Søgning på: international økonomi niveau b. Resultater: 18381 til 18400 af 101232
-
Lille oversættelse til i morgen
ForumindlægHej, jeg håber meget på at der er nogle som vil hjælpe mig med at rette den her oversættelse, da jeg er meget dårlig til tysk!I årene omkring 1978 hørte man meget om de grupper, der kaldte sig No Future-generationen. Det var en bevægelse, hvirs størrelse man ikke rigtig kendte. De grupper, det dr... -
statskundskab!
Forumindlæghey..da jeg ved ,at mange her interesserer sig for samf., vil jeg spørge om i kender lidt om statskundskab på uni..??er det nemt at komme ind?og hvad man kan gøre efter gym. hvis man ikke lige fik det høje snit det kræver?? -
konsolidering...
Forumindlæghej... bare lige hurtigt: hvad betyder konsolidering? bare 2 linier vil være meget påskønnet og kan også bruges....-håber på hjælp... Michael -
Obligationer
ForumindlægHej nogle der kan forklare mig noget meget præcist :-)Hvorfor er renten på statsobligationer ofte lavere end obligationer fra realkreditobligationer?er det fordi der både er ind- og udlån når man taler om realkreditobligationer, således der er en rentemarginal til at give højere rente. hvorimod s... -
Nyt "Nyeste indlæg" forum?
ForumindlægHej Sam og andre...Jeg har bemærket at der specielt de sidste par dage hav været ufatteligt mange indlæg om mat og fysik opgaver... Det er der heller ikke noget galt i! Men som sproglig er det lidt svært at hjælpe i sådanne opgaver og jeg ville derfor høre om det ikke var en mulighed at man kunne... -
TI89-Matrix
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at arbejde med matricer på min TI89. Hvordan kan jeg løse et linærtligningssystem eller finde determinanten på en matrice...TAK -
universitetsspecialer
ForumindlægDav..Er der nogen der ved om/ hvor man kan hente universitetsspecialer ned på nettet, eller hvordan man ellers kan få fat på et. Jeg kunne godt tænke mig at læse nogen af ren og skær nysgerrighed. -
Hjælp til forståelse af Giddens!
ForumindlægHejsa!!Jeg sidder lige og skriver SSO, men jeg har sgu nogle probs med Giddens. Jeg skal bruge hans fire organiseringsprincipper der skal være til stede for, at globalisering kan finde sted, det er: kapitalisme, industrialisme, overvågnings og kontrolkapacitet og den militære magt.Hvad menes der ... -
outsourcing - geografi
Forumindlæghej er der nogle der kan hjælpe mig lidt med en geografi opgave?!- Fordele og ulemper ved outsourcing set fra et dansk synspunkt. takker -
Mundtlig matematik opgaver??
ForumindlægNogen der har, eller ved hvor man kan finde eksempler på mundtlige matematik opgaver til afgangsprøven??? 9. klasse*Med venlig hilsen Therackoo... -
Kan studierne klare det ?
ForumindlægJeg er 16 år og går på 1. års HTX.. Har længe gået og tænkt på at flytte sammen med min kæreste. Det vil jeg så gøre efter næste sommerferie, da jeg da er et år ældre, har fået samlet penge samn , og er kommet længere i min uddannelse..Mine spørgsmål:Kan man få et tilskud fra et eller andet hvis ... -
SSO, Romerriget
ForumindlægHej.\nI min opgave skal jeg bl.a redegøre kort for romerrigets politiske, økonomiske og sociale forhold, så ville høre om der var nogen der havde nogle gode ideer til hvad der ville være godt at komme ind på for synes det virker lidt uoverskueligt. -
Historieopgave
ForumindlægHey. sidder med en historieopgave, og kan ikke finde noget at analyserer, nok mest fordi jeg ikke ved hvad en analyse for sådan en opgave består af... Mit emne er krigen om slesvig i 1864.tænkte lidt på at analyserer hvad der var sket hvis krigen ikke var startet. men ved ikke rigigt...Nogen der ... -
Den store boom
ForumindlægI min bog står der at den økonomiske tilvækst ved den store boom var bygget på særlge vilkår som ikke var varige, og dette var bla. en af de årsager til højkunjunkturens aflslutning. Hvad for nogen særlige vilkår er der tale om? -
Socialisme vs. Kapitalisme?
ForumindlægSidder lige og knokler med at få læst det sidste historie inden eksamen i morgen (og hue!!)Men men men.. Er faldet lidt i en grøft, for er ikke så stærk til det samfundsfaglige, så vil høre om der er nogen der kan svare på hvad forskellen på socialisme og kapitalisme er?Skal lige siges at jeg læs... -
Hvilken lommerregner?
Forumindlægjeg vil høre hvilken lommeregner, der bedst egner sig til uddannelsen finansøkonom. Jeg har kigget på Texas TI 83 og 84. Håber der er nogen der kan hjælpe mig -
Mikroøkonomi - monopol, profitmaksimering
ForumindlægJeg sidder og skal løse en opgave, da jeg igen skal op i mikroøkonomi, og det matematiske aspekt er så svært at knække koden til. Opgaven er som følger: En monopolist står overfor en efterspørgselsfunktion: Qd=100-4p herfra skal jeg så kunne udlede pris, mængde, maksimeret profit og dødvægstta... -
Nazisme
ForumindlægHej. En der kan hjælpe lidt med det her spørgsmål.? -Hvorfor havde Hitler den antisemitistiske holdning -
Omkostningsfunktion?
ForumindlægHej Jeg har af min lærer fået udleveret dette, som jeg skal bruge som udgangspunkt for hvordan differentailregning kan anvendes til løsning af økonomiske problemstillinger: Pris = p(x) = -x+10, x er antal stk. faste omk = f(x) = 2 variable enhedsomk = ve(x) = 1 Udfra disse oplydninger kan jeg ... -
ligning for asymptote
ForumindlægHvorledes bestemmes ligning for asymptoterne til grafen g(x)=1/f(x) ?
