Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18421 til 18440 af 92586
-
Er Ømu-gælden og Den Offentlige Gæld det samme?
ForumindlægJeg vil gerne finde en 10-årig statistik over Danmark offentlige gæld, men kan kun finde denne liste over statsgælden. Jeg falder hele tiden over Ømu gælden over 10 år, er dette det samme som den offentlige gæld? Den offentlige gæld er vel = statsgælden + amter og kommuners gæld -
hvad ville du gøre?
ForumindlægJeg går på HF enkeltfag i vejle, hvor jeg er ved at tage en "pakke" til sygeplejske, men overvejer seriøst at droppe ud, da jeg ikke kan holde til mere...Jeg går i en klasse, hvor der er dårligt socialt sammenhold, og man skal helst være stræber for at man bliver snakket til, og bruger ... -
Eksamen sommeret 2007
ForumindlægHej alle sammen. Jeg ville høre om der er nogen af jer det har været oppe til danskeksamenen maj 2007 (den skriftlige) og som kort kunne fortælle mig noget om de emner der er opgivet i det hæfte man får udleveret. Det skal lige siges at det drejer sig om den daværende 9. klasses eksamen, det der ... -
KU VS CBS
ForumindlægJeg har nu igennem længere tid gået rundt og funderet, over hvad jeg vil søge ind på efter sommerferien. Jeg syntes at Matematik er spændene, men vil ikke ende op som gymnasium lære (ikke at der er noget galt med det), derfor har jeg bestemt mig for at søge ind på KU: Matematik -økonomi eller... -
Hvornår er aktiekursen højst?
ForumindlægHar lige været til eksamen og fik det her spørgsmål: I en model kan udviklingen i aktiekursen for et bestemt firma i perioden 2007-2017 beskrives ved: K(t)=100t+150sin(t+1)+100 0 ≤ t ≤ 10 c) bestem det tidspunkt i perioden, hvor aktiekursen vokser hurtigst? Den her opgave drillede så m... -
Idéer til fjollebillede
ForumindlægHej Alle.. Min klasse skal have taget fjollebillede på onsdag, men vi har endnu ikke kunnet finde på et ordentligt tema.. Er der ikke nogen der har et godt forslag eller to? Mvh Julie 3.c -
Brøk, decimaltal og procent
ForumindlægHej jeg har brugt 30 minutter nu på denne her opgave og kan ikke finde ud af den Konfirmation I 8. klasserne på en stor skole skal 4545 af eleverne konfirmeres. I 8. klasserne er der i alt 95 elever. A. Hvor mange elever skal konfirmeres? I 8. A er der 24 elever. Der er 13 piger i klassen,... -
Er en adel og en lenherre det samme?
ForumindlægHej. Er en adel og en lenherre det samme. Jeg skal skrive om det feudale samfund i middelalderen, og skal liste klasserne op. Men er lidt i tvivl om adel, lenherre, herremand og godsejer er det samme. Hjælp -
Hovedregning
ForumindlægHej Ville gerne have hjælp til denne opgave. Dette er en spørgsmål til en blækregning. opageven lyder: En gymnasieklasse skal på ekskursion og eleverne deles ligeligt om udgifterne til bussen, i alt 5500 kr. Dagen før melder to af eleverne sig syge, og det betyder at de andre elever skal be... -
kulstof og kvælstof kredsløb
ForumindlægHejsa alle..er der nogen der har nogle gode notater/forklaringer på kvælstof og kulstof kredsløb..Jeg mangler også noter på svovlets kredsløb, men dette er mindre vigtigt..På forhånd tak..Jacob -
Fejlen
ForumindlægHej, jeg kan ikke se, hvad fejlen er i denne sætning: the important in life is not a matter of making a lot of money -
Mundtlig dansk eksamen
ForumindlægHejsa Jeg i gang med at se alle mine noter igennem , og tænker på om man i den mundtlig dansk eksamen kan få brug for noget fra de skriftlige, altså rettere sagt , man kan vel ikk risikere at skulle sige noget om en litterær artikel, essay eller kronik ? oder was ? -
Reducering af potenser
ForumindlægHvordan reducerer jeg udtrykket; 1,5*10^6*8*10^-3*2*10^5 Jeg får det til 24*10^8 og så kan jeg ikke rigtig komme videre, så der kun står et ciffer foran kommaet. -
HJÆLP!!!!!!!!!!! Svar søges!!!! Til imorgen! nr. 2
ForumindlægLigningen: x/3 + 6 = 18 x=_____? Vil gerne vide hvordan man regner dette stykke ud, også bedes det, på forhånd tak:D Omskriv til decimaltal: 25/40= ____? Ligesom den første har jeg nogle stykker: 6 2/9 * 8 =____? -
2 ligninger - rigtige?
ForumindlægHej Studi. Synes simpelthen, at de her 2 ligninger er MEGET mærkelige, men har prøvet at løse dem: opg. 1: 4x+8=-3x-3 7x+8=-3 7x=-11 x= 7/-11 (brøk) opg. 2: 1/4x-3=7(x+3)-1/2x 1/4x-3=7x+21-1/2x 1/4x=7x+24-1/2x 3/4x=7x+24 -6 1/4x=24 x= -3,84 Ser det ikke mærkeligt ud? Nogen, der venligst... -
enhedscirklen.
ForumindlægKan en forklare mig dette på en "pædegoisk" måde, er ret dårlig til mat. :(((( Definer funktionerne sinus og cosinus til en vinkel udfra enhedscirklen. Definer funktionen tangens. Forklar hvilke værdier de tre funktioner kan have. Redegør for værdierne af sinus og cosinus for vinkler... -
Hvilke typer af analyse laver af statistik ?
ForumindlægHvilke typer af analyse laver man (med CAS) for statistik og hvad viser de? -
Vekorfuntioner
ForumindlægHej, Er der nogen som vil forklare om begrebet vektorfunktion, herunder akseskæringer for vektorfunktionens parameterkurve, samt hastigheds- og accelerationsvektorer for vektorfunktioner. Det må meget gerne forkares i "dybden", fx. hvordan man ville gøre til mundtlig mat eksamen Tak... -
differentialregning
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at differentiere de her med mellemregninger? jeg seriøst helt blank a) f(x)=9x6 b) f(x)=1/x c) f(x)=3kvadratrodx d)f(x)=2-x3 -
Normalfordeling, HJÆLP
ForumindlægHej til Alle: Jeg har svært med at forstå forskellen mellem frekvensfunktionen og fordelingsfunktionen? Kan nogen nogen forklare dette forskell?????????++
