Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18261 til 18280 af 158923
-
Ruducer
ForumindlægHej jeg ville lige høre om i kunne hjælpe med en enkelt lille matematik opgave: (Kunne godt tænke mig hele reaktionen) = (a+b)^2-a(a+2*b) -
integralregning
ForumindlægHej sidder med en opgave (3023 - i eksamensopgaver i matematik 1-årigt a niveau) Bestem tallet a således at Int. fra 3 til 9 af ?(v(X) + (a/v(X))) dk = 12 Håber i kan hjælpe -
Le klint 172
ForumindlægHej matematikgeni Her på htx kører vi et tværfagligt forløb mellem Matematik A og Design B. Jeg vil prøve at lave le klints lampe( model 172), men har lidt problemer med at komme rigtigt i gang. Her er et billede http://www.casanovafurniture.dk/shop/le-klint-172-373p.html Selve lampeske... -
Elastiske stød - udledning
ForumindlægHej alle sammen (: Jeg sidder og kæmper med en udledning af formlen uA + vA = uB + vB. Det er en formel, som bruges inden for de elastiske stød i fysikken, men spørgsmålet her har ikke meget med fysik at gøre. I min bog (Orbit A htx) står: "mA * uA + mB * uB = mA * vA + mB * vB (1) og ... -
Supplering til medicinstudie
ForumindlægHej studieportalen Jeg vil gerne søge ind på medicin i år, men ender her til sommer med mat b og mangler a niveauet. Kan jeg godt tage det som sommerkusus og nå at søge ind i år??? Tak på forhånd! -
Engelsk Generalt
Forumindlægtil jer der har gået på stx/HTX(eller er 3.g'er) og haft engelsk på A niveau: Jeg har startet på htx, og har valgt engelsk på A niveau. Jeg går så og overvejer at tage til USA/Canada for at studere videre på et universitet, for at få en uddannelse inden for naturvidenskab. - Mit spørgsmål er... -
Omfurmulering
ForumindlægHejsa, er lige igang med en srp og jeg har fået srevet noget rigtig 'kluder' her. 1) Kan i hjælpe mig med at omformulere det lidt og korte den. Evt dele den i to. Jeg har selv set mig helt lost i den dumme sætning! "Men tænker de mon egentligt over, hvor megen skade og fare de udsætt... -
Bestem længden af linjestykket
ForumindlægHej alle! Jeg sidder med en opgave, hvor jeg er ikke ved hvordan jeg skal gøre Opgaven lyder: Bestem længden af linjestykket AB, hvor jeg har punkterne: A(0;0;11) B(3;3;17) C(-3;3;17) D(-3;-3;17) Jeg tænker jeg skal bruge en udvidet formel af afstandsformlen, men jeg er ikke sikker.... -
Polynomier og funktioner af to variable
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mine dispositioner til mat a eksamen. I et af spørgsmålene står der følgende: Forklar hvad man forstår ved en funktion af to variable, og vis hvordan man ved brug af differentialregning kan undersøge grafens forløb. I din gennemgang skal du komme ind på begre... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg er lidt i tvivl om, hvordan disse opgaver løses. Nogle der kan hjælpe? :) https://imgur.com/a/KdIOwNH -
ENERGILAGRING
ForumindlægHÆLP..... energilagring, nogle former eller metoder?? Alt viden vil gøre nytte, ved ikke noget som helst -
Gym el. noget andet?
ForumindlægHej allesammen, jeg er meget forviret ligenu over om jeg skal gå på gymnasium eller noget andet. Jeg ville virkelig gerne til gymnasium, men der nogle fager som jeg har virkelig svært ved såsom matematik, biologi, og fy/kemi. Jeg har en fornemmelse at jeg ikke ... -
Advokat
ForumindlægDaws ALLE ! Nogen der ved eller kender en side, hvoraf der står, hvad én der vil studere jura, skal have i A og B neveau i gymnasium ? Håber i tager det seriøst, og takker på forhånd ! :D -
Cosinus og Sinus
ForumindlægKan nogen være så artige og forklare, hvordan man regner med cosinus og sinus (På en let og forståelig måde) På forhånd, tak! -
forskrift ?
ForumindlægJensen har netop fået udskiftet sine gamle stuevinduer med nye trelags termoruder. Det har kostet Jensen 40.000 kr. som han har lånt i sin bank. Lånet skal tilbagebetales over 3 år med månedlige ydelser og renten er 9% p.a. Hvor meget skal Jensen betale om måneden på dette lån? nogen der ... -
Reaktionskinetik og acetylsalicylsyre?
ForumindlægHej kære brugere Jeg er en studerende på HTX som skal til at skrive mit studiretningsprojekt, og jeg kunne godt tænke mig at foretage noget undersøgelse af reaktionshastigheden for hydroliseringen af acetylsalicylsyre (eller dets lignende) under forskellige temperaturpåvirkninger. Jeg har ikke... -
hf med overbygning og stx forskel
ForumindlægHej, jeg gik for nyligt ud af htx efter halvandet år så jeg kunne starte på en hf, da fagene på htx ikke interesserede mig. Jeg havde hørt at jeg kunne tage en hf med overbygning, eller en stx, og begge dele kunne tage mig til universitetet. Jeg er bare ikke sikker på hvad forskellen på de to er... -
Nye reform
ForumindlægHej er der nogen der kan forklarer mig hvordan engelsk i den nye reform foregår... og hvordan matematik foregår i den nye reform... I engelsk må man tage det hele med hjem og øve sig eller -
Jeres computer-blækregninger....
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig, at I der laver blækregning på computer, ligger nogle eksempler ud på nettet, så jeg kan se det endelige resultat, ved brug af de forskellige resultater.Herinde anbefaler de fleste LaTex, men før jeg går i gang, ville det være rart at se om det er noget, der kan bruges. -
Gymnasie Elever?
ForumindlægHej gymnasie elever .. (: Jeg vil bare spørge om, fx hvis jeg gern vil have matematik på C niveau, kan jeg få det i alle tre år? &' hvordan vil det være, altså er det næsten som folkeskole, er det sværer? Og er HHX nemmere end STX?
