Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18281 til 18300 af 119569
-
Fejlsætninger ?
ForumindlægNogen der vil prøve, at forklar hvorfor disse sætninger er fejlsætninger ? - Does he knew the truht ? - he told that he had been in love with his teacher ? - He forgot to ask for her phone number, so he decided not to call her ? - The bus left in ten minutes ? - Daddy is gone to Australia ? - He ... -
the signalman
Forumindlægville bare lige høre om der ikke var nogle af jer der har nogle noter til "The signalman" af charles dickens. Gerne noget med tema og budskab mm. Alt modtages med stor glæde!på forhånd mange tak! -
Terminsprøver snart !!!???
ForumindlægHej alle sammen ;-) Jeg går i 9 klasse og skal have terminsprøver i dansk, Matematik og (måske) engelsk efter efterårsferien. Men jeg er som sagt begyndt på at forberede mig fra nu af frem til terminsprøverne så jeg er godt forberedt. Er der nogen der ved hvordan opg. ser ud. For jeg har hørt... -
Symbol for stokastisk uafhængighed
ForumindlægGodaften ... nu har jeg ledt her og der efter et sådant symbol uden held. Findes der en package eller? Symbolet er sådan set bare \vDash drejet 90 grader mod uret. PFT -
formelsamling. Please hjælp!
ForumindlægJeg er på jagt efter en god formelsamling. Ligenu bruger jeg formelsamlingen til A og B niveau fra ventus.dk. Den er på mange måder god, men den har nogle underlige indretninger. Men den mangler en rigtig vigtig ting: formler for rumgeometri! Er der nogen, der har kendskab til en formelsamling, d... -
Mat. Fys. Kemi
ForumindlægJeg har valgt linien mat.:a fysik:b og kemi: b på et gymnasie. Ville bare gerne høre om forskellene og lighederne mellem mat:a på gymnasiet og matematik i folkeskolen. Er det meget svært? Efter et halvt år på gymnasiet skal man jo opgradere enten fysik eller kemi, hvilke emner hører under hvert f... -
Hjælp til andengradspolynomium!
ForumindlægHej, jeg har en matematik aflevering for og jeg har meget svært ved nogle af opgaverne. Dette spørgsmål er UDEN hjælpemidler og jeg har også vedhæftet det f(x)=-0,25x^2 + 7x - 13 Hertil skal jeg: a) Bestem polynomiets rødder b) Bestem polynomiets toppunkt c) Faktoriser polynomiet En sø... -
Nogle som har prøvet det? ( optagelsesprøve)
ForumindlægNogle som har prøvet at være til prøve, for at komme på stx? Jeg har læst man skal regne med at komme op i: Dansk: analyse af en tekst, altså rette kommaere og stort bogstav Engelsk: det samme Matematik: almen regning, brøk,ligninger, + og - dividere og gange? -
Ny eksamenstype på engelsk A-niveau
ForumindlægHej med jer A-niveau folk Der er netop kommet en ny eksamenstype, som Engelsk STX A-niveau elever skal op til til sommer. Før skulle man blot skrive et liltterært essay, hvor man inddrog en række perspektivtekster. Det er ændret! I år skal der ikke inddrages perspektivtekster + man kan vælge at s... -
Hvad kan man blive?
ForumindlægNu er det snart deadline for optagelse på de videregående studier, og jeg må derfor til at bestemme mig - selvom det er afsindig svært! Jeg har lidt spredte interesser, og valget af uddannelser bliver i hvert fald ikke mindre af den grund: Jeg kan rigtig godt lide matematik, biologi og dansk.... -
Forveksle
ForumindlægKan man regne med at få 5 når man til stx i skr. eng har forvekslet en kvinde til en mand. ?? -
Uddannelsesparat
ForumindlægHej, Hvad kræver det, for at være uddannelsesparat? Og jeg vil gerne vælge STX, hvad skal man være god til? Håber i kan hjælpe mig:) -
Ang økonomi studiet
ForumindlægJeg overvejer at starte på økonomi studiet, jeg har 3 spørgsmål til det hvis nogle kunne svarer kunne det være dejligt. 1) jeg er 24 når jeg starter til sommer vil dette hæmme mig ? os når jeg er færdig ang job når jeg er 29 år, og hvad er alder gennemsnitet tror i ? 2) Hvor svært er det matemati... -
Vektor-regning
ForumindlægHej :) Jeg har et lille proplem med en matematik opgave, som jeg ikke helt kan løse.. Opgaven lyder : Hvis vinklen mellem vektorerne a og b kaldes v, oplyses det, at v = 60 grader, vektoren |a| = 3 , vektorerne |a+b| = 4 Bestem vektoren |b| Jeg ved at der skal bruges denn... -
Bestemmelse af koordinatsæt til et punkt på en rute
ForumindlægHej. Jeg sidder fast i en opgave der skal afleveres her i juleferien. Spørgsmål a i opgaven har jeg løst, men jeg mangler kun b'eren. Jeg har forsøgt mig frem med forskellige metoder og formler, men jeg er slet ikke kommet tæt på en realistisk svar, der passer til tegningen. Håber at nogen ka... -
Oversættelse (dansk-engelsk)
ForumindlægHejsa allesammen..jeg har en aflevering til i morgen, og jeg har et tekststykke jeg skal oversætte. det meste har jeg lavet, men der er nogle sætninger jeg har problemer med:1) De havde det sjovt når de gik ad de snoede veje2) De fleste tog godt imod dem3) ... utrolig kedeligt at vaske gulv, for ... -
opg. med væksthøjden
Forumindlægen som vi hjælpe med denne opgave?? :) -
Pythagoras`læresætninger
ForumindlægNår a^2 +b^2 =c^2 er trekanten retvinkletHvis trekanten ABC er retvinklet med Der skal gøres rede for forskellen på de to udsgn og gives et eksempel på et udsagn " Hvis Pså Q " , som er sandt, men hvor udsagnet "Hvis Q så P" ikke er sandt. Udsagnet skal ikke nødvendigvis omha... -
reducering
ForumindlægEr det ikke lige meget om man skriver: 2b eller b^2 -
Vektor
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. b) og c)!
