Søgning på: hitlers vej til magten sso. Resultater: 18361 til 18380 af 19042
-
Sælger komplet bogpakke til hele finansøkonom uddannelsen til halv pris!
ForumindlægJeg sælger en komplet brugt bogpakke til alle semestre på Finansøkonom uddannelsen sælges til ½ pris. Bøgerne er i fin stand uden overstregninger eller noter og jeg sender dem gerne på købers regning, men pakken kommer til at veje en del. Prisen er udregnet ud fra nyprisen på polyteknisk bogha... -
Tyskaflevering
ForumindlægJeg har mange familiemedlemmer, men har i denne opgave valgt at fortælle om min mor, far, onkel og tante. Min mor hedder Sanne Møller Nielsen og fylder 55 år i juli 2013. Til daglig arbejder hun på Kulturværftet i Helsingør som biblioteksassistent. Hendes uddannelse minder om den, jeg er ved at... -
ØKONOMI OG VELFÆRD
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om Økonomi og velfærd og har svært ved at komme igang. opgaven ser således ud: Du sidder i Regering og skal løse nedenstående problem: Den danske økonomi er på vej ind i en lavkonjunktur. Det er din opgave, at imødekomme de udfordringer, lavkonjunkturen indebærer f... -
Komethale
Forumindlæg(Det er en skitse over en komet der er på vej rundt om solen) Skitsen viser, hvordan ”støvhalen” dannes, Støvkorn, som løsrives fra kometen ved position (1), følger forskellige baner, mens kometen bevæger sig videre til position (2). Banerne (a), (b) og (c) er eksempler på sådanne ban... -
Hjælp til at differencer denne opgave :-)
ForumindlægPå en køretur i Alperne ryger du med din bil ud fra en 320 m høj alpe-klippe-skrænt. <div style="mso-element:para-border-div;border:none;border-bottom:solid windowtext 1.0pt; mso-border-bottom-alt:solid windowtext .75pt;padding:0cm 0cm 1.0pt 0cm"> <p class="MsoNormal"... -
HJÆLP TIL FEJLKILDER (HASTER - SRP)
ForumindlægHej. Jeg er i gang med med at lave SRP-opgave, hvor jeg har foretaget et forsøg som hedder svingninger i vand. Jeg skal diskutere de tilfældige og systematiske fejlkilder, og har derfor brug for hjælp. jeg har skrevet: De fejlkilder man kan komme ud for i dette forsøg er både tilfældige og system... -
Tilfældige eller systematisk fejlkilder? SPR
ForumindlægHej. Jeg er i gang med med at lave SRP-opgave, hvor jeg har foretaget et forsøg som hedder svingninger i vand. Jeg skal diskutere de tilfældige og systematiske fejlkilder, og har derfor brug for hjælp. jeg har skrevet: De fejlkilder man kan komme ud for i dette forsøg er både tilfældige og system... -
Partiel integration
ForumindlægHej, jeg skal vise, at impulsoperatoren er hermitisk i positionsrepræsentationen i kvantemekanikken. Som I nok ved er impulsoperatoren givet ved: p = (-ih/2p) * d/dx Og man skal altså vise at: <x'lplx''> = <x''lplx'>* Nu ved jeg at dette skal gøres med partie... -
En passende indledning?
ForumindlægDavs med jer. Jeg sidder lige og pusler med mig indledning og er kommet frem til et resultat, men jeg kunne godt tænke mig at få lidt respons, da jeg synes det er vigtigt med en god indledning. Jeg håber der er et par stykker der har tid, det vil gøre en stor hjælp. Opgaven handler om økonomisk k... -
Parametrisering & første fundamentalform (Geom1)
ForumindlægHej Studieportalen. Har fået stillet en opgave, som jeg er helt lost i :(. Håber der er nogen som kan hjælpe mig på vej. Opgaven lyder: Lad ∀t∈]-1:1[ : γ(t) = (5t, 4√(1-t2), 3√(1-t2)) 1) Lad U = {(u,v)∈R2 | 0<v<1} og sæt σ(u,v) = (5u,... -
thalidomid - lille artikel... help
ForumindlægKære Alle Jeg er i gang med en opgave, hvor jeg skal analysere denne lille artikel fra politiken, som omhandler thalidomid katastrofen. Mere præcist skal jeg analysere chefen, Harald Stocks holdning og hvordan han prøver at "undskylde" for denne forfærdelige katastrofe, som dere... -
Læserbrev om lejrtur til Sverige
ForumindlægHej Studieportalen. Jeg har en læserbrev der skal skrives til i morgen, og kan ikke rigtig komme i gang. Det skal handle om den lejrtur til Sverige, som vi var på i sidste uge (Mandag - Fredag). Formålet med lejrturen, var at vi skulle få nye bekendtskaber tværs på årgangen, da den skal l... -
Klage over AT-vejleder?
ForumindlægHej alle :) Jeg skriver AT i psykologi og dansk og har jo derfor fået en vejleder i begge fag. Mit problem er, at min vejleder i dansk har svigtet totalt, og med det mener jeg totalt! For det første skulle vi der havde disse to lærere have sammenlagt 30 min. vejledning (10 min. på tre dage). Den ... -
Klage over AT-vejleder?
ForumindlægHej alle :) Jeg skriver AT i psykologi og dansk og har jo derfor fået en vejleder i begge fag. Mit problem er, at min vejleder i dansk har svigtet totalt, og med det mener jeg totalt! For det første skulle vi der havde disse to lærere have sammenlagt 30 min. vejledning (10 min. på tre dage). Den ... -
Hvilke ligheder og forskelle er der mellem neutrinoer og ”Dark Matter”:
ForumindlægHvilke ligheder og forskelle er der mellem neutrinoer og ”Dark Matter”: (Ja, således lyder spørgsmålet og jeg har skrevet nedenstående, men er der nogen, som har tilføjelser eller lignende, så ville det være dejligt!!!!!!) Mørkt stof: Det mørke stof udsender ikke lys. Det påvirker det... -
Infrastruktur i Danmark?
ForumindlægJeg har fået en afleveringsopgave i samfundsfag. Jeg er egentlig lidt på bar bund især i forbindelse med spørgsmål 2. Jeg har fået udleveret 13 bilag omhandlende infrastrukturen i DK. Alt-i-alt handler disse bilag om veje og togskinner. Især motorveje. Alle bilagene beskriver hvordan DK har bru... -
Haster - Rettelser
ForumindlægHej Allesamme! Håber i vil være søde at rette fejlene i den her oversættelse fra spansk til dansk :) Kan desværre ikke finde ud af at oversætte den sidste sætning ' Una de ellas tenía forma de mujer y su carita de niña.' Forma de mujer, cara de niña Cumplió qu... -
Jobansøgninger
ForumindlægHej alle sammen :-) Der var engang hvor jeg kom til jobsamtale hver gang jeg sendte en jobansøgning afsted, men de tider er nu over jeg har brug for lidt hjælp. Jeg er simpelthen blevet i tvivl om hvad der er rigtigt og forkert ved mine jobansøgninger, fordi jeg ikke længere får nogen feedback. J... -
Analyse af Bare en Regnvejrsaften. " alt skal igen blive dit"
ForumindlægJeg skal til årsprøve i mundtlig dansk, og jeg skal ,som en del af mit emne lyrik analysere en " bare en regnvejrsaften" af Halfdan Rasmussen. Der er et sætning der går igen, " alt skal igen blive dit", og jeg kan ikke helt finde ud af hvordan jeg skal tolke den. Bare en... -
PLEASE!! hjælp til tysk
ForumindlægHej :D Jeg er ikke særlig god til tysk, men har dog allegevel forsøgt at oversætte disse sætninger. Er der evt. en der vil være sød at kigge om jeg er helt ved siden af? Tusind tak på forhånd 1) Normalt forholder det sig sådan, at man laver en film efter en bog og ikke omvendt. Min oversættelse:...
