Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18441 til 18460 af 95434
  • Find størrelse af vandrette og lodrette kræfter

    Forumindlæg
    Hejsa folkens, sidder med en fysik opgave til i morgen, og ved ikke helt hvordan opgave 2 skal beregnes: 2) Find størrelsen af de vandrette og lodrette kræfter. Vi at summen af alle de vandrette kræfter er nul (positive til højre, negative til venstre). Vis at summen af alle de lodrette kræfter ...
  • Bevis cosinusrelationen, med stump vinkel.

    Forumindlæg
    Hej Nogen der vil skrive beviset for cosinusrelationen, med stump vinkel. Hvor det til sidst ender med at give c^2=a^2+b^2-2ab*cosC
  • Parabel

    Forumindlæg
    Hej jeg sidder med en opgave, som jeg ikke helt ved, hvordan jeg skal gribe an. Der er opgivet parablen: y = x^2-3x+c, hvori c er en konstant og en linje y = x-3 a. Bestemc, så parabel og linje har ét skæringspunk?t b. For hvilke værdier af c er der to slæringspunkter? c. For hvilke værdier af c ...
  • Spaltning i partial- brøker

    Forumindlæg
    Vis, at når a, b, c og d, hvor c =/ d (altså c må ikke være d), er konstanter, findes der tal p og q, så: (ax+b)/((x-c)(x-d)) = P/x-c + q/x-d. hvordan viser man det???
  • hvor meget skal der til for at bestå??

    Forumindlæg
    som det lyder vil jeg lige høre, hvor meget der skal til for at bestå engelsk eksamen B-niveau 2.g?? med et 6 tal...kan man bestå med denne præstation:nogenlunde referatnogenlunde analyse: tema/budskabnogenlunde svag talende(sproglig kunnen)svag oversættelse af ekstemporal tekst
  • MUNDTLIG SAMFUNDSFAG (hjælp!)

    Forumindlæg
    Hej alle. Jeg skal op i samfundsfag (mundtlig) her på onsdag, og har fået fortalt at jeg skal lave en synopsis? Er lidt på bar bund. Nogle der gider hjælpe mig med hvad det er jeg helt præcis skal? Jeg har 24timers fra i morgen og til onsdag morgen, og det er samfundsfag på A-niveau. HJÆÆÆÆL...
  • forberedelsestid

    Forumindlæg
    hej.. jeg går på 2. hf og har billedkunst på B niveau som valgfag..jeg vil meget gerne vide hvor lang tid man får til at forberede sig i...er det 24 timer eller kun 1 time?????? glæder mig til at se jeres svare :)
  • Medicin og engelsk

    Forumindlæg
    Hej Da jeg er blevet optaget på medicin-studiet i Århus kunne jeg godt tænke mig at høre, om engelsk indgår meget i studiet? Altså er bøgerne primært på dansk eller engelsk? Og er niveauet af engelsk rigtig højt? Venlig hilsen
  • HJÆLP !! COS, SIN, TAN

    Forumindlæg
    Hej jeg skal starte på gym i august måned og det er a-niveau er der nogen der kan hjælpe mig med at forklare mig om Cosinus, sinus og tangens. Det er vel de første ting man lærer når man starter på gym. håber i kommer med nogen god forklaringer og beviser. på forhånd tak
  • hjemme undervisning i matematik søges

    Forumindlæg
    skal til at starte på gym. efter ferien. jeg har valgt matematik på b niveau, på trods af jeg finder det meget svært! derfor søger jeg hjælp til hjemmeundervisning i matematik - så hvis du er fra århus og kan tilbyde det, så er du meget velkommen til at skrive! på forhånd tak!
  • Forskel på universitet eller erhvervsakademi?

    Forumindlæg
    Som titlen siger så søger jeg svar på om der er forskel på universitet og erhvervsakademi? Her tænker jeg både de personer som går på uddannelses stedet samt niveauet i undervisningen :) Gælder Århus Uni og Erhversakademi Århus
  • mundtig eksamen

    Forumindlæg
    Jeg skal op her på fredag i fysik/kemi/bio. Og jeg er ikke lige den skarpeste til det. Så jeg tænkte på om der var nogen der havde nogen gode råd til hvad man kan sige for at få lidt bedre karaktere? jeg har mulighed for at komme op i jordforbrug, energi og miljø og Fødevarer.På forhånd tak . ;P
  • Tidens pil

    Forumindlæg
    Entropien stiger, og derved kan man følge "tidens pil" (dvs. fortid->nutid->fremtid). Ved lav entropi er universet ungt, ved høj entropi er universet gammelt. Entropi er den eneste størrelse i fysikken, der tager højde for tiden. Det er så at sige en tidsindikator. Men tiden ek...
  • Har rettet fejlene, så den skulle vist være fin nu..

    Forumindlæg
    A different vacation 1) Do you ever think that you will succeed in getting use to the Danish summer?2) Can you stand watching the German and Scandinavian tourists on Mallorca and Rhodes?3) Have you stopped dreaming about the tropical island and the palm tree?4) Have up given up finding paradise o...
  • eksamen

    Forumindlæg
    hvordan kan man husk alt i fysik og kemi i hovedet har problem med huske fordi har haft en ulykke ikke så lang tilsiden .............. plisss hjælp
  • Hvorfor søger varmen mod kulden?

    Forumindlæg
    Søger varmen mod kulden ifølge fysikkens love og hvem påstår at den gør det?
  • OPTAGELSESPRØVE

    Forumindlæg
    Hej allle Jeg skal til optagelsesprøve imorgen, i Fysik, dansk, engelsk, og matematik, mundlig. Har i en idé om hvad de kan spørg om. Heeeeeeelp me please!!!
  • Hvornår skal man bruge hvad?

    Forumindlæg
    Hej allesammen! Hurtigt spørgsmål: Hvordan kan man vide om man skal bruge jævnstrøm eller vekselstrøm, hvis man f.eks. skal opstille et forsøg i fysik? Tak på forhånd! :-)
  • Effekt og nyttevirkning i et kredsløb

    Forumindlæg
    Er der nogen der har et teoriafsnit omkring effekt og nyttevirkning i et kredsløb? Kan ikke finde noget på nettet eller i vores udleverede fysik bog. Tak på forhånd :)
  • Trekant ABC???

    Forumindlæg
    i trekantABC er a=5, b=10 og c=7. Tegn en skitse og beregn trekantens vinkler. har brug for hjælp, for er dårlig til matematik og forstår ikke hvordan jeg beregne opgaven. skitse= er det bare en trekant?