Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18201 til 18220 af 77388
-
Oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægI Trier oplever man fortiden. Romerne besatte byen og byggede mange monumenter. Mange ruiner eksisterer endnu. De fortæller byens historie. Overalt studerer museumsfolk denne historie. Butikkerne sælger porstkort, og restauranterne serverer vin. I middelalderen spillede byen også en rolle. Man ... -
Forberedelse?
ForumindlægHej folkens. Ville høre om i har nogle konkrete forslag til hvorledes jeg kan forberede mig, til engelsk eksamen A. Har selvfølgelig overvejet at læse det tidligere gennemgået materiale igennem. Er der forslag til hvad der kunne være nyttigt? -
Hvordan diffrencierer man dette?
Forumindlægf(x) = (x/x^2-2x+9) -
Integralregning
ForumindlægHej! Vi er lige blevet introduceret for integralregning i min klasse, og jeg er ikke helt med på hvordan det egentlig fungerer. Vi har fået to opgaver for; den første har jeg ingen anelse om, hvordan man løser og den næste opgave har jeg forsøgt at lave så godt jeg kunne. Det ville være rart, hvi... -
Tid at tilbagelægge vinkel
ForumindlægHvis jeg kender frekvensen, hvordan kan jeg finde ud af, hvor længe en aksel er om at tilbagelægge x grader? -
statestik ._.
Forumindlæghej! der står noget i min matematik bog jeg ikk rigtig forstår :/ det er statestik og det handler om nogle håndbold kampe: Kun målmanden Signe og Christine var med i alle 12 kampe. Lea, Nanna, Trine og Gitte var med i 10 kampe. Victoria og Maria var med i 8 kampe. Anja var med i 7 kampe, ... -
Mest normalt?
ForumindlægNogen der ved hvad der er mest normalt?Fysik A og Mat AellerKemi A og Mat A?De andre fag er lige meget. -
Kemi-program??
ForumindlægEr ved at lave notater til eksamen, men har lidt svært ved at indtegne molekyler på computeren. Ved at der findes et program hvor man kan tegne molekyler i. Er det ikke rigtigt? Hvor kan jeg downloade det? På forhånd tak. -
Rettelser (hjælp mig)
ForumindlægHej igen alle sammen . Nu har jeg kiggede den grundigt i gennem håber nu i gider retten den På forhånd tak :) Beim Chatten hat Simone und Christian aus Köln kennen gelernt und Eine Woche später treffen sich Simone und Christian in einer Pizzeria in Köln. Meine Erfahrungen er ist gut für Christi... -
Arbejdespørgsmål
ForumindlægARBEJDSSPØRGSMÅL: Formulerer mindst 3 arbejdsspørgsmål til hvert fag. Geografi, biologi og fysik. Hvad kan biologi 3 arbejdespørgsmål være f.eks hvad? -
Hastighed og fart
ForumindlægHar ikke fysik, men kunne godt tænke mig, hvad forskellen på hastighed og fart er, for jeg har hørt der er en forskel. Kan nogle svare mig på ? Tusind tak :-) -
12 på Gymnasiet ?
ForumindlægHej. Det ikke ret længe siden jeg blev færdig med mine mundlige prøver i 9 klasse. Jeg fik både 12 i dansk, engelsk og religion. Er det så muligt at få 12 i gymnasiet ligesom i folkeskolen eller er det lidt umuligt ? Skal nemlig starte på gymasiet efter sommerferien. -
Hvad viser termometret?
ForumindlægNogen der kan hjælp???? Vi placerer en isterning med massen 45,0 g og temperaturen -16,0 oC i en termobeholder med vand. Vandet masse er 0,250 kg, og vandets temperatur er 25 oC. Efter et stykke tid er isen smeltet, og vi placerer et termometer i vandet. Hvad viser termometret?? -
Funktionsforskrift for rektangler...
ForumindlægHej allesammen :) Jeg skal opstille en funktionsforskrift, der viser sammenhængen mellem længde (x) og bredde (y) for rektangler med et areal på 16 cm2 . Dette er hvad jeg er nået fram til: x 1 2 4 8 y 16 8 4 2 Jeg kan se, at hvis x bliver dobbelt så sto... -
Dumpet på betinget optagelse - muligheder?
ForumindlægJeg er desværre dumpet i fysik B, som ellers er et krav for min foretrukne uddannelse med start i september. Der er ikke mulighed for re-eksamen på det sommerkursus jeg har fulgt. Jeg søger derfor svar på hvilke muligheder jeg nu har. Kan det mon lade sig gøre at få dispensation til at starte... -
Atomer og stråling
ForumindlægHej jeg skal op til mundtligt fysik i 9 og har brug for lidt vejledning til en nem disposion over: - Atomer, stråling og radioaktivitet. bogen vi har hedder Ny prisma 9 og emnet hedder "Partikler med fart på" Håber der er nogen der kunne hjælpe mig? -
Forskel på bindinger??
ForumindlægHej Alle hjælpsomme folk! Jeg skal snart til kemi eksamen og er nu blevet helt i tvivl. Hvad er forskellen på elektronparbinding (kovalent binding) og så en molekyleforbindelse? På forhånd tak for hjælpen! Vh Christina -
1.g status
Forumindlæghmm, fik eksamensplan igår, samt årskarakterer i de afsluttende fag.og øv, til min store rædsel fik jeg 7 i kemi, og hvad endnu værre er den blev overført :-(og skal nu altså ikke til nogen eksamener i år, hvilket vel så betyder at jeg skal op i flere til næste år? -
Fuld pensum i 3.G?
ForumindlægHej folkens, Jeg staar i den situation, at jeg er blevet bortvist fra skolen 2 maaneder foor eksamenerne af nogle urimelige aarsager, men det ogsaa irrelevant. Jeg faar hoejest sandsynligt mulighed for, at gaa op i fuld pensum af rektor og selvstudere ved siden af, den sidste halvanden maan... -
Mekanik og dynmamik (forholdsvis let)
ForumindlægHej alle. Jeg har en veninde der skal op til fysik C eksamen imorgen, og skriver derfor på hendes vegne. Hun har problemer med spørgsmålet, der lyder: 9;Du skal skelne mellem en teoretisk gnidningsfri situation uden luftmodstand, og en realistisk situation hvor der indgår både luftmodstand og ...
