Søgning på: matematik b mundtlig eksamen. Resultater: 18201 til 18220 af 132899
-
Skriftlig eksamen A-niveau
ForumindlægJeg vil høre om der er nogen som har en god metode til at læse op til biologi eksamen skriftlig. Jeg kan læse gamle opgaver og læse mit pensum, men det virker på en måde lidt åndsvagt da opgaverne er meget mere specifikke end som så. Håber der er en der har et godt tip! -
Find a og b i en eksponentiel funktion
ForumindlægFor øgruppen Galapagos i Stillehavet gælder, at antallet af arter af landplanter på den enkelte ø med god tilnærmelse kan beregnes ud fra øens areal. Det oplyses, at forskriften for funktionen, der beskriv er sammenhængen, har formen N(x)=b*xa, hvor x beskriver arealet af en ø (målt i square mi... -
FS10 Matematik 2012
ForumindlægHej er der nogen der ved hvor/om man kan finde FS10 i matematik fra 2012 på nettet? Tak på forhånd :-) Ps. kan ikke selv finde det! -
Matematik a, HHX systime
ForumindlægNogle som ved hvor man kan finde facitlisten til Matematik a HHX bogen? -
Fs10 December 2013 Matematik
ForumindlægEr der nogle der ude some kan finde Fs10 matematik december 2013 + Retearken? På forhånd tak :) -
Matematik julekalenderen opgave 24
ForumindlægEr der nogen der har et bud på opgave 24 i matematik julekalenderen. Den med den tørstige kamel? -
24 timers eksamen
ForumindlægBiologi Eksamen jeg skal trække nogle spørgsmål eksamen i morgen og har 24 timer til at skrive en synopsis. Er der nogen venglige som har noget tid i imorgen og vil hjælpe mig og give gode råde hvis jeg har nogen problem. Det kan være en meget størrre hjælp hvis nogen gider støtte mig. Det er en ... -
Tage mat b om ved ikke bestået?
ForumindlægJeg er igang med en fuld HF, og er færdig til vinter 2016. Pt er jeg igang med en mat b (samt historie b og geografi c). Men jeg er næsten sikker på jeg ikke består den, da jeg er hægtet helt af. Spørgsmålet er så, kan jeg tage faget om (går på VUC) med undervisning igen? Jeg er villig til igen... -
Toppunkt i (2,1) - Bestem b og c.
ForumindlægHej. Jeg skal løse følgende: Grafen for f(x)=-x2+bx+c har toppunkt i (2,1), Bestem b og c. Jeg har gjort følgende indtil videre: t1= (-b)/(2a)=2 ⇔ b = -4a Men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal få udregnet c? hjælp :-) -
Finde a & b i f(x)=b*a^x
ForumindlægHey! Jeg har denne opgave, som jeg ikke fatter en fis af.. Om funktionen f(x)=b*a^x oplyses, at (0)=7, og at funktionsværdien f(x) tredobles, når x øges med (delta)x=9. Bestem tallene a og b Jeg har ingen idé om hvordan pokker jeg løser denne opgave, håber at der er nogen der kan ... -
Elektronisk version af Orbit B htx?
ForumindlægHey, jeg leder efter en elektronisk udgave af Orbit b, er nemlig træt af og skulle slæbe alle mine bøger med i min bærebar taske hver dag, og da jeg allerede har fundet de fleste bøger som jeg har elektronisk, ville det være rart og få fat i de sidste. Hvis der var nogen som skulle ligge ind... -
B's betydning i en andengradspolynomium
Forumindlæghvis man laver en parabel udfra en andengradspolynomium: ax^2+bx+c=f(x), bestemmer c skæringspunktet med y aksen og a formen på parable (spids eller åben, og "sur" eller "glad"). Men hvad gør b? Ville også rigtig gerne have et bevis. Min lærer ved det nemlig ikke og skal bru... -
Eksamen i Organisation - Hvordan foregår det?
ForumindlægHej Jeg skal til eksamen i organisation C og har fået af vide af min lærer, at jeg skal trække en tekst, som jeg skal kommentere. Er der nogle derude, der har prøvet at være til eksamen i organisation, som kan fortælle hvilke slags tekster, man kan trække og generellt hvad jeg skal fokusere på. ... -
Analyse modeller og tips til eksamen!
ForumindlægHeys allesammen..Jeg står i den situation, at jeg meget snart skal op til eksamen. Derfor, kender i nogle gode analyse modeller, til alle genrer, som man kan komme op i til eksamen (Folkeskolen), såsom folkeeventyr, reklamer osv.Udover det, har I så nogle generelle tips og tricks? På forhånd tak! -
find: a,b og c på ti-89
ForumindlægHvordan finder jeg a,b og c i en andengardpolynomium på en ti-89 lommeregner. Håber i kan hjælpe på forhånd tak. -
Hvad er (a+b)^1/2 binomial theorem
ForumindlægHey jeg har gået og tænkt over hvad, (a+b)1/2 giver. Ligesom at (a+b)3 giver a3+3a2b+3ab2+b3. Jeg kender allerede i forvejen til binomial theorem, men det virker kun med hele tal. Så nogle af jer der har en ide til at udregne (a+b)1/2? ps. Jeg ved selvfølige godt at det er kvadratroden af (a+b)... -
bestem tallene a, b og c
Forumindlæget andengradspolynomium f er bestem ved f(x) = ax2 + bx + c det oplyses, at f har nulpunkterne -2 og 4, samt at f(1) = 4,5 bestem tallene a, b og c sidder virkelig fast og kan ikke komme videre... plis hjælp! det haster virkelig meget -
Erhvervsøkonomi (Gym) - Eksamen
ForumindlægHej alle,Jeg skal snart op i erhvervsøkonomi på gymnasiet, og vil i den anledning gerne høre om nogen ved hvorledes denne eksamen foregår. Hvor meget til er afsat, hvad ligges vægt på og mere interessant hvordan kunne et spørgsmål evt. se ud - hvordan er de udformet?På forhånd tak -
Eksamen imorgen - HURTIG HJÆLP
ForumindlægHejNogle der hurtigt kan hjælpe mig med dette.I ( x ) = k * x^ajeg skal isolere x?Jeg skal til eksamen i morgen, så helst inden for et kvarter hvis det er muligt? -
HF Eksamen spørgsmål.
ForumindlægHej. Har helt glemt om man kan aflevere via ludus/eletronisk til eksamen i mat A, den 24. maj? Eller skal man medbringe sin egen printer, og print det ud selv inden tiden er gået?
