Søgning på: historie eksamen hf. Resultater: 18221 til 18240 af 48964
-
Nogle der kan huske hvordan man finder indekstal?
ForumindlægJeg har fået en opgave omkring at finde indekstal. Men har glemt lidt hvordan man kan regne idekstal ud-er der nogle som kan det og vil hjælpe:) Tabellen viser antallet af Hf -kursister i Danmark i 1996 og 2000. År: 1996, 2000 Antal hf-kursister 12901,... -
Gennemsnit: Beregn det her
ForumindlægJeg ville bare lige tippe dem som ikke kender siden: På http://softit.dk/snit.asp kan man beregne sit gennemsnit på HF og STX og HHX. Husk at vælge uddannelse i toppen af siden og husk at tilføje dine valgfag. Det er en god beregner for især de som tager HF enkeltfag, da den også fortæller dig ... -
Alle er skide kloge til matematik!!! Nej!
ForumindlægPå den skole jeg går på nu, har jeg stødt på et problem.... CAS-værktøjet! I følge bekendtgørelsen står der, at eleven skal være bekendt ved brug af et CAS-værktøj. Der står intet om at eleven også skulle kunne løse simple ligninger, og lære at differentiere i hånden.... Dette ser jeg som et pro... -
Depression - overvejelser om studiepause.
ForumindlægHej jeg er en dreng på 16 år, som lige har afsluttet grundforløbet i 1g på HTX. Jeg står desværre i den situation, at jeg er blevet ramt af en depression, som har taget meget af motivationen for at fortsætte på mit valg af uddannelse. Jeg har ingen problemer rent fagligt, men kan dog stadig mærke... -
bestå eller dumpe? hjælp
ForumindlægNu mangler jeg kun 1 eksamen, og den eksamen tæller kun 0,75. Jeg ligger med et snit på 2,2 samlet. Mit spørgsmål er, om man skal bestå på både eksamens og årskarakter siden, eller om det kun drejer sig om det samlede gennemsnit? Har et snit på 2,3 af årskarakterer og 2,0 på eksamenskarakterene. ... -
AT - akkut brug for ideer til emne!!
ForumindlægJeg har netop læst på undervisningsministeriets hjemmeside, at der i AT emnet "rejser" SKAL være tale om en fysisk rejse. Jeg har hele tiden gået med ideer om udvikling og psykiske "rejser" i tankerne, og er nu på næsten bar bund, og da jeg skal have vejledning imorgen har jeg... -
Una traducción . HJÆLP. Tak
ForumindlægJeg skal lave en oversættelse i spansk fra dansk til spansk. Jeg håber virkelig der er nogen der gider og kan hjælpe mig med den. Den skal afleveres imorgen (Søndag) inden kl 20. Grunden til jeg ikke har lavet den er fordi jeg lige har fået den tilsendt af min lærer da jeg har været syg sidste ug... -
Søger en der gider læse min 2.gs opgave igennem, pga. jeg er givet en rigtig dårlig karakter
ForumindlægHej derude... Jeg har lige fået min 2.gs opgave tilbage i Historie som omhandler Cuba-Krisen. Jeg har fået en rigtig sølle karakter, dvs. 02, som svarer til 6 efter den gamle karakterskala. Derfor søger jeg en venlig sjæl der måske gider bruge tiden på, lige hurtigt at læse den igennem. Fordi je... -
RÅD!
ForumindlægJeg går i 3.g, og skal skrive SRP lige om lidt. Jeg har studieretningen mat-fysik-kemi. Jeg skal aflevere blanket med mit valg af fag og emne om en uge. (Jeg tror, at jeg vil skrive i mat A som sidefag, og fysik B som hovedfag) Men jeg føler virkelig ikke, at jeg har klar til det. Jeg har kigget ... -
Er det fair?
ForumindlægHej Jeg har brugt rigtig lang tid på at se en masse videoer på yt omhandlende beviser for forskellige sætninger, eftersom jeg synes, at min matematiklærer kører det hele alt for hurtigt igennem. Jeg har spurgt ham idag, om det er okay, at jeg beviser nogle af de sætninger på en anden måde, end ... -
AT-hjælp. Skørbug og opdagelsesrejsende
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for hjælp. Jeg har i AT valgt emnet skørbug og opdagelsesrejsende i fagene historie og biologi. Da jeg så var til vejledning mente mine lærere at jeg skulle brede det ud til rejser og mad og så også komme ind på noget med konservering af mad gennem tiden. Så nu er jeg ... -
kildekritik af forfattere
ForumindlægHej alle Jeg skal skrive kildekritik i min DIO. Jeg skriver i historie og skal derfor finde nogen oplysninger om nogen forfattere Problemet er at jeg overhovedet ikke kan finde noget om Kristian Hvidt er der nogen der kan hjælpe mig med det? Send gerne et link så jeg har mulighed for at oplyse ki... -
ideer til en problemformulering
ForumindlægHej alle Er igang med min AT synopsis om pilgrimsrejse til Mekka (islam) har valgt fagene: Religion og Historie - men har lidt svært ved at finde ideer til en god problemformulering. er der en som har nogle goder ideer til hvordan man kunne lave en god problemformulering, med nogle gode spørgsmål... -
ang. synopsis
Forumindlæghey..jeg sidder lige her og kan ike komme i gang med min synopsis.. jeg skrive om brugen af udryddelsesmidler(giftgasser) under 1.verdenskrig. problemformulering lyder således: Hvilke nye teknologiske krigsmidler blev der brugt under krigen og hvilke konsekvenser har det haft for krigens gang? je... -
Emne til SRP
ForumindlægHej jeg går på STX og jeg har fem a-fag.. Jeg fik at vide af min klasselærer at det kunne være en god ide at starte på mit SRP. Som sagt så har jeg fem a-fag som er: Matematik, Spanks, Dansk, Historie, Bioteknologi. Jeg skal vælge to af disse fag og kombinere dem og komme med et godt fæ... -
hjææælp miiig :'/
ForumindlægHej allesammen I års AT-emne for 3.g'erne hedder den "Videnskabelige gennembrud og teknologiske landvindinger 1851-1914".. Jeg har tænkt mig at skrive samfundsfag og historie.. Tænkte på hvilke nogle emner jeg kunne vælge inden for dette emne med disse fag? håber VIRKELIG at DU v... -
Mule Killers
ForumindlægJeg har fået Mule Killers for til næste uge, og der er en ting jeg er i tvivl om. Historien hører vi igennem en drengs øjne, hvor vi hører om, hvordan drengen egentlig kom til verden. Jeg forstår bare ikke helt sammenhængen. Faderen er forelsket i Euda, men han gør Eudas veninde gravid, og sige... -
Problemstillinger til andelsbevægelsen og mejeribrug
ForumindlægI AT har jeg valgt at belyse andelsbevægelsen og mejeribrug gennem fagene historie og biologi. I denne sammenhæng vil jeg høre, om i har nogle gode problemstillinger, som især kan tage en biologisk vinkel. Selv er jeg kommer frem til følgende, men det ville være fantastisk med lidt flere ideer fo... -
Kvindebevægelsen, problemformulering (haster)
ForumindlægHej, jeg skal aflevere en problemformulering til dansk-historie opgaven (i dag) men synes det svært, så håber i/du måske kan hjælpe mig lidt. Mit emne er kvindebevægelsen i slutningen af 1800-tallet, med fokus på Nielsine Nielsen. Som overspørgsmål havde jeg tænkt noget i retningen af: Hvorfor kæ... -
Religion i Middelalderen
ForumindlægHej Jeg skal lave en problemformulering. Jeg har om religionen i middelalderen, som blandt andet omhandler korsfarernes syn på tyrkerne, fundet af den hellige lanse og erobringen af Jerusalem. Altså historier der fortæller om hvordan det hele blev bundet sammen af det religiøse fællesskab o...
