Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18401 til 18420 af 45450
-
Hvilken linje skal jeg vælge
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
Hvordan ser min problemformulering ud?
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for akut hjælp, da mine lærer åbenbart har for travlt med at kigge på nogle af vores elevers problemformuleringer. Jeg vil spørge om I vil se den igennem og skrive hvad der kan forbedres? Hovedspørgsmål: Hvordan udviklede kampen om kvinderettigheder sig i slutningen... -
dumper sikkert
Forumindlæghej Jeg har det problem at jeg skal have 7 i engelsk for at komme ind på ITU både mundtligt og skriftligt. Problemet er så skal der rigtig meget til at få 7 jeg plejer at få 2 og det er ret lavt i forhold til 7. Jeg vil gerne have råd og tips til både den skriftlige engelsk og det mundtlige og je... -
novelle (Hurtigt Svar)
Forumindlæghej jeg har problemer med at analyser novellen lønningsdag af martin andersen nexø. nogle der kan hjælpe? skal op imorgen så det ville være en stor hjælp... tak på forhånd -
Grammar Revision Verber
ForumindlægHey guys and girls.Jeg har brug for lidt hjælp og rettelse til nogle engelske sætninger jeg skal oversætte, så det ville være super fedt hvis i ville fortælle om jeg har rettet korrekt og kommet med korrekt rette-grund. 1) The manager of the three films are in townmin rettelse: The manager of the... -
dansk med omtanke
ForumindlægJeg anerkender og forstår skam godt dit synspunkt, Stygotius. Men nu er nudansk jo ikke "statisk"; sproget udvikler sig hele tiden. - Om det er noget vrøvl, det må jo stå for din egen regning. Eksempelvis er der mange, der siger (og skriver) "men derimod"; dét er da også er ov... -
Hjælp til analyseafsnit
Forumindlæghej . Jeg sidder netop nu og bakser med mit tekstanalyse afsnit. Jeg er dog i tvivl om jeg har fået alt relevant med eller om jeg mangler noget væsentligt.. Analyse – De måske egnede. Analyse af tekst, sprog og stil Titlen De måske egnede er brugt som et synonym for hovedpersonen. Betegnels... -
Haster, er dælme på spanden =)
ForumindlægJeg skal skrive en problemformulering til historie som skal afleveres senest idag. Jeg ved stort set intet om emnet og har kun lige skimmet gennem nogle tekster. Men hvad siger i til den? Personligt synes jeg den er alt for kort og det bliver nok en smule svært at skrive 5-10 sider ud fra den. H... -
SSO - betydningen af "præsentér"?
ForumindlægHej! Min SSO's problemformulering består af tre dele. Jeg skal give en PRÆSENTATION af en forfatter og hans forfatterskab, analysere et par af bogens personen og til sidst noget med noget vurdering. Mit spørgsmål er: ville i mene at en præsentation burde være mere kortfattet en f.eks. en rede... -
Hjælp til perspektivering:Nøkkens svig med perspektivering til agnete og havmanden
ForumindlægJeg står i denne uheldige situation at jeg skal til mundtlig dansk på mandag :/ Mit Fordybelsesområde er ''Lyrik fra middelalderen'' og jeg har valgt folkevisen Nøkkens Svig. Jeg er nået sådan rimligt igennem analyse og fortolkning men jeg mangler stadig min perspektivering.... -
fremhæve ens fejl til den mundtlige præsentation
ForumindlægHej jeg skal om ikke ret længe op i kit c og har lavet en poster som kommunikationsprodukt jeg gerne vil analysere med udgangspunkt hvilken overvejelser jeg har fortaget mig under udførelsen af min plakat. Men mit problem er at jeg har fundet nogle kommunikationsfejl i mit produkt. Er det godt h... -
Darwin og J.P. Jacobsen - problemformulering
ForumindlægHej Alle. Jeg er 3.g-er og er i gang med den endelige synopsisopgave. Jeg har valgt at skrive i dansk og biologi, hvor jeg vil skrive om darwins evolutionsteori. Samtidig vil jeg gerne inddrage J.P. Jacobsens novelle Mogens. Jeg har nu tænkt meget længe over en problemformulering og nogle proble... -
The white man's burden
ForumindlægHej. er ved at analysere den kendte sang "the white man's burden" skrevet af Rudyard kipling , har netop stødt på et værs som jeg ville være glad for hvis nogle kunne forklare mig hvordan det skal forstås: Vers 5, take up the white Man's burden- and reap his old reward: the bla... -
Humanistisk og samfundsvidenskablige metoder
ForumindlægHej. Jeg skal op til AT årsprøve i fagene Tysk(Humanistisk) og Historie(Samfundsvidenskablige). Jeg har godt styr på det hele undtagen når jeg kommer til metoderne i historie og tysk. Ved virkelig ikke hvad jeg skal sige der da jeg ikke rigtig har brugt nogle metoder. Jeg har en tysk tekst som je... -
AT - dansk/biologi!
ForumindlægJeg skal til AT-eksamen om 3 dage, og skriver i fagene Dansk og Biologi. Jeg skriver om gener og sygdomme i gener. Som led har jeg om Lone Frank og derfor tager jeg udgangspunkt i hendes bog "mit smukke genom" hvor jeg tager udgangspunkt i kapitlet "Mit digitale jeg" som jeg s... -
AT 2014 Ramadan Bio/Reli
ForumindlægHej Jeg skal snart udarbejde min AT synopse i emnet "Mad og mennesker". Jeg skal beskæftige mig med ramadan og noget om, hvorvidt det er sundt at faste. Jeg har tænkt mig at analysere ramadan som et overgangsritual i religion, og komme frem til noget i retning af, at man får renst sin... -
FSA - Sproglige virkemidler
ForumindlægHej allesammen, Jeg har afgangsprøve i mundtlig dansk om et par dage, og mit prøveoplæg er en artikel. I forbindelse med analysen, skal jeg finde nogle sproglige virkemidler, men jeg er i tvivl om, hvilken "type" eller "slags" sprogligt virkemiddel mine fundne sproglige vir... -
Bonus for fag
ForumindlægHvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med? -
Rettelse
ForumindlægHej alle samen . Jeg er i gang med noget engelsk stil på vuc 10.kl . Men jeg er virkelig dårlig til engelsk så jeg håber i kan hjælpe mig med at rette den engelsk version. Jeg ved godt i kommer til undre over hvor dårligt jeg er til engelsk. På forhånd tak :) Det er den Engelsk version som skal r... -
Kina - økonomi
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder og skal til at skrive SRP om kinas økonomi samt deres vækst. Jeg skal analysere hvad der føre til vækst. Hvilke modeller/metoder ville i bruge?
