Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18221 til 18240 af 149177
-
ligning..
ForumindlægEn møbelsnedker skal lave et rektangulært bord, hvis diagonaler skal være 1 m lange. Bordet skal desuden være dobbelt så langt som bredt. Find bordets længde og bredde i hele mm. skal man bare anvende pythagoras sætning?? -
Algebra - Problem
ForumindlægHar 2 stykker jeg har problemer med, hvis der er noget der kan hjælpe kun det være perfekt :org 1. 2x + 5y + (2y + 3x )opg 2. 17b+5a-(4a-8b)+15-(6b+8)+(10a-8b)+ 10-(10b+5)på forhånd tak -
Haster.. 2. Andengradsligninger
Forumindlægopg 1.. 2(x-4)=-x+5-13+3x opg 2.. 2+1/x = 7... Opgavens forudsætninger skal fremgå og der skal redegøres for løsningsmetode og tankegang, og opgavens konklusion skal fremstå.. Jeg har problemer med andengradsligninger.. Så er der ikke en der vil hver sød at hjælpe.. ! -
Det haster!!! Hjælp
ForumindlægHej Er der nogle grammatiske fejl i disse to sætninger: 1. They call me famous, but what does that means? 2. He wants to apologise for that he left her forty years ago. -
6 spørg:!
ForumindlægHej har lige 6 korte spørgsmål: 1. Hvad er erosion? 2. Hvad er forvitring? 3. Hvad er en ledeblok? 4. HVad er magma!? (ved godt hvad det er, men kan ikke forklare det) 5. Hvor i verden findes der diamanter? 6. HVor findes der olie!? i/du skal have mange tak på forhånd! Alkymisten -
Argumentation
Forumindlægheeelp!! Hvordan skriver jeg en argumentaion imod nedstående påstand + argumentationen skal tage udgangspukt i det faglige begreb, der står i parentes. 1. Økonomisk ulighed vil altid være til skade for samfundet (liberalisme) -
omregning...
ForumindlægHej :-) Jeg kunne godt bruge lidt hjælp til at finde ud af hvordan jeg regner ud hvor mange kg Co2 der udsendes ved at forbrænde 2500m3 naturgas? (1 m3 naturgas har massefylden 0,670 kg/m3 håber I kan hjælpe? -
retstavning
ForumindlægI hvilke af de to følgende sæt er kommaet sat korrekt ifølge de grammatiske kommaregler: 1) Dvs., at manden er glad. 2) Dvs. at manden er glad. Spørgsmålet er, om der skal være komma efter "Dvs.". -
Renteformel
ForumindlægEn person indsætter 50.000kr. på en konto til en fast årlig rente på 4% Hvor stort et beløb står der på konoten efter 12 år? K12 = 50.000 * (1+0,04)12 = 50.000 * 1,0412 = 80051,6 kr er det rigtigt? -
Blandede matematik opgaver
ForumindlægHej er lidt i knibe med et par opgaver: 1. (x+3) (y-1) 2. 3x+10 ≥ 19 = 3. 0<10-x<5 = og et sidste spørgsmål kan man forkorte 17/51 ? Tak på forhånd -
Hjælp
Forumindlæghej kan i ikk ehjælpe mig med denne her opgave.. i et koordinatsystem er to vektorer a og b bestemt ved a=(t+1 og b= (t t-1) 6) bestem de værdier af tallet t, for hvilke a og b er ortogonale. -
Bestem en ligning for tangent?
Forumindlægf(x)=x3+4•ln(x) Bestem en ligningen for tangent til grafen f i punktet (1,f(1)) Hvad skal man gør? Jeg ved ikke hvad jeg skal gør? Vil i være sød og hjælp mig, forklar hvad jeg skal gør. Tak -
Ligning med tre ubekendte fortsætter
Forumindlægd1=1+2s-t d2=2-s+2t d3=3+2s+2t d1=d2 <-> s=t+1/3 herfra ved jeg ikke hvad jeg skal gøre: -
solen maksimale højde? hamonisk svinging?
ForumindlægHej nu har jeg kigget på denne opgave et stykke tid, og kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal begynde? 1) x= 12 og 18? eller hvordan? og de andre har jeg også svært ved :-) håber der nogen der kan hjælpe mig :-) -
Målestoksforhold
ForumindlægPå et papir er der en linje hvor der står den er 48m. Hvordan tegner jeg den linje i målstoksforholdet 1:500 ? (linjen er i virkligheden 4cm.) Hmm, hvis jeg tager 48 og dividere det med 500 bliver det 0,096m Har jeg resultatet hvis jeg laver det om til cm? Hvis ja hvordan gør jeg så ? -
led/faktorer
Forumindlæg3-5*2+4*(3-5+7) Stykket består altså af 5 led (2 led + 1 trinomium) og 4 faktorer eller hvad? Er bare lidt forvirret, da vi lige er blevet introduceret for emnet! -
Kemi ved SDU
ForumindlægFindes der nogle flotte mennesker derude, som ligger inde med de tre rapporter fra lab. øvelserne fra Organisk Kemi fra kurset Almen Kemi (1. år på naturvidenskab)? Kan se at her er del spørgsmål om emnet herinde allerede -
2 sørgsmål vedr. motion
ForumindlægHej. Jeg har lige enkelte spørgsmå, som jeg håber besvaret fra jeres side. 1. Hvorfor er det egenlig, at motionscentre er blevet så populære? Hvad er fordelene samenlignet med et diskotek? 2. Hvad er et godt motionscenter På forhånd mange tak! -
Dm
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at forstå Dm og finde det. Eks: f (x) = 1/2x^2 -2 x + 1 Dm (F) = [-2;5] Hvordan har bogen fundet frem til Dm ? -
små spørgsmå¨l (:
Forumindlæghej jeg har lige to spørgsmål, og i må gerne begrunde hvorfor, så jeg forstår det bedre (: 1. Kan man ud fra accelerationens fortegn se, om farten vokser eller aftager ? 2.hvor stor er farten, efter at en genstand er faldet 40 m i et frit fald ? på forhånd tak (:
