Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18221 til 18240 af 31730
  • Det gyldne snit

    Forumindlæg
    Heey. Er der et sødt mennesker der vil redegøre for det gyldne snit og give mig et eksempel på et maleri hvor det gyldne snit er benyttet.? Jeg kan nemlig risikere at komme op i det gyldne snit i mundtlig matematik på mandag.
  • Blækregning til eksamen?

    Forumindlæg
    Hey alle. Nu skal jeg snart til eksamen i mundligt matematik (for første gang) Må man tage sine blækregninger med, altså dem der er rettet? Jeg tror ikke selv at man må, men det skader vel ikke at spørge ;D Hilsen Camilla
  • tilbydning af mat c og b lektier hjælp i hele uge 24

    Forumindlæg
    hej alle jer som vil fin pusse jeres mat lige før eksamen. Har overstået eksamen i matematik B, så tilbyder lektier hjælp i den uge der kommer nu til en ret fornuftig pris. Det vil forgå i Århus. mail mig på [email protected]
  • trigonometri

    Forumindlæg
    skal op til mundtlig eksamen på hhx i matematik. og her er et af de spørgsmål, som jeg gerne vil have hjælp til. det lyder sådan her: Fortæl om betingelserne for, at man kan beregne en trekant, og i hvilke trekant-typer, man anvender henholdsvis sinus- og cosinus-relationerne.
  • fsa problemregning december 2004

    Forumindlæg
    hej alle sammen jeg har lige fået min Fsa Matematik opgave tilbage. fik kun 7 ikke så godt, jeg har en lille mistroisk tanke om min lærer har lavet en fejl. er det muligt at nogle gide at sende mig en facit liste. email: [email protected]
  • Differentialregning

    Forumindlæg
    Hej ppl. Jeg skal til matematik B-niveau mundtlig eksamen på mandag og kan risikere at komme op i dette spørgsmål, som jeg ikke aner en dyt om: Bevis differentialkvotienten for x3 er 3x2 På forhånd mange tak. :)
  • Eksponentialfunktion

    Forumindlæg
    Jeg sidder med et matematik A eksamensspørgsmål og er lidt i tvivl om hvordan jeg skal gribe det an. Spørgsmålet lyder: Eksponentialfunktion Du skal redgøre for den eksponentielle funktion. Du skal bevise sætninger hvor den eksponentielle funktion indgår, herunder differentation og integ...
  • Andengradpolynomier

    Forumindlæg
    God aften :) Jeg har trukket matematik B mundtlig og skal op snart. Under andengradspolynomium skal jeg komme ind på grafens egenskaber ud fra forskriften og bevise formlen for andengradsligningens rødder. Lidt beskrivelse og hjælp til ovenstående, ville lægge på et meget tørt sted ;) Mvh Erik
  • Differentialkvotient

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg har brug for hjælp, og det er nok bare mig som er helt dum på matematik, men jeg forstår ikk hvordan jeg skal gøre rede for differentialkvotienten? Jeg har ingen ide om hvad det er? Er det evt noget som man kan relatere til det virkelige liv?? Håber virkelig i kan hjælpe mig!
  • Andengradsfunktionen

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder og forbereder mig til min Matematik eksamen og falder over et spørgsmål, som jeg ikke kan finde svar på. Jeg skal komme ind på følgende: Hvordan kan differentialregning bruges til at bestemme toppunktet? Nogle der kan hjælpe mig med det? Venlig Hilsen Philip
  • 3. og 4. grads polynomier

    Forumindlæg
    Jeg skal op i matematik i morgen, men kan ikke finde ud af spørgsmålet: Forklar hvordan grafen for 3. og 4. grads polynomier kan se ud og hvordan man bestemmer deres monotoniforhold. Jeg ved godt hvad de forskellige ting betyder, men kender bare ikke svaret. Håber der er en der kan hjælpe!
  • Grænseværdi

    Forumindlæg
    Jeg mangler endnu engang lidt hjælp til noget matematik. Jeg skal finde grænseværdien for en funktion, men jeg ved ikke, hvordan jeg skal gøre det.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/1998/hf9881v.pdfDet er opgave 6 fra dette link.Jeg har lavet de foregående opgaver
  • HJÆLP! skal op om 15 timer..

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg skal til mundtlig matematik i morgen tidlig og mangler at besvare følgende spørgsmål. "Forklar, hvordan man undersøger, om der er en lineær sammenhæng mellem to størrelser og giv eksempler på to størrelser med en lineær sammenhæng" Ville blive meget taknemmelig for hurtige s...
  • Find side c, når man kender b,a og <A

    Forumindlæg
    Hej folk :) Håber i vil hjælpe mig. Jeg er meget dum til matematik. Jeg skal finde siden c. Vi kender allerede a,b og vinkel A. a = 9 b = 8 <A = 40 grader. Please hjælp mig, har virkelig brug for det!!! :)
  • Eksamen

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har haft matematik b eksamen idag og ville høre om der var en sød person der kunne tænke sig at læse min besvarelse igennem. Skal op i mundtlig om et par dage, og det ville være rart at vide hvordan den skriftlig eksamen er gået inden. Mvh Maria :)
  • Monotoniforhold

    Forumindlæg
    Hej Jeg sidder og forbereder mig til mundtlig matematik (B-niveau) eksamen og er gået i stå ved dette spørgsmål: "Forklar hvordan man kan bestemme monotoniforhold for et tredjegradspolynomium ved hjælp af den afledede funktion. " Hvad menes der her? Ved slet ikke hvad jeg skal stille ...
  • Bestem sin v, cos v, og tan v

    Forumindlæg
    Hej :-D Jeg er meget i tvivl om jeg har gjort det rigtigt, jeg stinker til matematik... Her er et link med billedet af trekanten: http://peecee.dk/upload/view/354869 Altså hilke skal divideres? :-) sådan cos v = hos. katete/hypotn. Hvordan ville i gøre?
  • Linjestykket lABl

    Forumindlæg
    Hej alle! Jeg har fået stillet en opgave i matematik. Jeg skal finde linjestykket lABl af den vedhæftede trekant. Jeg kender vinkel B og C. Jeg kender desuden også linjestykket lBCl. Håber virkelig der er en der vil hjælpe. Mvh Nina
  • Max test måling hen over tid.

    Forumindlæg
    Hej Jjeg vil egentlige bare spørge om, der er nogen som gider hjælpe mig med, at opstil målingerne en matematik model for udviklingen i styrke? Jeg skal vurdere målingerne osv. Send gerne en besked, så det bliver lettere at forklare.
  • Eksamens spørgsmål!

    Forumindlæg
    Hej! Jeg har matematik på A niveau. Jeg har et eksamens spørgsmål som lyder: Gør rede for sin, cos og tan. Bevis desuden sinusrelationen og formlen for arealet af en trekant. Jeg undrer mig her over hvordan jeg skal hive c niveau stof op på et a niveau??