Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18161 til 18180 af 117955
-
Huske matematik godt/læse op på det
ForumindlægJeg går i 3.g og har matematik på A, og skal derfor afslutte faget i år. Grundet, hvad jeg vil tro er uheldig disponering af tid, mangler vi i min klasse at komme igennem 3 emner, og der er lidt over 1 mdr tilbage til eksaminerne offentliggøres... Vi skynder os ekstremt hurtigt igennem de fors... -
Hvor højt skal en gennemsnit være (diætist)
ForumindlægHej Her i næste måned bliver jeg 2.g'er. Jeg har pånuværende tidspunkt et meget lavt gennemsnit, hvilket er 5. Jeg overvejer, at efter gymnasiet vil jeg gerne læse om ernæring og sundhed på uni. Jeg ønsker, at blive diætist. Men jeg ved ikke om snittet skal være højt for at komme ind. Er d... -
HJÆLP!! Krydsningskema.
ForumindlægHej, Jeg har ret svært ved at kunne svare på disse to spørgsmål i min biologi rapport, da jeg simplehen ikke aner hvordan jeg skal kunne svare på det. Jeg har fået stillet disse spørgsmål i mit rapport: 1)Jeg har blodtype B negativ. hvad er ens egne genotyper ud fra viden om ens fænotype. ... -
konditionstræning
ForumindlægHej, jeg sidder her med en biologi aflevering som skal afleveres på tirsdag, og jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal skrive i følgende opgave(er). Hjælp er derfor meget værdsat ! :) Ogaven Herunder ser de en række ændringer, som sker efter konditionstræning. Forklar hvorfor hvert af disse punkter ... -
Har i fået jeres skriftlige fsa tilbage?!?!?!
ForumindlægHej Studiepotalens brugerre.. Det er efterhånden ved at være noget tid siden FSA skriftlig var der og jeg ved at blive meget nysgerrig på min karakter i diverse fag, engelsk, dansk og matematik. Har i fået jeres prøver tilbage. Pt har jeg kun modtaget biologi karakteren :) -
IKKASØJLER - HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg har nogle problemer angående nogle spørgsmål til biologi. Det handler om Ikkasøjlerne. Jeg kan ikke finde de informationer, som skal til for at besvare disse spørgsmål. - Hvordan arbejder forskere for at få viden om ikkasøjlerne? - Hvorfor kan mikroorganismer fra ikkasøjlerne være gode ... -
Urent vand, hvilke stoffer?
ForumindlægKan en forklarer mig hvilke stoffer der er i urent vand, og hvor jeg kan læse mere omkring det. Skal nemlig bruge det til eksamen :=) -
Ligning og graf for eksponentialfunktioner og eksponentiel vækst
ForumindlægJeg skal forklare følgende: Ligning og graf for eksponentialfunktioner og eksponentiel vækst Først og fremmest; Hvad er forskellen på eksponentialfunktioner og eksponentiel vækst?? Hvordan skal jeg forklare det til mundt. eksamen? -
Opgave: hvilket emne?
ForumindlægHej med jer alle sammen.Jeg sidder og skal til at lave en 9. klasses biologi-opgave. Den skal være færdig den 7. marts.Mit problem er, at jeg ikke ved, hvad jeg skal skrive om! Emnet er valgfrit - bare det holder sig inden for biologiens grænser.Har I nogle idéer? Kom med dem!-Badooo -
en bedømmelse eller kommentar
Forumindlæghej Jeg skal op til matematik c niveau på mandag.. Hvis vi nu siger jeg trak 5. spørgsmål og det blev funktioner Beskriv, hvad der kendetegner linære funktioner også til eksamen jeg siger: Først vil jeg forklare om hvad der kedetegner linære funktion og derefter vil jeg vise et eksempel. Som ... -
hvordan forhindrer man at gå i panik
Forumindlægpga eksamen? -
terminsprøve imorgen: Hvad skal jeg øve på?
ForumindlægSkal op til terminsprøve imorgen i matematik 2.g på B niveau...Hvad skal jeg øve på?Nogen hjælpe at hente herinde? :DEvt. nogen der har nogle gamle terminsprøver, så man kan se ca. hvilke slags ting man kan komme op i? -
søger lektiehjælp !!!!!!!
ForumindlægHej... J søger lektiehjælp til engels b niveau,., J trækker spørgsmålet 24 timer før,., så vil j gerne ha en d hjælper mig,., J bor i Kbh område,. Tak på forhånd... -
Adgangskrav til Idræst på AAU
ForumindlægDer står følgende på ug.dk: Specifikke adgangskrav er dansk A og engelsk B. Desuden skal du have matematik B og fysik B. Alle fag skal være bestået. Du skal også bestå en praktisk optagelsesprøve. Jeg har haft Dansk A, Engelsk B og Fysik B (og Kemi B). Alle sammen bestået med 4 og 7 taller. Så de... -
Simpel opgave!!
ForumindlægTo funktioner f og g er givet ved f(x)=(1/2)x^2 g(x)=2x Graferne for de to funktioner afgrænser en punktmængde, der har et areal. 4 til 0 Hvad er arealet?? 16/3?? På forhånd tak -
Inspiration til eksamensspørgsmål
ForumindlægJeg har jo fået mine spørgsmål på forhånd, og jeg har forberedt noget til dem alle. Problemet er bare, at der er nogle få af dem, som jeg ikke har så meget til. Det er følgende: Eksponentiel udvikling - Har gjort rede for fordoblings- og halveringskonstant, samt bevist en af dem. - Renteforml... -
Cosinus bevis - stump vinkel
ForumindlægHej allesammen Jeg sidder netop og er igang med at læse op til matematik eksamen på b niveau. Jeg har lige gennemgået cosinus beviset, hvor det er en spids vinkel. Så har jeg lige snakket med min lærer, som siger det ville være en god ide, at forklare/bevise hvor i beviset det er anderledes, hvis... -
hjælp til HF-aflevering
ForumindlægHjælp venligst med opgave 3 i følgende HF-eksamensopgave. http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1997/hf97_aae.pdfPå forhånd tak! -
Hjælp til i morgen!
ForumindlægHej, jeg sidder med en eksamens opgave som jeg skal have lavet til i morgen. Nu har jeg søgt lidt på nettet, men jeg syntes det er svært at finde noget virkelig relevant om kulstofkredsløbet. Er der nogen der vil være søde at prøve at forklare mig helt præcist hvad kulstofkredsløbet er? -
MATEMATIK EKSAMENSSÆT nr. 2 2012!!!!
ForumindlægER JEG DEN ENESTE SOM SYNES AT EKSAMEN IDAG VAR MEGET MEGET SVÆRERE I FORHOLD TIL DEM SOM VAR OP I FREDAGS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
