Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18401 til 18420 af 158493
-
Kombinatorik
ForumindlægEr der en, der venligst kan forklare mig, hvordan denne formel er skruet sammen? Hvorfor bruger man først formlen for kombinatorik og dernæst ganger det med det andet? Jeg skal bruge det i en sammenhæng med 20 terninger, hvor jeg skal bestemme chanchen for at få netop x antal seksere. Se vedhæft... -
Vektorbegrebet
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare mig om vektorbegrebet, da jeg muligvis skal bruge det til min eksamen? Tak på forhånd:) -
Tretrinsreglen
ForumindlægHvad er tretrinsreglen? :) -
Trigonometri
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave hvor at jeg skal lave en video omkring følgende ting (enhedscirklen, definition af cos, sin og tan, og formler for retvinklede trekanter. ) Jeg er virkelig i tvivl om hvordan jeg jeg skal forklare det på en video. Er der nogen som kan hjælpe mig med hvordan jeg kan s... -
differentialkvotienten for en funktion
ForumindlægHej forestår ikke dette spg: Gør rede for differentialkvotienten for en funktion -
Problem løsninger
ForumindlægBrug for hjælp. Skitse 3 viser den regnvandstank, som familien planlægger at købe, og det hul, de skal grave, når tanken skal i jorden. Regnvandstanken har tilnærmelsesvis form som en cylinder, og hullet har tilnærmelsesvis form som en keglestub. Ifølge producenten kan tanken rumme 3500 L. Und... -
lineærfunktion
ForumindlægNogle der kan hjælpe med dette spørgsmål? er ikke særlig godt inde i alt med funktioner Giv et eksempel på en stykvis lineærfunktion. Beskriv præcist hvad f(x) angiver og hvad x angiver. Angiv definitions- og værdimængde for funktionen og lav en grafisk afbildning af funktionen -
Ligningen
ForumindlægHvad er svar? -
Lineær regression betydning af værdierne..?
ForumindlægHejsa, Jeg er lidt i tvivl om hvad værdierne i min lineære regression betyder/siger. Jeg har vedhæftet den lineære regression. På x-aksen har jeg Danmarks statsgæld i % af BNP og på y-aksen har jeg Antal bruttoledige. Betyder dette så at når BNP'en stiger med 4,445 %-point så falder antal br... -
Studerende ved videregående uddannelser?
ForumindlægHejJeg er lige begyndt på universitetet KVL på Frederiksberg. Jeg brugte Studieportalen en del da jeg gik i gymnasiet sidste år. Det virker mest som om dette er et sted for studerende ved hf, gymnasium, hhx eller htx. Så jeg ville egentlig bare høre om hvor mange der studerer på videregående udda... -
Logistisk vækst ?
ForumindlægHej alle! Jeg sidder og forbereder mig til matematik A, men er lidt i tvivl om hvad Logistisk vækst er? Håber der er nogen der kan forklare mig det. På forhånd tak. -
Regning med rette linjer
ForumindlægHejsa Opgaven lyder som følgende: Bestem konstanten a ,så de to linjer skærer hinanden y1=(a+1)x+3 y2=(2a+5)x+1 Jeg ved godt, hvad a skal være, nemlig -4, da det jo er indlysende, men hvordan viser jeg, at jeg har regnet mig frem til det? Fatter kogle, det er over et år siden jeg sidst havde mate... -
harmoniske svingninger.
ForumindlægJeg har fået en opgave i matematik hvor jeg skal finde ud af hvordan løser man en grundligning af typen tan(x)=a? cos(x)=a? sin(x)=a? og jeg kan ikke lige dine noget om det i mine notater eller min bog, nogen der kan hjælpe mig med denne meget simple opgave. -
Eksponentiel udvikling bevis for b
ForumindlægJeg skal op i mundtlig matematik, og skal under eksponentielle funktioner f(x) = b*a^x bevise, at b findes ved y1/x^x1. Beviset står ikke i min bog. Nogle der kan hjælpe?? -
hjælp til en opgave
Forumindlæghej jeg har matematik a og jeg ved ikke hvordan jeg skal løse den her opgave -
Dem der ikke er go til skole?
ForumindlægHej, jeg har taget 10 klasse, og det gik fint, gennemsnit på lidt over 8 (gammel reform). Jeg tog så på gym, men her er det gået ned af bakke. Mine årskarakter er næsten alle 02, og det samme med eksamen, udover fysik som jeg dumpede i idag. Jeg vil så gerne vide hvad mine muligheder er. Jeg er... -
Læge, men samfundsvidenskablig linje?
ForumindlægHej. Jeg har på det seneste virkelig gået og haft en drøm om at blive læge, problemet er bare at jeg går på en samfundsvidenskabelige linje, med engelsk A, samf, B, bio B... Jeg har dog hævet matematik på B, mens jeg skal have fysik på C-niveau i 3g,(obligatorisk) og så overvejer jeg at vælge kem... -
HJælp
ForumindlægJeg har fåët en opgave som lyder ; Redegør for at den generelle løsning til en ligning af typen a*c+b=c*x+d altid er : x= d-b/a-c Og da jeg langtfra er god til matematik kunne jeg sku godt lige bruge en hjælpende hånd med den! På forhånd tak! -
Potensfunktioner
ForumindlægHeeey Everybody Jeg skal op til mundtlig matematik i morgen og jeg mangler lige at få svar på et af mine spørgsmål.. "Du skal gøre rede for potensfunktionen , og forklar betydningen af konstanterne a og b." Jeg kan godt finde ud af det med at gøre rede for potensfunktionen, men jeg k... -
snitfunktioner
Forumindlæghej jeg har brug for lidt hjælp, da jeg ikke helt har fanget det med snitfunktioner. opgaven lyder hvordan finder man snitfunktioner til f(x,y)=-x^2+xy- 1/2 y^2+8
