Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18341 til 18360 af 158923
-
HJÆLP til analytisk plangeometri!!!!!
ForumindlægHej. Jeg har lidt problemer med at huske formelen for at finde afstanden mellem et punkt og en ligning: y=a*x+b Her er opgaven: Find afstanden fra punktet P(4,8) til linjen L med ligning y=3x+2. Håber i ka hjælp.! -
Ang økonomi studiet
ForumindlægJeg overvejer at starte på økonomi studiet, jeg har 3 spørgsmål til det hvis nogle kunne svarer kunne det være dejligt. 1) jeg er 24 når jeg starter til sommer vil dette hæmme mig ? os når jeg er færdig ang job når jeg er 29 år, og hvad er alder gennemsnitet tror i ? 2) Hvor svært er det matemati... -
haster
Forumindlæger der nogen der har lavet opgavesættet fra december 2008 i matematik A -
opgaveformuleringer
Forumindlæghvor kan man finde tidligere engelsk a niveau for matematikere opgaveformuleringer -
Forberedelse
ForumindlægHej. :) Hvordan forbereder man sig bedst til matematik eksamen A-niveau? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHvordan lyder et typisk eksamenspørgsmål i matematik(mat-gym-A)?? -
hvornår får man karakter
Forumindlæghvornår , får man karakter hvis man har været op til matematik A? -
Dumpet i skriftlig eksamen
ForumindlægHey, jeg har dumpet skriftlig matematik, hvor jeg fik 00. Jeg vil gerne være farmaceut, og de specifikke adgangskrav er matematik, alle fag skal være bestået (fra UG). Pointen er, jeg har fået 7/7 i årskarakter, plus jeg fik 7 i mundtlig eksamen, så mit gennemsnit for alle mine matematik fag ligg... -
Rektorbrev?
ForumindlægHej. Jeg har både dumpet engelsk A og Matematik B i min eksamener. Nu har jeg fundet en uddannelse hvor det blod kræver af man har haft det på c niveau. Ved i om det er muligt af søge ind med et rektorbrev? eller hvad man ellers kan gøre? -
Trigonometri
ForumindlægJeg mangler lige lidt hjælp til en matematik opgave, så håber der er nogle der vil hjælpe mig? opgaven lyder: Trekanten ABC er retvinklet med C = 90 grader. Beregn de resterende sider og vinkler når A = 43 grader og c = 5. Jeg kan godt finde ud af, at regne grade antallet, men jeg er lidt i tvivl... -
læge krav
Forumindlæghej jeg er en pige der skal starte på gymnasiet men jeg er lidt forvirret pga. jeg ikke ved hvilken studie-retning jeg skal starte i. Hvilke fag skal man have for at være læge? :) -
Differentialregning sekant, tangent osv.
Forumindlæghar fået dette spørsmål: redegør udfra sekanthældningen nærmere for begrebet differentialkvotient og udled herunder definationen på begrebet f'(x). Forklar tretrinsreglen. Udled tangentligningen. Udled differentiationsregler for (f+g)' samt for (kf)'. Definationen for f'(x) har j... -
Studieretningsopgave for 2.g'ere
ForumindlægHvad skriver I andre 2.g'ere om i jeres studieretningsopgave? Mine fag er matematik og biologi, jeg synes det er overraskende svært at koble de to fag sammen. Hvis man vil have et nogenlunde fagligt niveau i biologi, så er det svært at inddrage matematik på højt nok niveau, men hvis man vil... -
øvelse til årsprøve
ForumindlægHejJeg ville bare høre om der var nogen der kendte en hjemmeside hvor man kunne øve sig op til en årsprøve? -
erhvervsøkonomi C eksame
ForumindlægHey er der nogen der kan forklar hvordan erhvervsøkonomi eksamen foregår og hvordan man altså svarer på eksamen? -
Variabelsammenhænge
ForumindlægHvis man ser på en eksponentialfunktion, hvilken betydning har tallene a og b så for grafens forløb? -
Naturvidenskabelig ?!
Forumindlæghej, jeg har valgt en studie retning som hedder: Storbyliv og indeholder Engelsk A, Samfundsfag A og Matematik B. Jeg vil gerne uddanne mig som tandlæge eller børnelæge. Men jeg har hørt, at jeg ikke kan blive optaget på det naturvidenskabelige universitet senere hen, da jeg ikke har haft Mate... -
Fordeling af drenge og piger Århud
ForumindlægEr der nogen der ved hvordan fordelingen af drenge og piger er på matematik-økonomi og sundhedsteknologi i Århus? :-) -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
differentialkvotient
ForumindlægHej. Jeg skal snart op i matematik eksamen, men har et bevis, som jeg har svært ved at forstå. Beviset er for F(x)=a*x^2. Er der nogen, som kan hjælpe mig med dette? PÅ forhånd tak.
