Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18361 til 18380 af 158923
-
Dumpet.
ForumindlægHejsa. Jeg var oppe i matematik B, og jeg dumpede desværre. Jeg fik 00. Jeg fik 4 i mundtlig og 4 i skriftlig i mine årskarakter. Nogen siger til mig, at jeg så har fået 4 og 02 nu, dvs jeg har består matematik og behøver derfor ikke at tage det om(hvis jeg skal bruge det). Passer det? -
hjælp
ForumindlægHej alle jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med opgave 9 a og c. Jeg har fundet opgaven på nettet også, men de har gjort det på en måde som jeg ikke kender til. Hilsen Mie -
Determinant metoden
ForumindlægHvis jeg skal løse ligingsystemet for 2 ligninger og at det(a,b) giver 0 må vektorerne være paralelle. Men så behøver jeg ikke at regne videre, men hvordan argumentere jeg for det? -
Hypotenuse
ForumindlægHej matematikere! Jeg er en lost gymnasieelev med matematik på C! jeg har fået stillet denne opgave! I en retviklet trekant er a = 7 og b = 12 Beregn hypotenusen , vinkel A og vinkel B jeg ved godt den er simpel, men jeg er meget ringe! -
formelsamling. Please hjælp!
ForumindlægJeg er på jagt efter en god formelsamling. Ligenu bruger jeg formelsamlingen til A og B niveau fra ventus.dk. Den er på mange måder god, men den har nogle underlige indretninger. Men den mangler en rigtig vigtig ting: formler for rumgeometri! Er der nogen, der har kendskab til en formelsamling, d... -
Udledelse/bevis for ellipsens excentricitet
ForumindlægHej jeg sidder og er ved at skrive SRP i matematikA og fysikA, og jeg har lidt problemer med at finde/finde ud af en udledelse (bevis) for en ellipses excentricitet. Opgave: Udled formler for ellipsens excentricitet og forklar hvordan ellipsens udseende afhænger af excentricitete. Sidste ha... -
Bærerfrekvens
ForumindlægHej, er der nogle, som kan hjælpe med dette spørgsmål, hvor jeg ved at svaret er b og e? -
Statistik og sandsynlighedsberegning
ForumindlægHejsa kære SP brugere. Jeg har lige nogle enkelte spørgsmål, til sandsynlighedsregning. Nu har jeg set, at der er mange opgaver, hvor der står, at man skal opstille en såkaldt "Nulhypotese". Er der nogen der kan forklare mig, hvad det er? Evt. med et eksempel? Derudover, hvad bety... -
Vis eksempler på et induktionsbevis
ForumindlægSom overskriften siger, vis eksempler på et induktionsbevis - jeg har ingen idé om hvad jeg skal, og hvad et induktionsbevis er.. På forhånd tak -
Er Screening-prøven vigtig???
ForumindlægHej venner Jeg er lige startede på 1.g, altså grundforløbet. Og vi skal have en screening i mat, dansk og engelsk. Mine lærer sagde, at vi ikke ville få karakterer for det, og at det bliver brugt for at se hvis nogen er ordblinde og talblinde. Og så sagde de også at det også bliver brugt for at ... -
Rigtig facit? + hjælp til opgaver
ForumindlægHej. Jeg er ved at øve mig til matematikprøve, og jeg har derfor fundet et gammelt eksamenssæt. Men ak og ve, jeg er en torsk til det. Det drejer sig om eksamenssættet: AUGUST-SEPTEMBER 2006, 3-årig til A-niveau. Linket er: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer06/syge06/2006-8-7... -
grænseværdi
ForumindlægHej, Jeg er i gang med at supplere Matematik A, men jeg har ikke haft matematik i fire uger og kan derfor ikke huske så meget. Det føles som om, jeg starter helt forfra. Lige nu prøver jeg at forstå grænseværdier og differentialregning – kan I hjælpe med at forklare det? Jeg forstår det slet ikk... -
Forkerte fag
ForumindlægHej, Da jeg startede i gymnasiet, vidste jeg ikke, hvad jeg ville, og har derfor valgt en "tilfældig" studieretning. Nu viser det sig så, at jeg har valgt helt forkert. Jeg er ved at være færdig med 2.g, og kan derfor ikke engang skifte linie på skolen. Jeg skal til min uddannelse bl.a.... -
Vektorer
ForumindlægHej jeg vil hører om der er nogen der kan give et hint til denne opgave:\n\nOm to vektorer a og b gælder:\n\n|a| = 2, |b| = 3 og |a + b| = 3\n\nBeregn gradtallet for vinklen mellem vektor a og b.\n\nDet er opg 2002 i eksamensopgavebogen til matematik A-niveau -
Lineær ligningssystem
ForumindlægHej med jer, Jeg er ved at prøve at skrive et lineært ligningssystem i LaTeX, men jeg synes ikke at jeg kan få det helt flot. Jeg har skrevet: \begin{eqnarray*} &a_{11}x_1+a_{12}x_2+\dots+a_{1n}x_n=b_1&\&a_{21}x_1+a_{22}x_2+\dots+a_{2n}x_n=b_2&\\vdots\&a_{m1}x_1+a_{m2}x_2+\dots+a_{mn}x_n=b_m& ... -
1.g igen næste år
ForumindlægHej Jeg går på en htx gymnasium 1.g ligenu og vil gerne skifte til en stx, men min studievejleder siger at jeg først kan skifte til en stx næste år som 1g. Hvis jeg dropper ud fra htx ligenu er det så mine 9.klasse karakter der tæller eller hvordan er det, og ville der ske nogle problemer i forho... -
Trigonometri til i morgen!
ForumindlægJa jeg står med følgende opgave som jeg delvist har løst opg.247 i matematik-grundbogen:En stor trekant, hvor jeg skal finde en linie! Den indeholder 2 små trekanter ABC og DEF.Jeg har e til den store trekant,(hvilket er den samme linie som c i trekanten ABC) jeg har a som skiller de to trekanter... -
Eksamen den17/5
Forumindlæghej !Jeg har lige været til eksamen i dag, og du vil jeg høre om jeg kan tage den om næste år selv om jeg ikke er dumpet? altså skriflig? Jeg skal havde høj niveau næste år, så den tækker kun 1/3 men kan man så tage den om? -
Problem i eksponentiel vækst
ForumindlægNår lys trænger ned gennem vandet i en sø, aftager lysintensiteten. Lysintensiteten f(x) er bestemt ved f(x)=100*a^x Hvor x er dybden, målt i meter Grane Langsø i Midtjylland er en af Danmarks reneste og klareste søer. For denne sø gælder, at lysintensiteten er 16 i 5,0 meters dybde. Beregn a ... -
Er eksamens karakter vigtige
ForumindlægHvad kan eksamen karakter bruges til, og hvis jeg måske får dårligt karakter til skriftligt prøve og får gode mundtlige karakter kan jeg stadig komme ind i htx
