Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18441 til 18460 af 41162
-
Hjælp til eksamen
ForumindlægHej alle, Jeg står og skal op i Samfundsfag niveau C her den 26. juni. Der er stadig en god del tid, men det er jo altid godt at være på forkant med tiden. Men mit spørgsmål er, hvordan forbereder jeg mig bedst til denne eksamen, er det bare ved at læse pensum? Eller er det et godt råd, at... -
Klaus Rifbjerg: Torsk i mayonnaise
ForumindlægHej alle. Jeg sidder med novellen 'Torsk i mayonnaise' af Klaus Rifbjerg. Jeg har længe prøvet at finde ud af, hvad titlen kan betyde, og jeg har ikke fundet ud af det endnu. Er der andre, der eventuelt har læst teksten, som kan sige mig, hvad den kan betyde? Teksten foregår und... -
Pronomener.
ForumindlægHej folkens. Sætningen Hun viser sin kæreste dem skal oversættes til spansk. Jeg bliver meget i tvivl ovenfor - hvad er direkte, og hvad er indirekte objekt? Les muestra a su novio Los muestra a su novio ? På forhånd tak Amigo -
Fattigdom i DK
ForumindlægNogle der kan hjælpe Hvad er fordelen ved at dele fattigdom ind i relativ, absoulut og subjetiv fattigdom? Hvordan kan det være nogle partier er imod fattigdom? -
Favorit citater :D
ForumindlægHar i et personligt yndlings citat? Vil meget gerne høre det! Min favorit er ytret af den fantastiske mand Homer Simpson: 'Virkeligheden er en illusion, grundet mangel på alkohol.' eller "Jeg omfavner min rival, men det er for at kvæle ham." Sig frem ! -
Verber
ForumindlægVille man skrive: Ego sum puer. ......eller Sum puer Tænkte om man lod være med at skrive pronominet 'Ego' ligesom man på spansk ikke skriver Yo soy un niño .........men Soy un niño Da det ville være dobbeltkonfekt, da soy allerede indikere 1. person ental? På forhånd, ... -
velfærdsreform
ForumindlægHej Jeg skal lave "min egen" velfærdsreform. Det er en fremlæggelse hvor jeg skal komme ind på hvad man kan gøre for at undgå at der ikke er penge nok i systemet fordi vi bliver for mange ældre i forhold til unge der kan forsørge dem. Har du nogen ideer, så skriv dem bare kort ned hv... -
Muhammed tegning vs Lars Løkke som nazist tegning
ForumindlægHvilken sammenhæng finder du mellem Nazist tegningen af Lars Løkke og tegningen af profeten Muhammed med en bombe i turbanen. Jeg skal perspektivere dem - og ønsker at hører hvad i anser som det mest væsentlige? :-) -
hvad skal man sige?
Forumindlæghvad skal man sige under eksamen hvis man vil sige at man ikke forstår spørgsmålet? -
Sige årstal
ForumindlægJeg ved godt, det her er et dumt spørgsmål. Men har sgu' glemt, hvordan man siger: - 1920 (nineteentwenty el. nineteenhundredandtwenty)? - 1865 (eighteensixtyfive el. eighteenhundredandsixtyfive)? -
at spise
ForumindlægMan vil sige: Der Mann esst = han spiser - - men Die Katze frisst = katten spiser Frisst - er det det samme som æder (dyr æder) esst - er det samme som spiser (mennesker spiser) Eller kunne man også sige, Die katze esst? Altså, to forskellige ord som betyder det samme og kan benyttes i flæng? -
Studieliv på AAU, Aalborg
ForumindlægEr der nogen, som går på AAU eller som har gået der. Jeg skal starte på AAU den 1. september og glæder mig rigtig meget. Hvor mange undervisningstimer har man om ugen og hvordan er studiemiljøet? Og er det let at få nye venner på AAU? -
valg i usa
Forumindlægjeg sidder og prøver at få styr på mine noter til eksamen. og skal op i "Valg i USA". hvis jeg kommer op i valg i USA er jeg på bar bund. har ingen ide om hvad jeg kan sige. og har ingen materialer at læse i.. er der nogen der kan fortælle mig lidt om hvordan et valg i usa fungere. -
Giddens! -sociologi
ForumindlægHey! er der nogle dejlige samfundsfaglige kloge hoveder, som i korte og nemme træk kan redegøre for hvad Giddens siger? Jeg er lidt i tvivl nemlig -
Rettelse af engelsk historie
ForumindlægHej! Jeg har lige skrevet en historie, om en slave som flygter fra hans "ejer"? Og jeg ved ikke om det er stavet korrekt og sådan, så hvis der er nogen der har lidt ekstra tid til at rette den igennem ville det være dejligt. Opgaven er sådan her "Work on your own. Write a story a... -
Nogen der kan oversæt det.
ForumindlægDieses Lied handeln von Liebe. Das Lied ist schreibt von dem deutsche Band Rammstein. In dem Lied Rammstein erzählt dass Liebe gør ondt und die angreift als ein Tier. Wessen man gern die Liebe haben möchte man zähme die. Aber er ist einen langer und schmerzvoll weg, und darum sagt Rammstein in l... -
Student, hvad kræver det?
ForumindlægJeg går i 3g, og jeg er lidt forvirret. Man høre så mange ting om at man skal have så og så mange fag på a og b niveau, for at få sin studentereksamen, men er det rigtigt? skal man ikke bare have et snit på 2? Så kan jeg nemlig være helt rolig -
Hvad ville være bedst?
ForumindlægHey, hvis man har frit valg mht. en stil. Hvad ville i så vælge imellem at fortælle om et emne (tæv i opdragelsen) eller en opgave/rapport om EU. Hvad ville være mest interessant? Og kunne evt. give mest i karakter? :) -
korstogene
ForumindlægHej jeg sidder her med en eksamensprojekt, hvor jeg har om Korstogene. Et spørgsmål jeg ikke ka besvare Er hva motiverne var bag korstogene?? jeg ved at der ligger politisk og religiøse motiver bag det, men mere i detalje vil jeg vide... Håber nogen ka hjælpe Tak på forhånd -
Kriminalbetjent
ForumindlægJeg har prøvet, at søge mig frem til noget information omkring kriminalbetjent uddannelsen og hvor/ hvordan man bliver optaget, men har haft svært ved, at finde en decideret uddannelsesbeskrivelse. Nogen der har erfaring med emnet eller ved hvor jeg kan finde svar på mit spørgsmål?
