Søgning på: samfundsfag analyse. Resultater: 18381 til 18400 af 29671
-
Er sydtyskere ikke skizofrene?
ForumindlægTyskerne mener konsekvent, at de ikke var skyld i hverken 1. eller 2. verdenskrig. Det var en østriger ved navn Adolf Hitler. De er dermed uskyldige. Men sydtyskerne er jo også katolikker, katolikker ser sig selv som syndere, og en synder er skyldig i sin handling. De er dermed også skyldige.... -
sætninger
Forumindlæg1 Geraldo fortæller gæsten om sit job i minen.Geraldo erzählt der Gäst über seine job in der Mine. 2 Broderen viste lægen sin fod . Der Bruder zeigte der Ärtzt das Fuss. 3Forvalteren giver dem ikke noget at drikke.Der Verwalter gibt sie nichts zu trinken.4 Geraldo giver sin mor pengene.Geraldo... -
en der har tid
Forumindlægjeg har brug for en som har tid til at rette det jeg har lavet :) -
sit
ForumindlægHvad hedder sit i denne sætning dass mann trotz -sich-?? osv -
ØKONOMI, velfærdsstat, globalisering - Teoretikere!
ForumindlægHej Alle! Er der nogen betydningsfulde teoretikere under ovenstående emner, som er vigtige at nævne i en eksamen. Specielt i økonomi kunne det være dejligt med inputs! På forhånd tak! -
Metode i Dansk
ForumindlægHej Hvilke metoder findes der i Dansk? Og hvad dækker de forskellige metoder over? Hvis jeg i dansk-delen har fundet mine oplysninger ud fra artikler fra forskellige aviser på nettet, hvilken metode har jeg så brugt? -
Hvad kan man medb. til skriftlig dansk??
ForumindlægHejsa..Jeg ville høre hvad I kan råde en` til at medbringe til skriftlig dansk eksamen??Jeg har følgende;- Nudansk ordbøger- Synonymordbog- LitteraturhåndbogSynes I jeg kunne tilføje noget, som vil være en fordel at have med??Hilsen Marie K. -
Hjælp til at rette eventyr
ForumindlægPlease, er der ikke en der vil være sød, at hjælpe mig med at rette mit eventyr i gennem. Gerne hurtigst muligt. Un Conte- La petite princesse et la papillonIl était une fois une petite princesse, et elle sappelle Hèlenè. Hèlenè etait 20 ans, et est tres belle, et elle emme les animales. Une jou... -
Hjælp!
Forumindlæghvad gør jeg hvis jeg trækker en novelle, digt eller en tegneserie? har brug for at vide hvordan jeg skal begynde osv håber på svar hurtigts muligt -
Synopsis
ForumindlægJeg skal op i historie efter den nye reform. Jeg læser hf-enkeltfag. Vi kommer op i en ukendt tekst på 10-12 sider. Vi har 3 timers forberedelse, hvor vi skal udabejde en synopsis, som danner grundlag for eksaminationen.Da den gennemgang vi har fået af, hvordan synopsen skal udarbejdes, har været... -
Årsprøve skriftlig
ForumindlægHejJeg skal til årsprøve i dansk skriflig i morgen, og vil selvfølgelig gerne forberede mig lidt inden. Er der nogen der har nogle gode råd til hvordan? Jeg ved jo ikke hvad emnerne er endnu.Er det en god ide at læse gamle stile igennem evt.?På forhånd tak:) -
Hvad menes med dette?
Forumindlæg"værre endnu er det, når man siger, at det er skønt ikke at være født, men for den som endnu er født snarest at gå gennem Hades' port. For hvis digteren mener dette, hvorfor forlader han da ikke livet? Det er jo op til ham selv, hvis det virkelig er hans overbevisning. Men hvis han spott... -
Eksamen IMORGEN!
ForumindlægHey Alle ..Tænkte på om der ikke var nogen af jer der kunne give mig nogen gode råd om mundtlige eksamen i Dansk?Er lidt nervøs så vil gerne vide hvad man kan gøre og sådan .. Tak :) -
Marxisme
ForumindlægHej. Jeg har om Anders Breivik og tragedien der skete i Oslo og på Utøya. Jeg vil derfor gerne høre om nogle af jer kan forklare kort og godt hvad Marxisme er, da jeg skal bruge det til mit projekt. -
Odyssé 5. sang
ForumindlægHej alle. Jeg forstår ikke hvorfor Hermes bliver omtalt som "Argosdræberen" i 5.sang. Jeg håber derfor, at der er en der gider forklare mig det.På forhånd tak. -
Fodnoter i bilagene? SRP
ForumindlægI min SRP henviser jeg på et tidspunkt til et bilag, hvor der er et billede af en analysemodel. Jeg skal jo skrive, hvor jeg har dette billede fra, men så er mit spørgsmål, om jeg må lave en fodnote i mit bilag? Eller hvor skal jeg skrive dette henne? -
Hvordan læser I op til old?
ForumindlægHeysa...Jeg skal op til old om en uges tid, og jeg har virkelig bøvl med at komme i gang, for jeg ved ikke helt hvordan jeg skal tackle det... I historie var det jo nemt bare at læse og skrive notater, men hvordan skal jeg gribe det an i old? -
Er et symmetrisk molekyle altid mere reaktivt? Eddikesyre og eddikesyreanhydrid
ForumindlægHej! Som overskriften siger: gælder det, at et symmetrisk molekyle altid er mere reaktivt end et mindre symmetrisk et? Jeg tænker eddikesyre og eddikesyreanhydrid På forhånd mange tak! -
Kilder til eksamen
ForumindlægHej.Jeg er som så mange herinde så heldig at blive student meget snart -nærmere betegnet på onsdag. Nu er jeg desværre bare så uheldig, at min sidste eksamen er historie, hvilket jeg gruer meget for, da det er mit absolut hadefag, og da jeg har meget svært ved at huske alle de perioder, krige, os... -
Dummy variabel
ForumindlægEr det rigtigt at en dummy kodede kategorisk variabel bliver til en numerisk variabel?
