Debat

Bonus for fag

03. maj 2014 af ohwell (Slettet)

Hvis jeg har matematik, kemi, dansk, engelsk og matematik og teknikfag på A niveau, og kommer ind på et universitet indenfor to år, hvor meget kan jeg så gange mit snit med?


Brugbart svar (0)

Svar #1
04. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

1.03 og 1.08 Du går kun i 8. klasse så kan varmt anbefale dig til at slappe af, og læse på de ting du får i 8-9 klasse. Synes det er sejt nok at du allerede har bestemt dig for hvilken linje du vil på, men nu skal du jo lige igennem 9. klasse først :) Synes også at du skal vide at det er hårdt for mange med 5-6 a-fag (Lille kold historie fra den virkelige verden) ;)


Brugbart svar (0)

Svar #2
09. maj 2014 af MaibritG

På HTX er det ikke så galt, da det ene A-fag jo netop er det 1-årige teknikfag, som er obligatorisk. Umiddelbart nævner #0, jo faktisk bare en ret standard matematik-kemi-biologi linje, hvor man så supplerer op med engelsk på A-niveau. Ingen hokus pokus der.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

#2

På HTX er det ikke så galt, da det ene A-fag jo netop er det 1-årige teknikfag, som er obligatorisk. Umiddelbart nævner #0, jo faktisk bare en ret standard matematik-kemi-biologi linje, hvor man så supplerer op med engelsk på A-niveau. Ingen hokus pokus der.

Ja helt enig... Jeg er ikke sikker, men ville tro at HTX er bedre end STX hvis man ønsker naturvidenskabslinjen. Eller ikke #2?


Brugbart svar (0)

Svar #4
10. maj 2014 af MaibritG

Jeg vil ikke sige, at det ene sted er bedre end det andet. STX'erne har meget fokus på det teoretiske (især inden for matematikkens verden), mens HTX'erne fokuserer på den praktiske dimension. Så de afhænger også helt af ens interesseområder og læringsstil. Den praktiske vinkel på HTX gav for mig en bedre forståelse af matermatikken (og fysikken) end den ville have gjort på STX, hvilket også kom til udtryk på mit eksamensbevis på trods af, at jeg er alt andet end naturvidenskabelig anlagt.

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #5
11. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Okay jeg kan sagtens følge dig, og er helt enig :) 

Jeg vil i fremtiden læse medicin, og jeg er virkelig god til fysik, kemi, biologi, historie og matematik. Vil samtidig hen til et sted, hvor jeg har muligheden for at scorer de helt høje karakter. Hvor ville du anbefale mig? Jeg tænkte selv på HTX men ombestemte mig til STX... Nu skal jeg alligevel først gennem en privat 10. klasse, men ville alligevel værdsætte dine råd. De betyder meget for mig Maibrit :)


Svar #6
11. maj 2014 af ohwell (Slettet)

Ville det ikke være 1.06 og 1.08, da der jo er 5 A-fag, og da det er HTX der snakkes om?


Brugbart svar (0)

Svar #7
11. maj 2014 af MaibritG

Er du - inden ansøgningsfristen for optagelse i gymnasiet - afklaret med at det skal være teknik eller naturvidenskab på universitetet og at du ved, at man arbejder teknisk-minded på HTX, så vælg det. Er du den mindste smule i tvivl, så vælg STX. Dertil vil jeg anbefale dig at have en plan B, hvis dit gennemsnit bliver mere middelmådigt.
- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Brugbart svar (0)

Svar #8
11. maj 2014 af Savior123 (Slettet)

Ja okay tusind tak. Har ikke rigtig nogen plan B. Har allerede forberedt mig på, at opgive alt over min fremtid som læge.

Skriv et svar til: Bonus for fag

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.