Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18401 til 18420 af 77388
-
Husker man det, man lærer?
ForumindlægJeg vil bare spørge alle jer studerende (både på gymnasielle udd. og universitet) om I husker det, I lærer. Eller om der er nogle fag, hvor I glemmer pensummet dagen efter I har været oppe, eller I husker det hele? Jeg synes selv, det i nogle fag kan være svært at huske det hele. I matematik ka... -
Elementarpartikel
Forumindlæghvad er en Elementarpartikel? Vær venlig at give et meget beskrevet svar, da jeg ikke er god på dette område. Thanks in advance:) -
klage over afsluttende årskarakter
ForumindlægHej Hvornår kan man senest klage over årskarakter? det drejer sig om afsluttende (3g) årskarakter. parisa -
Er jeg egnet til jurastudiet?
ForumindlægHej og godt nytår studieportalen! Jeg er en 18-årig pige der går i 2. HF. Jeg overvejer, at søge ind på jurastudiet, men jeg er i tvivl om jeg er egnet, eller om det vil være en fordel for mig at bruge et sabbatår på b.la. at læse nogle fag op. Fag jeg har/har afsluttet: Dansk A, engelsk B, hi... -
NATURFAGSEKSAMEN??
ForumindlægHej. Til sommer skal jeg til naturfagseksame og vi har i klassen endnu ikke fået grundig forklaret til os hvorledes og hvordan eksamen den er, hvilket jeg allerede nu meget gerne vil vide. Håber derfor på at nogen herinde vil tage tid til at oplyse mig om denne eksame. Så vidt jeg har forstået s... -
Forskrift for polynomie
ForumindlægJeg øver mig til eksamen, og har stødt på en opgave, der lyder: Om et 2.gradspolynomium oplyses, at det har rødderne 5 og 9, samt at punkterne (7,4) ligger på dets graf. Opskriv en forskrift for polynomiet. -------------------------------------------------- Umiddelbart ville jeg løse opgaven,... -
Hvilket skole går du på?
ForumindlægMåske er det ikke et passende spørgsmål her på studieportalen, men jeg prøver alligevel..Jeg går i 3g og er snart færdig.., men jeg har tit tænkt på om jeg nogle gange har skrevet med nogle fra mit gym her på studieportalen - uden jeg selv ved det..Så - jeg synes vi alle lige skal skrive hvilket ... -
Hjælp til reducering af udtryk!
ForumindlægHej :D Jeg har fået en matematik aflevering for her i ferien, og jeg er kommet til en opgave, hvor jeg skal reducere et udtryk.Og det har jeg lidt problemer med, da jeg ikke kan få den til at gå op. Så jeg har brug for lidt hjælp. Her er udtrykket: (x2+6x+9)/(9-x2) Mange tak på forhånd!! (: -
Hjælp til perspektivering
ForumindlægJeg er igang med at skrive en opgave der b.la. omhandler B&O. I dag giver det jo en hvis satus hvjs man har et B&O tv stående i stuen. I min perspektivering har jeg tænkt mig at se lidt på status. Men hvad gav egentlig satus i gamle dage? Og hvad med i fremtiden? Håber at der er nogle der kan hæ... -
Hvad har I i jeres unitaske?
ForumindlægSå er det snart tid til at starte op igen, og så skal skoletasken vel pakkes igen. Hvad har I i jeres taske til dagligdagen på universitetet? -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Er min SRP virkelig til et 7-tal?
ForumindlægHej alle, Jeg fik min SRP-karakter i mandags og til stor skuffelse fik jeg 7. Jeg får normalt 10 og 12 i alle fag, og både mine lærere og mine nærmeste er overraskede over min karakter. Den ødelægger virkelig mit snit og gør det væsentligt sværere for mig at komme ind på mit drømmestudie. Jeg ov... -
Historieeksamen, hvordan?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan fortælle hvordan man går til eksamen i historie? Har læst i bekendtgørelsen, men synes ikke det var den store hjælp. Jeg ved kun, at vi har 24 timers forberedelse. Håber der er nogle, som kan hjælpe. -
Outlier
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave og er blevet lidt i tvivl om hvordan man finder ud af om noget er en outlier Jeg håber der er nogen derude som kan hjælpe Opgaven lyder således Bestem kvartilbredden, og benyt denne til at undersøge, om den højeste elev i klassen er en outlier. Det udviedek... -
2 hurtige opgaver!
Forumindlægopg 1: i en klasse er der 10% venstrehåndet - en pige og to drenge. Hvor mange elever er der i klassen? opg 2: Noget messing består af 68% kobbe, og resten er zink. Hvor meget zink findes der i 50 kg messing? Skriv lige hvordan I regner dem ud... Opgaverne er sikkert utrolig lette, men er desv... -
ville det være dumt
ForumindlægJeg er 20år og fylder 21 til maj. Tænker på at stoppe Hf 2.år nu også søge ind i HF et andet sted. I marts måned begynder man jo at søge ind igen.. Jeg har virkelig brug for pause.. efter 10. klasse gik jeg på hg . Jeg har fuldført hg. Derefter tog jeg 10.klasse i vuc fordi mine karaktere var... -
Undervisningsmodellen i perspektiv
ForumindlægEr vores uddannelsessystem (i gymnasiet) retfærdigt, idet at den producerer de bedste elever, med de medfølgende bedste kvalifikationer indenfor de fag, de ønsker at læse videre på udfra karakterkravet.Altså, i går diskuterede jeg med en ven ang. min og vennens karakterer, som vi på mit gymnasie ... -
hjælp med perspektivering.
Forumindlægheej folkens, jeg har et lille bitte problem som jeg håber i kan hjælpe mig med at løse.. jeg skal til dansk eksamen om ikke såå lange og jeg træk emnet 9;9;eventyr9;9; men i min klasse skal man perspektivere til et eventyr som vi har læst (helst) og vi har kun læst 9;9;klods ... -
HJÆLP!!! TEORI FOR BAGGRUNDSSTRÅLING
ForumindlægHej derude. Er der nogle som kan skrive en teori for baggrundsstråling? Er fuldstændig lost og skal allerede til eksamen imorgen.. Håber der er nogle kloge hoveder, som kan hjælpe mig :)) Tusinde tak på forhånd
