Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18201 til 18220 af 48964
-
Skrift. Frem. Råd
ForumindlægHej min klasse og jeg skal til eksamen næste uge. Har i nogle gode råd til dansk skrift. frem eksamen. -
hjælp til en lille oversættelse
Forumindlæghej derude :) jeg skal snart til mudtlig engelsk , og derfor har jeg lavet et lille oplæg til nogle sætninger som jeg kan sige.. men da de kun giver ekstar point hvis grammatikken er i top, ville jeg høre om der er nogle som kan hjælpe med oversættelsen mvh :) Jeg har fået teksten … Som ... -
Genre beskrivelse
ForumindlægNu har jeg fundet denne genreoversigt, men kan jeg ikke også finde en side, der beskriver, hvad fx, novelle, roman, lyrik osv. er...Har virkelig brug for sådan en guide. Er der nogle der ved hvor den kan findes, har søgt forgæves på nettet.Mange af genrene der skal beskrives må meget gerne være d... -
Hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide?
ForumindlægJa, titlen siger vel det hele... - hvornår får man sine skriftlige eksamenskarakterer at vide? Og kommer de bare ind på lectio? Mvh. -
Må muligvis ikke skifte valgfag...kan det passe?????????
ForumindlægHej Jeg er ved at afslutte 2g STX og har begået en kæmpe fejl...jeg har valgt Engelsk A som valgfag i 3g istedet for Fysik A, som jeg fortryder... :( Jeg skrev til vicerektor, som svarede "Alt det tager jeg stilling til efter sommerferien, men det er muligvis ikke muligt" - det kan je... -
Samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg længe har tænkt over:jeg har nemlig valgt samfundsfag på højt niveau... Men skal man egentlig have en rigtig stor og bred viden om en masse i forvejen? Og jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer til den skriftlig eksamen!hilsen helin -
Svær opgave
ForumindlægHej derude jeg har nu i 2 dage bøvlet med en opgave som jeg ikke er kommet ret langt med. Kan nogle hjælpe mig igang? Opgaven ligger på dette link: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/vejlopg-nyordning/ma/STX061-MAB2%20V_vejl1.pdf Det er opagve 7. -
Dumpet eller bestået?
ForumindlægHvis man har fået 00 til eksamen i et C-fag, men samtidig en årskarakterer på 4 i det pågældende fag, har man så dumpet eller bestået? Da begge karakterer vægter med én, bliver snittet jo 2 (altså grænsen for at bestå). -
Fra tysk til dansk
ForumindlægHej! Har fået en tysk tekst som jeg så skal oversættet til dansk! Men den giver mig godt nok store problemer! Håber nogen vil hjælpe mig??”Jenseits der stille” erzhält die Geschichte eines Mädchens, das erwachsen wird. Schon von klein auf muss Lara eine Menge Verantwortung übernehmen, denn sie mu... -
Karakter - rod!
ForumindlægHejsa.. Jeg sidder med lidt af et problem i dansk, eller rettere sagt, jeg sidder med et problem der hedder min lærer i dansk. Jeg ville lige høre om der var nogle der havde forslag til hvad der kunne gøres - før jeg går til studievejleder og sætter hele gejlet igang.Nmen, lidt historie: Jeg har ... -
Dumpet engelsk
ForumindlægHej Nu står jeg en situation, hvor jeg har dumpet engelsk C mundligt hf enkelt-fag. Og jeg har betalt engelsk C-B enkelt-fag. Jeg skal ikke bruge engelsk c til noget, men jeg skal bruge engelsk b for at få fuld HF Kan jeg stadig kommer ind til engelsk b, selvom jeg har dumpet engelsk c? -
HG
ForumindlægEr der en HG'ere der kan fortælle mig om man skal vælge branche hvis man går der ?? Hvilke fag på hvilke niveauer er der ?? Hvornår startede HG?? Det fik jeg intet besked om ??? Jeg starter i morgen..! Jeg vil gerne på HF efter et års HG..! Kan jeg komme til at gå i HF efter HG er det muligt??? -
Hvad skal jeg ligge i bla. udtrykket "omtale"
ForumindlægHej. Sidder med mundtlige spørgsmål til mat-c på HF. Jeg har 3 forskellige udtryk "gør rede for" "forklar" "omtale" Hvad forstår I ved de udtryk? Det er som sagt på matematik C, HF Eks. står der " Omtal cosinusrelationen i en vilkår... -
Spansk B-0? A?
ForumindlægHej. Er der nogen der ved, hvor eller hvordan man kan kvalificere sig til spansk B eller A uden det koster en formue? Så vidt jeg kan se, er HF helt ude i hampen, hvis man har bestået en videregående uddannelse. Er lige blevet færdig med en bachelor og starter på kandidat. Jeg synes 22.000k... -
Eksamenssæt - hvor er de henne?
ForumindlægHej, jeg går på HF og vil gerne finde tidligere eksamenssæt for at øve mig på dem (Engelsk B HF, 1. delprøve). Jeg kan kun se studienets eksamenssæt, men disse er allerede besvarede, så det hjælper mig ikke så meget!! .. Kan man ikke finde dem et sted, ligesom man kan finde sættene fra de nat... -
Kogepunkt
ForumindlægHvilket stof af de to har højest kogepunkt og hvorfor? a) HF og HCl HF b) HBr og HI HBr c) CH3CH2CH2CH3 og CH3CH2CH2CH2OH CH3CH2CH2CH2OH d) CH3CHOHCH2CH2OH og CH3CH2CH2CH2OH CH3CHOHCH2CH2OH Har skrevet mine bud - nogle der kan komme med en god forklaring? -
Censor
ForumindlægGodaften Nogen der kender disse lærere.. * Mogens Swane Lund Tornbjerg Gymnasium Odense ** Lill Mikkelsen Kalundborg Gymnasium og HF *** Peter Trautner Brander fra Næstved Gymnasium og HF **** Arne Hermansen Horsens Statsskole - Gymnasium ***** Joan Elisabeth Andreasen fra Esbjerg Statssk... -
min profil
ForumindlægJeg har været inde at ændre min profil fordi jeg lige om lidt skal på videregående uddannelse, men jeg kan ikke fjerne at min skole er HF?? Det ser sådan ud når man går ind på min profil... Ikke fordi det er vigtigt for mig at få rettet, men det er da lidt underligt? Studieretning/beskæftigels... -
Grenbrug af SSO?
ForumindlægHej - min studievejleder aner desværre ikke så meget om det men; Jeg går på EUX og har været på HF før .. Bestået min SSO da jeg var i gang med HF. Her på EUX skal vi så skrive en SSO igen .. kan jeg bare "genbruge" min SSO eller få karakteren/opgaven overført? Tak i forvejen :) -
linje skift
ForumindlægHej :) Jeg går på den 3-årige hf og har lige afsluttet dansk A og matematik C med 10 tal. er der nogen der ved om det er muligt at rykke over på den 2-årige hf, uden at tage dansk og matematik om? grundet til at jeg vil skifte er, at det er den forkerte pakke jeg har taget. :)
