Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18421 til 18440 af 102572
-
Sinusrelation i retvinklet trekant
ForumindlægJeg har en trekant BCD DB(c) = 4,23 BC(d) = 14,81 CD(b) = 10,58 Det er længderne, og så ved jeg at punktet D er vinkelret (90) Sinusrelationen kommer så til at se ud som følgende 10.58 / Sin(B) = 4.23 / Sin(C) = 14,81 /Sin(90) Det er super simpelt, jeg kan bare ikke huske hvordan jeg kommer v... -
Haster Ligninger x( Søger prof. til at regne Ligninger :)
ForumindlægHej, har en aflevering til næste uge med Ligninger og Uligheder. Fatter virkelig ikk, har brugfor hjælp. Det HASTER... Vil være glad vis jeg får hjælp :) Opgave 1 a) 10x=4x+600 e) 500x+200=300x+1200 b) 2x+24=6x f) 8x+6+3x=18+x c) 5x-20=3x+40 g) 7x+1=60-(3x+9) d) 3... -
Hjælp!!! Annuitet
ForumindlægJeg er helt lost! Har mistet mine noter... Kan nogen hjælpe? Opg 5 er vedhæftet Tak på forhånd -
Kan man få de skritlige eksamner tilbage?
ForumindlægTjah, det fremgår jo egentlig temmelig tydeligt af overskriften. Men kan man få sine skriftlige eksamener tilbage? For jeg ville vildt gerne have min kemi, som jeg kan vise frem (specielt til min far). Jeg er så ovenud lykkelig (og totalt overraskert) over at det lykkedes mig at få 10. Så den ska... -
Fuld HF
ForumindlægHej Jeg er igang med at tage HF på VUC og har følende fag: * Samfundsfag B * Historie B * Mat C * Eng C * Kemi C * Psykologi C Jeg har bestået følgende fag: * Biologi C * Dansk A Så vit jeg kan se, så mangler jeg: * Engelsk b * Geografi c * Religion c * Større skriftlig opgave * Tværfagligt e... -
Er faget bestået hvis...?
ForumindlægHej Jeg er igang med at afslutte gymnasiet (HTX) og vil vide om jeg har bestået faget dansk A, eller om det skal tages om. Jeg har fået følgende karaktere: Dansk A mundtligt: 2 Dansk A mundtligt eksamen: 00 Dansk A skriftligt: 2 Dansk A skriftligt: ? (kender ikke svaret endnu) ... -
Videnskabsteori
ForumindlægHejsa!Ville lige høre, om der er nogle af jer som har skrevet om videnskabsteori. Da jeg har meget brug for at forstå det i en bog. Håber der er nogle af jer som kunne tænke sig at dele sin noter med mig?MVH -
Elever der kommer forsent, ikke afleverer
ForumindlægHvad syntes I om at der er mange gymnasie elever der afleverer ofte op til en måned efter at de skulle? Personligt kunne jeg ikke drømme om det... Jeg har afleveret 3 opgaver for sent i hele min gymnasie tid (går i 3g nu), og 2 af dem har jeg aflevert senere samme dag. Det syntes jeg da er de... -
supplere fag til fysikstudie
ForumindlægHej! Jeg har en generel studiekompetanse fra norsk gymnasie, men mangler fag på rigtig nivau for at studere fysik på KU som jeg gerne vil. Jeg ønsker at tage Matematik 0-A, Fysik 0-A og Kemi 0-B hurtigst muligt. Jeg skal ikke lave andet ved siden af, og mit spørgsmål er, hvor mæget tid jeg ska... -
SRP Hjælp
Forumindlæghej her efter sommerferien skal jeg begynde i 3.g, og i den anledning skal jeg til at begynde på SRP, så vores engelsk lærer har sagt til os at vi skal til vores første engelsk time, finde ud af hvilket emne vi vil have til vores SRP samt hvilke fag vi vil bruge til at belyse emnet. problemet... -
hjælp til engelsk
ForumindlægHej :) Jeg er elev på HHX og går i 1.g. Jeg har engelsk på A som et obligatorisk fag, og har meget svært ved det. Vil selv vurdere mit engelsk på en 4-5 klasse niveau, derudover dumpede jeg engelsk mundltligt, men fik 4 skriftligt, vil meget gerne kunne blive bedre til engelsk, men ved ikke hvo... -
diskussions problem --Hjælp please
Forumindlæghej jeg sidder nu og skal til at skrive min diskussion til min SRP. mit emne er matematik i det gamle egypten. mit spørgsmål hedder: analyser matematikkens rolle i det egyptiske samfund og diskuter matematikkens betydning for civilisationen. - er virkelig på bar bund om hva jeg ska diskutere så... -
SRP
ForumindlægHej! :) Jeg skal snart til at vælge SRP-emne + fag. Jeg har matematik og kemi på A-niveau (og intet falgfag på B-niveau). Det betyder, at jeg enten vil skrive i Kemi-matematik eller kemi-historie. Er der nogen, som har nogle idéer til et spændende emne? (Der skal helst ikke være alt for meget ma... -
Beregn volumen
ForumindlægHej. Jeg har en opgave, hvor jeg ikke kan finde frem til hvad c er. Jeg har resultatet på det. Opgaven lyder på: 50 mL af kaliumchlorid opløsning blandes med en opløsning af sølv(i)nitrat, der har en formel koncentration c=0,0147 mol/L. Beregnd et volumen sølv(i)nitrat opløsning, d... -
Kvote 2....tests der forbedrer ansøgning
ForumindlægJeg blev færdig med gymnasiet sommeren 2007 med et snit på 9.1 på gammel skala. Problemet er, at jeg vil læse international business på CBS og derfor er det nok kvote 2, hvis jeg skal have en chance. Jeg har på nuværende tidspunkt kun engelsk på b-niveau, men jeg tager en TOEFL næste uge. I øjebl... -
Hjælpppp
ForumindlægJeg er nået til opgave 2.23 og er gået i stå... En venlig sjæl der kan hjælpe mig med at forstå hvordan man gør? Et firma samler pc'er, som sælges videre til private kunder. Firmaets faste omkostninger pr. uge (husleje, fast løn til medarbejdere mv.) udgør 30.000 kr., og de variable omkostn... -
Studieretningslinje valg - forskel på biotek A og biologi A?
ForumindlægHej folkens, Jeg skal vælge studieretningslinje snart, men er i tvivl om, hvilke af følgende to studieretninger, jeg skal vælge: biotek A, mat A og fysik B eller biologi A, kemi B og fysik C. First of all, så kan jeg ikke helt skelne forskellen mellem biotek A og biologi A. Nogen der kan hjælpe... -
Flot/hurtigt bevis til AT4-forløb
ForumindlægJeg har for øjeblikket AT4-forløb ("Det Gode Argument"), som er et tværfagligt emne imellem dansk og mat. Som slutprøve skal vi lave en synopsisudfoldelse, hvor vi i mat-delen, skal lave et bevis, for en sætning. ..' problemet er at vi kun har 5 min, og derfor har en lille smule... -
hvad er niveau??
Forumindlæghey. hvor meget er et niveau i gymnasiet??? altså fx. matematik på a-niveau. i stedet for b-niveau. er det noget med timer at gøre eller?? er fysik på aniveau lige så meget som biologi på a-niveau?? bare et ex. -
Opgave - en sød sjæl der kan hjælpe?
ForumindlægHej er der en sød matematik sjæl, der vil hjælpe mig, med det vedhæftet fil? Jeg sidder og er ved at forberede mig til Eksamen, og er ved at kigge på de ældre opgaver.. Tusind tak - God påske :D
