Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18441 til 18460 af 43092
-
Metode religion/his. ?
ForumindlægNogle der vil hjælpe en forvirret person som mig ;) Metode? Men hvad er metode, nu er jeg kommet i tvivl. Jeg har haft religion/his. for lang tid siden og jeg var ikke til de der eksamensprojekts kursus, så nu er jeg helt blank. Jeg har læst det her: Hvad betyder det her, er de forskellige fag no... -
HJÆÆLP til metoder! ASAP!!!!!!
ForumindlægHej alle. Min veninde og jeg skal til AT eksamen i morgen og vi har nu siddet længe med vores metode i historie og kan simpelthen ikke finde ud af hvorfor denne er troværdig???? vi har om jernbanen NG og HI. vores problem er at vi har fået en uddrag af en bog (skruen uden ende, jern stål og damp)... -
Hvilket fag skal jeg vælge?
ForumindlægJeg vil læse jura, men mangler et adgangsgivende fag, som skal være et af følgende: Historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. I HF havde jeg faget KS (religion, historie og samfundsfag alle på niveau C) som jeg fik 12 i. Er det noget der giver en fordel, måske merit?... -
Apartheid
ForumindlægHej :) Jeg har trukket "South Africa" til mundtlig eksamen i engelsk, og jeg har valgt at snakke om Apartheid. Dog ved jeg ikke særlig meget om emnet, og jeg kunne godt tænke mig at snakke lidt om hvad kultur- og samfundsforskellene er mellem Syd Afrika og andre lande; f.eks. hvor... -
At lære latin
ForumindlægJeg er ved at lære latin, men det er en anelse uoverskueligt, hvor hovedfokus skal ligge i begyndelsen af indlæringen. Latin er meget grammatisk med dets mange ordstammer (deklinationer) og seks kasus, hvoraf vokativ og ablativ ikke er kendt på dansk, men kan det betale sig at gå i krig med gramm... -
IB eller STX
ForumindlægHej, jeg er en 9. klasser, der er i tvivl. Jeg vil rigtig gerne til England og studere der efter en ungdomsuddannelse. IB er anerkendt, og jeg vil kunne tale bedre engelsk = større chance for at komme ind og klare sig bedre. Men jeg har hørt at IB er meget gammeldags, f.eks. at de bruger... -
Eng A - nogle råd til at blive bedre ?
ForumindlægHej Alle. Jeg har engelsk på A niveau og skal op i 3.g her i næste uge. Er der nogen, der har nogle råd til hvordan man bliver god til det skriftlige + det mundtlige ? Mia -
stil - efterårsaften
Forumindlæghej, jeg har lige skrevet en stil der hedder 'efterårsaften'. Jeg ville blive umådeligt glad hvis i ville rette lidt ^_^efterårsaftenMen ude over sletten ser hun noget, som dækker hendes hjerte til med is. Tunge snefyldte skyer driver over himlen. Hun har ventet så længe på denne aften. E... -
AT 2011 - Overvågning i USA efter 9/11
ForumindlægHej Jeg har valgt at skrive i engelsk og samfundsfag. Har tænkt på at problemformuleringen skulle lyde noget i stil med: "Hvordan kunne politikkerne i USA "få lov" til at indføre så stærke love, imod ens frihed?" Jeg har valgt at emnet skal være overvågning i USA efter 9/11. ... -
Hvad ligger dit snit på?
ForumindlægHej allesammen, hvad ligger jeres snit på? Synes det kunne være interessandt, at vide :) -
I need your help
ForumindlægEr der ikke nogle her der er god til engelsk og som gide skrive med mig på engelsk fordi jeg vil nemlig gerne udvikler min engelsk sprog der jeg skal læse videre i udlandet til sommer og har glemt alt fordi har ikke brugt den siden gymnasium. Det kunne være meget fedt hvis jeg finde nogle hvor vi... -
Logos, ethos and pathos (hvordan forklarer man det?)
ForumindlægHej alle - har lige et spørgsmål jeg meget gerne vil have svar på! Jeg har en tekst på engelsk, som jeg skal analysere, og finde ud af om der er tegn på egos, lothos eller pathos (eller alle tre) i den. Jeg synes der er klart brug af pathos, altså følesler i teksten, og det skal jeg så forklare o... -
Fra tysk til dansk
ForumindlægHej! Har fået en tysk tekst som jeg så skal oversættet til dansk! Men den giver mig godt nok store problemer! Håber nogen vil hjælpe mig??”Jenseits der stille” erzhält die Geschichte eines Mädchens, das erwachsen wird. Schon von klein auf muss Lara eine Menge Verantwortung übernehmen, denn sie mu... -
Ordbog
ForumindlægHej hejEr der nogen der ved om der på nettet findes en side hvor man kan indsætte sin engelske tekst som så bliver oversat til dansk..? Jeg kan nemlig kun finde sider hvor der kan oversættes til alle mulige andre sprog end dansk.. (Grunden er at jeg i fysik skal fremlægge en side som jeg har fået... -
Terrorism - Projekt på 20 min.
ForumindlægHej folkens, Jeg har et projekt til om 2 uger, hvor min ven og jeg skal fremlægge i engelsk om: Terrorisme Vores main questions er: 1. Hvad terrisme egenligt er, - What is terrorism? 2. Hvad der bliver gjort ved det, - What is being done about terrorism? 3. Fremtidens terrorisme (vore... -
spørgsmål ang. jura -studiet
Forumindlæghey er der nogle, der ved om man har mange bøger på engelsk, når man skal til at læse jura? engelsk er nemlig ikke lige min stærke side, så det håber jeg ikke.. så har jeg lige endnu et spørgsmål: folk siger man har meget "ferie", når man læser på uni, fordi man har en masse pensum, der... -
lidt ekstra hjælpe,
Forumindlæghej alle samme. personligt synes jeg ikke selv at jeg er særlig go' til engelsk og det er jeg ved at være godt træt af. så derfor tænkte jeg på om der er en eller flere der er intresseret i at hjælpe mig. det eneste er at jeg ønsker at du vil læse en stil på en til to sider igennem og give ... -
Lydfil: Mundtlig øvelse
ForumindlægHej alle sammen er der nogen herover der kan give mig hurtigt feedback over hvor godt jeg udtaler mig på engelsk mundtligt. Jeg har nemlige lavet en lydfil hvor jeg læser en artikel op fra følgende nyhedshjemmeside.Det handler om Pakistanske ex-militære leder hvis advokater nægtet at repræsente... -
Rettelse af stil
ForumindlægKære lektie-hjælpere Jeg har en engelsk stil. Jeg vil bare spørge om, at der ikke var en sød en, der vil rette den. Vil blive utrolig glad. Engelsk er nemlig ikke min stærke side, og jeg vil rigtig gerne forstå, hvad for nogle fejl, jeg laver. Vil også rigtig gerne blive bedre til det. Men jeg h... -
"At være på" - EN/EØ
ForumindlægHejsa Jeg har valgt at arbejde med emnet "Facebook" i Engelsk og erhvervsøkonomi til AT-emnet "At være på". I EØ vil jeg se på hvordan Facebook er som virksomhed, og hvordan andre virksomheder kan bruge Facebook i egen markedsføring. Nogen gode forslag til hvordan jeg kan komb...
