Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18201 til 18220 af 29671
-
Novelle tyvetøs
ForumindlægHvor kan jeg finde novellen "tyvetøs" af Martin Andersen Nexø henne? Jeg har ledt overalt på nettet, jeg har virkelig brug for den, er der nogen der kan hjælpe med at finde den? -
TEKSTER om 60'ernes Danmark! Hjælp :(
ForumindlægAyo peeps Jeg skriver en tværfaglig opgave i dansk og historie om 60'erne hvor jeg har valgt at sætte fokus på kvindernes og deres (ændrede) situation i denne periode. Jeg skal i denne opgave henvise til 3-4 noveller ELLER 2-3 digte der beskriver situationen kvinderne var i i 1960erne (altså... -
i tvivl om jeg kan dette ifbm. med eksamen
Forumindlæghej mit emne er i AT er overvågning af et land ved brug af GPS system. så kunne jeg godt tænke mig at vide hvad det lands almindelige befolkning synes om det. kan jeg så ringe og snakke med nogle jeg kender derfra? hvilken metode er det? og det er jo blot et par personers holdning, kan jeg g... -
folkeskolens afsluttende prøver - mundtlig dansk
ForumindlægHej jeg skal op i mundtlig dansk i morgen og er lidt i tvivl om selve prøven... Hvor lang tid har man til at forberede sig efter man har trukket en tekst? hvor lang tid skal man snakke? P.s jeg går i folkeskole og vi har prøveform A -
Kan Historie have samme metoder som dansk?
ForumindlægJa som overskriften lyder, er jeg i tvivl om histories metode. Kan historie i realiteten bruge danskfagets metoder?-eftersom historie også kan hører under humaniora. -
Eksamen - kolonisering/afkolonisering
ForumindlægHej Jeg har i dag trukket emne til 24t historie eksamen, fik følgende tema: Kolonisering og afkolonisering, og disse tekster: Gjellerups Verdenshistorie, 1979: "Moderne opfattelser" F. Graetz: Tegning: "Den gamle dame boede i en sko" Sir Charles Dilke: "Et større England/... -
SRP
ForumindlægHej Jeg skal, som mange andre, skrive SRP snart. Det store problem er bare at jeg ikke engang er sikker på hvilken fagkombination jeg skal tage. Mine studieretningsfag er Engelsk A, Samf A og Mat B, dog er matematik udelukket. Så overvejer at vælge engelsk og dansk med fokus enten seriemordere e... -
molmass
ForumindlægHej I facit står der at opløsningen er fortyndet 5 gange og så skal man derfor gange koncentrationen man målte til sidst med 5. Men det forstår jeg ikke. Først er den fortyndet med vand, derefter med ammoniak og derefter med vand. Hvorfor 5 gange? -
Psykologi C eksamen
ForumindlægJeg skal til psykologi C eksamen i morgen, og jeg er kommet i tvivl - hvordan foregår denne her eksamen? Hvor meget forventes der egentlig? Selvfølgelig ved jeg nogenlunde hvad der skal ske, men tvivlen kom lige snigende.. Der er vel konkrete spørgsmål til teksten, eller...? Mit mål er 4 eller 7 -
Hvordan man laver en god english stil
ForumindlægHvordan laver jeg en god english stil til 10 tal. Hvad er der, som skal inholde i stilen, er der noget bestemt? Please hjælp mig. -
Hvorfor melder den fejl?
ForumindlægHej Jeg er ved at skrive en opgave, med både tekst og mathmode. Pludselig kan jeg ikke få den til at compile, og jeg får fejlen !Undefined control sequence.<recently read> \1 \end{document}. Jeg har forsøgt at sætte % forskellige steder i teksten, og nogen gange vil den godt compile og nog... -
multiplicitet
ForumindlægHvordan finde jeg multipliciteten af y''(t) + 9¨(t) - 22(t) = 6^2t Hvad er multiplicitet i det hele taget?? -
Hjælp - komparativ metode
ForumindlægHej! Jeg har AT og har brugt den komparative metode til at forklare forskellene mellem Kinas og USA's krav til en global klimaaftale. Men jeg er nu i tvivl hvad er ulemperne ved at bruge denne metode? -
Hjælp til SRP i biologi A og Historie A, emnet er Kopper
ForumindlægHej derude, Jeg skal skrive srp i emnet kopper og med udgangspunkt i England, søger en der kan hjælpe mig med at lave en barinstorm i forhold til, hvad jeg skal komme ind på og hvad der er relevant for min opg. Håber virkelig der sidder en historielærer eller en der bare er god til historie, sa... -
Statistik over kvotienten for matematik-økonomi
ForumindlægHej alle sammen Er der nogen, der tilfældigvis kender til et sted hvor jeg f.eks. kan se kvotienten for matematik-økonomi de seneste 10 år? Jeg kan inde på KU's hjemmeside se at den var 9,5 i 2012 og 9,1 i 2013. Det jeg enlig har i tankerne er om kvotienten er faldende, eller om det bare er... -
erhvervsøkonomi C eksame
ForumindlægHey er der nogen der kan forklar hvordan erhvervsøkonomi eksamen foregår og hvordan man altså svarer på eksamen? -
hjælp til problemformulering
ForumindlægHej alle jeg fik min problemformulering til min SRO opgave for et par dage siden og sidder nu og skal til at skrive selve opgaven. Jeg har kigget på den længe og er nu kommet helt i tvivl om jeg har forstået den rigtigt. "Hvordan skitseres forskellige problematikker i relation til immigrati... -
Nogle der har lyst til at kigge min projekt opgave igennem?
ForumindlægHej jeg skal fremlægge i morgen og mangler lige at få en til at kigge på den nogen der kunne tænke sig at hjælpe? Jeg sender problemformulering, powerpoint og hvad vi skal sige og så kan du evt. sige om det passer sammen og at ikke jeg er hoppet af sporet, jeg mangler ikke hjælp til grammatisk re... -
Fejl i synopsis. (hvad gør jeg)
ForumindlægHej, Jeg har opdaget at jeg har skrevet noget sludder i min synopsis til en årsprøve i AT med tysk/historie. Skal jeg alligevel forsvare det er rigtigt (:p) .. eller skal jeg indrømme jeg har skrevet noget forkert. Mvh -
åh nej, 20 minutter??
ForumindlægJeg er nok én ud af de så forfattelige mange der øver mine tekster igennem og læser op for mig selv. Jeg sidder og terper til dansk eksamen imorgen og har lige øvet min fremlæggelse igennem - 20 minutter kom jeg op på, og 20 minutter skulle hele samtalen gerne være med lærer og cencor osv, så har...
