Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18321 til 18340 af 154719
-
Medicinstudiet gennemsnit
ForumindlægHej alle hjælpsomme individer. Jeg vil meget gerne ind på medicinstudiet, om 2 år, når jeg modtager min hue :-) Jeg har indtil videre fået 10 i både samfundsfag og musik (årskarakterer) og 10 til mundtlig samfundsfag eksamen. Hvilket vil sige at mit gennemsnit er på 10,0. Mit mål er at bevare sam... -
relativitetsteori ?
Forumindlæghey har nogle spørgsmål andgående relativitetsteori. kan nogle evt forklare den, med kortetræk samt også hvad man kan bruge den, og har hørt der er to hvad er forskellen på disse to. Hvad kan man beregne med dem? og hvis nogle også gider så forklare hvordan tvillingparadokset kan lade sig gøre ... -
Filosofi som valgfag C
ForumindlægEr der nogen med filosofi som valgfag på c-niveau, der vil sige nogle generelle ord om faget? Er der meget klassediskussion? Kan man selv bestemme nogle af emnerne? Er der skriftlig arbejde? Læser man originaltekster (oversat?)? Er det generelt et spændende fag, der stiller krav til ens selvstænd... -
Elektricitet
ForumindlægHej Hvad er forskellen på elektricitet og strøm? Bruder man det ikke synonymt? -
Min onkels hund
ForumindlægHej min onkel har en fransk bulldog og den bider mig hele tiden. Jeg har sagt det til min onkel, men han gør ikke noget. Nu må jeg tage sagen op i egen hånd, så har i nogle ideer? -
Afstandskvadratloven ved Jorden
ForumindlægJeg skal lave en udregning, hvor jeg skal finde intensiteten af Solens stråler her på Jorden, ved hjælp af afstandskvadratloven. Hvordan kan dette gøres? Skal jeg bruge denne formel: Hvor Pkilde angiver effekten af strålingskilden (Solen), og har enheden Watt. Men er det så nogle det kan fort... -
6 i gennemsnit, hmm...
ForumindlægHej små venner! Jeg tænkte på hvilke muligheder har man hvis man kun har 6 i gennemsnittet?? Har man overhovedet nogle? Hvad kan man læse....? plus hvis man har en grundudd. bag sig.. ;) Nu taler jeg ikke for mig selv, hehe.. Hilsen Sam -
4 rettelser
ForumindlægDet danske: 1. Hvis vi på samme tid kunne se, at pengene blev investeret fornuftigt. 2. Men det sker meget sjældent 3. De fleste direktøre kan simpelthen ikke lade være med at forhøje deres egne lønninger og købe dyre firmabiler, og den slags skal man ikke finde sig i. 4. Det skulle da lige ... -
Atomer
ForumindlægKan et atom deles i mindre dele? -
Verdensbilleder
ForumindlægHvad er forskellen på det Ptolemæiske og det Aristoteliske verdensbillede? -
energi- hvis man kaster en sten op
ForumindlægEn sten kastes lodret i vejret med 2,5m/s. Hvor højt kommer den op? hjælp, i må gerne skrive hvordan i fandt frem til det. på forhånd tak. -
i eller på
ForumindlægJeg kludrer meget med om der skal stå i eller på. f.eks. ''jeg er i skolen. ''jeg er på skolen'' begge lyder til at være rigtig. generelt så er der flere sætninger hvor jeg kommer i tvivl om det er i eller på -
Energi til at opvarme suppen i en gryde
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål, som jeg ikke ved hvad jeg skal svare på Hvorfor vil det i praksis kræve mere energi at opvarme suppe i en gryde? Er det pga. konduktion, når gryden er god til at transportere varmen, så den hugger noget af varmen til sig? Mange tak på forhånd! -
Hvornår kan jeg besøge de enkelte uddannelses institutioner?
ForumindlægHej, Jeg er stadig i tvivl om hvilken uddannelse det er, jeg skal vælge efter mit sidste år på gymnasiet, så jeg tænkte på, om der var bestemte tidspunkter, hvor man kunne tage ind og se hvordan en ganske alm dag foregår for fx. en jura studerende osv. Eller kan man bare tage derud, når man vil?... -
større skrftlig ider?
Forumindlæghej allesammen vil lige høre, skal snart beslutte mig en emne til, større skriftlig opgave. derfor vil jeg høre hvad i synes der er en god ide at, skrive om som kan give god karekter. tak på forhånd -
Afbøjning af bølger
Forumindlægnogen der kan hjælpe: En dykker kikker på sit ur under en dykning. Urglassets brydningsindeks er 1,55 og vandets brydningsindeks er 1,33. Bestem den støreste vinkel Θ mellem normalen til urgglasset og sigtelinjen til øjet, hvis dykkeren skal kunne se urskalen, hvis Θ overstiger de... -
Harmonisk svingning med fjeder
ForumindlægHvis man sætter en fjeder til at svinge op og ned med et lod forbundet, således at den udfører en harmonisk svingning, hvad er det så der gør at den vil stoppe på et tidspunkt? En harmonisk svingning er jo defineret som en svingning, der fortsætter, hvilket en fjeder ikke vil gøre, hvis man l... -
Gymnasiestart!
ForumindlægHej allesammen. Jeg skal starte på gymnasiet her om et par dage, hvilket bliver helt nyt. Dog har jeg nogle spørgsmål ang. første skoledag. Hvad skal jeg egentlig medbringe (stor taske m.m), synes det er ret underligt, at der ikke står andet end, 2'gere og 3'gere kommer til at underhol... -
1.g 24-timers forberedelses eksamen
ForumindlægJeg vil bare være sikker på at jeg har forstået mit eksamensspørgsmål korrekt: Energi - Smeltning og fordampning Mundtlig præsentation: Du skal reddegøre for de energiomsætninger, der finder sted når et stof opvarmes. Dette skal være med særlig vægt på smeltning og fordampning. Altså Jeg skal in... -
Hjælp!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHvad kan jeg skrive om jern som fylder en ½ side?
