Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18201 til 18220 af 31756
-
Optagelsesprøve HTX
Forumindlæghej allesammen Her på Mandag skal jeg til optagelsesprøve ind til HTX, og ville meget gerne høre hvad man skal til prøven? Jeg kunne selv forestille mig det var Dansk,Matematik og Fysik... Men Vil rigtig gerne høre fra nogle der har været op til sådan en optagelsesprøve Hilsen Victor -
Få 12?
ForumindlægHej. var til årsprøve i dag i matematik og har nu fundet ud af at jeg har glemt at lave en underopgave. Kan man stadig godt få 12 selvom man har lavet alt andet rigtigt, men mangler at regne en underopgave ud? På forhånd tak :) -
Bestem k
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har en aflevering i matematik, og jeg kan ikke finde ud af denne opgave: Bestem tallet k , således at linjen med ligningen 2x-3y =k sammen med koordinarakserne danner en trekant med areal 30. Er der nogen der kan hjælpe? På forhånd tak :) -
SSO- konklusion
ForumindlægEr der nogle faste rammer for hvad en konklusion i en matematik opgave skal indeholde? Tommelfingerreglen siger, at det netop er heri man besvarer spørgsmål fra indledningen. Men hvis indledning består i at man fortæller hvad man i opgave vil komme ind på, og arbejde med, hvordan håndterer man så... -
Årsprøve - Mundligt
ForumindlægHej jeg har haft matematik på b-niveau i et år (1.g) og skal til årsprøve. Men jeg har 30 minutters eksamination hvilket jeg er bange for muligvis vil være alt for kort. Hvordan kan et spørgsmål lyde, hvor meget står der i et spørgsmål? -
Ensvinklet trekanter
ForumindlægHejsa. Jeg sidder med en opgave i matematik om ensvinklede trekanter, som jeg ikke helt forstår? Spørgsmålet lyder som følgende: Forklar og opskriv forholdet mellem siderne i to ensvinklede trekanter. Håber der er en venlig sjæld der kan hjælpe :) Mvh. Simone -
interkvartil-variationsbredden
ForumindlægHej jeg sidder med en matematik aflevering hvor jeg skal finde median, øvre og nedre kvartil og interkvartil-variationsbredden. nedre kvartil = 60 median = 72 øvre kvartil = 81 men hvad er interkvartil-variationsbredden og hvordan finder man den. Hilsen Jakob Rasmussen -
opgaver på internettet
Forumindlægnu er jeg så uheldig at have smidt mit opgavehæfte i matematik væk, det hedder eksamensopgaver og er til A-niveau. skal lave opgaverne i aften og ville derfor spørge om der er nogen der ved om man kan finde de opgaver på internettet? -
HJÆLP MED TIDEN
ForumindlægHej. Jeg har problemer med at finde ud af tiden i matematik. fx. solen står op kl. 06:30, og går ned kl 17:45. Hvor lang tid varede dagen? Aner ikke hvad man skal gøre i sådan en situration. HJÆLPP -
Fibonaccitallene
ForumindlægHej alle matematik-interesserede...Skal til at skrive SSO om Fibonaccitallene, og er lidt på bar bund med hensyn til materiale.. Foreløbig har jeg kun én bog.. Det ville være rart hvis nogen har beskæftiget sig med Fibo-tallene og kender flere bøger!! Mvh Louise -
Midtnormal
ForumindlægHej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved, jeg skal finde linjestykket AB's midtnormal. Jeg fået af vide at der er linjestykke med endepunkterne A(4,1) og B(-2,-3). Hvordan finder jeg midtnormalen. -
noter
Forumindlæghej jeg vil spørge om der er nogle som har b niveua noter går på første år på gym. Og har matematik på b niveua, Vil spørge om der er nogen som kan sende mig noter specielt om emnet trignometri. Vil være meget godt hvis i kan sende det til følgene mail. [email protected] -
rummål med vand og cm3
ForumindlægHåber i kunne hjælpe mig med lidt matematik. Her er spørgsmålet: En cylinderisk krukke har en radius på 5 cm, og et rumfang på 1500 cm3. der hældes 0,5 liter vand i. hvor højt op står vandet? på forhånd tak. PS. jeg vil nødvendigvis ikke have svaret, men en forklaring på hvordan jeg skal ... -
Hjælp mig tilbage på sporet :)
ForumindlægHej Finde et eller flere eksempler, hvor jeg undersøger, hvordan matematik og dansk fag via forskellige metoder, teorier og modeller stræber mod ny erkendelse. Jeg skal derefter sammenstille og karakterisere de to fags videnskabelige basis og fremgangsmåder. tak -
parabel
ForumindlægNogen som kan hjælpe? er hat til matematik. Spørgsmål: Undersøg om en lastbil som er 2,5 m. og 4 m. høj kan køre igennem tunnelen? Den er 20 m. bred og 4,3 m. høj. -
2. gradsligning
ForumindlægHej alleHåber at der er nogen der kan hjælpe mig på vej i matematikken er lige startet på hf b niveau.Har en ligning der hedderx^2-3x-10=0Jeg har ikke set sådan en før så jeg håber at der er en der vil hjælpe mig på vej. -
Geometri og trigeometri
ForumindlægHej allesammen:) Jeg skal op til mundtlig matematik på B niveau og har fået stillet et spørgsmål der hedder: hvordan kan man udlede cosinurelationerne for en vilkårlig trekant? Jeg tænkte på at svaret kunne være at bruge pythagoras. Men er det nu rigtigt? -
Løs 2. grads ligning
ForumindlægHej! Jeg skal løse denne ligning f(x) = x2-4x+5 = 3-x. Hvad skal jeg gøre? Jeg har kun løst ligninger der har været = 0. Har svært ved matematik, så hvis en ville vise mig hvordan man gør og hvorfor. Tak :) -
Afgangseksamen i 9. 2005 December
ForumindlægHejEr der nogle der var til afgangsprøve i december 2005 i folkeskolen, som kan huske hvad de var op i, i Matematik(problemregning), fysik, biologi, Dansk (diktat)? Jeg vil blive meget glad, hvis der er nolge der er venlige til at fortælle mig det :)MVH. Hajera -
Integralregning og sammenhængen med differentialligninger
ForumindlægJeg sidder og forbereder til mundtlig eksamen, men er i tvivl om hvordan jeg skal redegøre for sammenhængen mellem integralregning og differentialligninger. Vil det være hensigtsmæssigt at vise seperation af de variable, eller er det noget helt andet som jeg har overset? EDIT: Det er matematik A.
