Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18421 til 18440 af 158923
-
Jeg er lige lidt i tvivl med to mat. opgaver
Forumindlæghej jeg har lige to matematik opgaver som jeg er lidt i tvivl. -
Vektor
ForumindlægNår |a|=5 og |b|=2 og vinklen derimellem er 30 grader, hvorledes finder jeg så værdien t, for hvilke A_parallelogram = 20? Parallelogrammet udspændes af vektor a og a+tb -
Hukommelse
ForumindlægEr der nogen, der kender en god metode til, hvordan man kan huske de matematiske beviser? Jeg snakker om 1-årigt matematik A niveau. -
Matematikforelæsninger online
ForumindlægJeg tænkte på, om der er nogen, der ved om man kan finde nogle matematikforelæsninger på nettet, som dækker det stof, man har, hvis man læser matematik på universitetet. Jeg har selv fundet enkelte foredragsrækker, men langt fra alle fag. Det vil være en stor fordel, hvis der var noget su... -
Gymnasiet online??
ForumindlægKan man tage en hel hhx online? Tænker om man kan tage fag fra forskellige sider der udbyder fjernundervisning og så bruge fagene sammen og kalde det en 'rigtig' hhx? Er der evt nogen der selv benytter sig af fjernundervisning eller kender til det ? -
Bøjninger og Svingninger
Forumindlæghej.. vi er to piger som har fået en fysik rapport for. problemet er bare at vi ALDRIG har lavet sådan en før. vi skal skrive om bøjninger og svingninger, men vi ved ikke hvad vi skal skrive om, og hvordan vi kan komme igang.. og nu er spørgsmålet så om der ikke er en der eller et par stykker, so... -
Unge forskere (konkurrende)
ForumindlægEr der nogen herinde, der deltager i "Unge Forskere"?http://www.unge-forskere.dk/2006/Hvis ja, hvad handler jeres projekt om? -
gennemsnit stx
ForumindlægHej hvad skal man gange gennemsnittet med hvis man direkte efter gymnasium læser videre? -
Hjælp
ForumindlægHvornår får man egentlig læseferie når man går på 1. år HH? Altså i år. -
Fravær
ForumindlægHejsa, Bliver mit fravær nulstillet når jeg går fra grundforløb til hovedforløb (erhvervsuddannelse)? Håber nogen kan svare :) /Kasper -
medialisering
Forumindlæger der en der kan forklar begrebet Medialisering og spin. -
Gymnasium i Lyngby og omegn?
ForumindlægHej! Jeg er en dreng i 9. klasse. Jeg er fagligt engageret og får høje karakterer. Jeg leder efter et gymnasium, som har højt fagligt niveau på hele linjen. Jeg bor i Lyngby og leder derfor efter et gymnasium i området. Dog er jeg ikke blot typen der ønsker højt fagligt niveau, da jeg lægger meg... -
Dumpe et fag på hhx
ForumindlægHvis jeg dumper et fag som fx tysk til eksamen på hhx, hvad gør jeg så? Går de efter gennemsnittet af mine karakterer i alle fag og derved afgør om jeg består hhx eller skal jeg bestå alle fag? -
Trigonometri
ForumindlægHåber I kan hjælpe. :-) "Formuler sætningerne om cosinus- og sinusrelationerne samt arealformlerne for vilkårlige trekanter, og beskriv med dine egne ord beviserne for disse." Har rigtig svært ved det! -
hjælp haster
ForumindlægHvordan løses den ligning? 90=0,976*X^164,874 -
AREAL AF TREKANT
Forumindlægjeg skal bruge formlen for arealet af en trekant, den med sinus?? hurtigst muligt .tak!1 -
1/3 karakter
ForumindlægHej! Jeg fik 7 sidste år i skriftlig engelsk, og 8 i år. Den sidste år tæller 1/3... Hvordan regner man det ud??? Og hvordan regner jeg det sammen med resten af mine karakterer? -
Logaritme- og eksponentialfunktioner
ForumindlægHej Nogen som gider at at forklare (med venlige danske ord :)) denne sætning "Den aflede funktion af eksponentialfunktionen f(x)=ax(x er en potens til a).. er f'(x)=ax(x er en potens til a)*ln(a) forstår det bare ikke evt, giv et ekspempel tak :( fx f(x)=3*2x -
vektor!!!!1
Forumindlæghej, jeg er lige i gang med en opgave i matematik og jeg er helt lost. jeg har prøvet flere gange at udregne opgaven, men forsåtr det simpelthen ikke. Håber nogle kan hjælpeeee -
Matrice i anden.
ForumindlægHej, Har fået stillet denne opgave. Hvad er regne reglerne for udregning af en matrice i anden? Troede egentlig det bare var hvert tal i anden, men det kan jeg se på lommeregneren at det ikke er korrekt.
