)^2 = da 2a er a^2 og a^2-a^2 = 0 står der kun b^2+(a-b)^2 tilbage derfor b^2+(a-b)^2 ? eller b^2+a^2-b^2 = a^2 eller (a)^2 er svaret? -
jeres FREMTID?
ForumindlægHej, jeg vil gerne høre hvad i går på nu, og hvordan ser jeres fremtid ud? -
Til superstudenterne - fremtidsplaner?
ForumindlægSom det fremgår af en tidligere debat så er utroligt mange herinde stræbere og/eller inteligente hvilket resultere i snit på et pænt stykke over 10 for en del af jer.Jeg tænkte bare på hvad i ville bruge jeres snit til?Vil i på Harvard?Læse medicin ved AU eller Københavns?Matematik?Humanistisk???... -
Lavt gennemsnit
Forumindlæghej!Jeg er lige blevet færdig, men er kommet ud med et lavt gennemsnit nemlig 7,7. det triste ved det er, at jeg så gerne ville læse til odontologi (tandlæge). Et andet alternativ var farmaceut som er på 8,3. i begge linjer skal man have 8 i gennemsnit for de matematiske fag - hvilket jeg ikke ha... -
skriv nedestående ..
ForumindlægSkriv nedenstående udtryk på formen b * a^x a^7 * (a^- 2)^3 * √16a -
Træk to gange til mundtlig eksamen
ForumindlægAdvarsel: Den nedenstående tekst er pure opspind. I en pressemeddelelse fra Undervisningsministeriet, fremgår det, at eksaminationsreglerne for de mundtlige eksamener bliver ændret med øjeblikkelig virkning, og træder således i kraft til eksamensperioden, der starter i maj 2008. Hvor det før ... -
Oxidation af alkoholer i basisk opløsning (med MnO4-)
ForumindlægHejsa. Jeg sidder og er ved at læse op til kemi, men er gået lidt død i en rapport jeg lavede tidligere på året, da jeg ikke forstår mine svar. Forsøget handlede om oxidation af alkoholer, og forsøgbeskrivelsen lød sådan: 15 mL 0,005 M kaliumpermanganat blandes i bægerglasset med 15 mL 1 M natr... -
hjælp mængdeberegning og concentration
ForumindlægHej alle garvede mennesker, jeg er igang med at repitere noget kemi for mig selv og desværre må jeg se mig slået af mængdeberegning i øjeblikket og derfor ønsker jeg hjælp til følgende opgaver: Opgave 7: 20,0 mL 0,2 M CaCl2 fortyndes med vand til 100,0 mL. Beregn [CaCl2], [Ca2+] og [Cl-]. O... -
Supremum og Infimum
ForumindlægHej folkens, jeg er ret ny til det med supremum og infimum og beder om hjælp til en lille opgave der lyder sådan: Om to ikke-tomme delmængder A, B af de reelle tal R gælder at ethvert a∈A er en nedre grænse for B. a) Vis: Ethvert tal b∈B er en øvre grænse for A. Her er mit bu... -
Kan dette passe??
ForumindlægKan denne udregning passe??K = a*I /Pog G = I -(a*I/R)sÅ har jeg fkt.: I = MK + NGKan jeg så godt få noget i stil med: (a*I /P) / (a*I/R) = M/N ??På forhånd tak!!
