Søgning på: fysik a 2012. Resultater: 18241 til 18260 af 153574
-
Fotoelektrisk effekt
ForumindlægHvad er et fotoelektrisk effekt? Er der nogen, der gider forklar mig det? tak -
Noter på STX?
ForumindlægHej Hvordan tager i noter på de forskellig fag på stx? bruger i den samme metode til alle fag eller er det forskelligt? Hvis i bruger computeren, hvilen program bruger i så fx i kemi? på forhånd tak -
Hvordan grundstoffer går sammen!
ForumindlægHvordan går grundstoffer sammen? -
Hjælp
ForumindlægHvordån skriver man en rapport i kemi? -
komplekse tal HASTER
ForumindlægHej Er der nogen der kan hjælpe mig omkring praktisk brug af komplekse tal? -
Bevis af Keplers love?
ForumindlægJeg har virklig brug for hjælp til at kunne bevise keplers 2. og 3. lov. Jeg har prøvet at læse mig frem forskellige steder, men synes ikke rigtig jeg kommer nogen vejne med det. Så er der en der har en nogenlunde simpel måde at forklare det på, for jeg fatter det bare ikke. På forhånd tak! -
Det HASTERR, I Danmark Er Jeg Født
ForumindlægHej har dansk mundtlig eksamen imorgen, og kan ikke forstå digtet ´´i danmark er jeg født´´ af HC Andersen. Er der nogen der kan oversætte digtet, vers for vers, eller symboler eller lignende, plzzzzz. -
F/K afgangseksamen
ForumindlægHej :) Jeg skal op til en prøveeksamen i f/k i næste uge, og selvom det "bare" er en prøveeksamen, vil jeg selfølgelig stadig gøre det bedst muligt! Jeg har nogenlynde styr på de emner jeg skal op til (magnetisme, syrer & baser, luft), men da vi har en lærer som ikke har fortalt o... -
Produkt
ForumindlægVi er to drenge der har underemnet alkohol og unge, men vi mangler et produkt og vi har lidt travlt. Er der nogen der kan hjælpe os? -
Vinkelhastighed?
ForumindlægEn der kan forklare om vinkelhastighed? :) -
Empiri i SOP
ForumindlægHej jeg er ikke helt sikker på at jeg forstår hvad empiri er. I min SOP skriver jeg i idehistorie, hvor jeg har er analyserer ud fra et interview, er det empiri? -
Hvilke uddannelser giver ret til at undervise i matematik på gymnasie?
ForumindlægEr ret forvirret. Så jeg ved godt, at en kandidat i matematik oplagt giver en de nødvendige kvalifikationer for at kunne undervise i matematik på gymnasie-niveau. Men hvad så med et studie som fx matematik-økonomi på KU? Eller et studie som HA.MAT på CBS? De er også kandidatstudier med en mass... -
Lydenergi
ForumindlægVi skal lave en undersøgelse/opgave om lydenergi i naturfag, men det er svært at finde oplysninger om emnet, derfor spørger jeg herinde om hjælp. Skriv i kommentaren hvis I ved noget! :) -
STX eller HHX?
ForumindlægHej, Jeg går lige nu i 9. klasse og står i den her situation, at jeg skal på enten HHX eller STX efter. Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal vælge HHX eller STX. Jeg har været på brobygning på begge uddannelser i 8. klasse, hvor jeg efter det, er fundet frem til at HHX umiddelbart siger mig ... -
skal jeg omregne varmekapaciteten?
ForumindlægJeg har denne opgave der har forvirret mig lidt. jeg er lidt forvirret i opgave 1.b. Tandens specifikke varmekapacitet er givet i . Jeg har omregnet tandens masse fra gram til kg, men så kan jeg vel ikke benytte mig af tandens varmekapacitet. Jeg har også omregnet vandets masse fra gram til kg,... -
Cosinus og sinus
ForumindlægHeej (: Nogen som kan hælpe? Jeg har 3 vinkler i en trekant. Men hvordan finder jeg den ene side i den? Vinkel A= 37,6 grader Vinkel B= 52,4 grader Vinkel C= 90 grader Jeg skal finde siden BC.. På forhånd tak. -
Vektorer!
ForumindlægPunktet C deæer linjestykket AB i forholdet 2:1 Bestem koordinaterne til punktet C (der kab være to muligheder, det ved jeg) A = (9,-2) B = (2,5) Hvordan løser jeg dog denne opgave? -
nogen der kan huske verdens nemmeste matematiske regel!?!?
Forumindlæga/b/c = (a*c)/b.er det rigtigt? eller er det:a/b/c = a/(b*c).på forhånd tak! -
hjælp til integrale
Forumindlægbestem integralet: a) b) -
Lineær ligningssystem
ForumindlægJeg forstår ikke spørgsmål a) ?
