Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18461 til 18480 af 46276
-
Emner i dansk gennem gymnasiet
ForumindlægJeg er i den uheldige situation, at jeg gennem de sidste to år er blevet belemret med en dansklærer, som absolut intet lære fra sig. Derfor beder jeg jer herinde om hjælp, da jeg er i 3. g nu, og de sidste eksamer er i slutningen af året. Hvilket emner gennemgik I, da I var i gymnasiet? Svar så m... -
hvad kalder man skriveformen?
ForumindlægHej, jeg skal til mundtlig dansk eksamen i en novelle kaldet "Det vi har mistet" af Sarah Engell. Hele novellen er skrevet som en fortælling, hvor fortælleren skriver til lillebroren. Der står fx "Jeg går ned til forstævnen, hvor du venter på mig". Hvad kalder man den skrivefo... -
Basket øvelser
ForumindlægHej, Jeg skal op til eksamen i idræt på B-niveau, har bl.a. valgt at gå op i basket, men har ingen anelse om hvilke øvelser jeg skal vise. Det skal være nogle hvor der indgår noget med bredde dybde og spiljusteringer. Helst gerne nogle lette og simple øvelser. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
spørgsmål til redox. HJÆLP!
Forumindlægjeg har fået stillet i spørgsmål til en eksamens opgave der lyder: Giv eksempel på praktisk anvendelse af viden om redox. Jeg kan virkelig ikke finde noget om det, eller læse mig frem til det nogle steder, så jeg håber der er nogen der kan svare på det, det behøver ikke at være den helt store for... -
Wordmat
ForumindlægHejsa, har fundet ud af at vi må bruge wordmat til den skriflige matematik C eksamen, så bliver det heller ikke nemmere :) DOG! har jeg ikke helt styr på programmet endnu, er der nogen der ved om man kan få mellemregninger med når man løser ligninger i wordmat, jeg har lagt mærke til at den kun v... -
Er jeg bestået? Hjælp
ForumindlægHej Alle. Jeg skal søge ind på videregående uddannelse her til sommer og er derfor i tvivl om jeg har bestået fysik. Jeg har haft fysik A og der kræves fysik B.... Hvis det har noget betydning. Derudover fik jeg 00 til eksamen men 4 i skriftlig årskarakter og 02 i mundtlig. Er det eksamenskarakt... -
Analyse af Yahya Hassans "Dimission"
ForumindlægHej derude Jeg er igang med, at forberede mig til Dansk eksamen og skal bl.a. analysere og fortolke Yahya Hassans digt, "dimission". - Der skulle tilfældigvis ikke være en venlig sjæl, som kan hjælpe mig med dette? - Måske der sidder en derude, som har læst digtet og muligvis gjort... -
Dumpet eksamensbevis
ForumindlægNår en studentereksamen har et gennemsnit under 2,0 efter den sidste eksamen, tæller den som ikke bestået, men hvad sker det med studentereksamen? Bliver den 'lukket', altså at man aldrig kan blive student igen, eller tæller karakterne med hvis man vælger at tage en STX om, altså at de væ... -
Analyse af En københavner i Jylland
ForumindlægHej jeg er en pige på 16 år og jeg skal op til 9.klasses eksamen om en måned. Jeg har trukket "Essay" i mundtlig dansk, og har valgt at lave en analyse af essayet "En københavner i Jylland". Er der nogle der har læst det, og har nogle gode analysepunkter, som jeg evt. kunne... -
SSO . HJÆLP
ForumindlægJeg mangler inspiration til i morgen, hvor jeg skal ha valgt mit emne. Jeg er på helt bar bund! Hvad skal jeg vælge?Af fag har jeg at vælge imellem: Historie (Hvis det kan undgåes!)Dansk (skal det ikke være!)Fransk (ville være perfekt)Meget hurtig brainstorm, samt nogle af mine interesser:BilerMa... -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Fuld pensum i 2.g - Hvad tæller?
ForumindlægHej allesammen, jeg står i den situation at jeg er i fuld pensum lige pt i 2.g på STX. Da jeg troede jeg havde byttet tid med en af mine venner og ikke dukkede op til den mundlige årsprøve i AT, så har jeg fået -3 i AT. Det er sådan nu at min vice-rektor siger at AT karakteren, altså -3, den tæll... -
Cubakrisen
ForumindlægHej. Jeg er ret sikker på at jeg gerne vil skrive SRP om Cubakrisen, da jeg synes det er det mest interessante. Jeg har valgt fagene Samfundsfag A og Historie A. Jeg dog ved at være kørt helt død i at finde en problemformulering og de dertilhørende ca. 3 underspørgsmål (redgørelse, analyse, disk... -
Hjælp to journaliststuderende
ForumindlægKære Studieportalen Vi er to journaliststuderende, som i øjeblikket prøver at finde på noget at skrive om i en stor opgave på skolen. Vores overemne er "Uddannelse", og et af kriterierne er, at historien ikke må være dækket i pressen før - Og det er svært. Derfor vil vi gerne høre jer... -
Elektrisk energioverføring
ForumindlægI dette emne er det godt at kende begrænsningens kunst. Det har dog ikke afholdt folk fra at skrive tykke bøger om emnet.Sædvanligvis vil man begynde med statisk elektricitet. Hvis I har tæpper på gulvet eller pelsen fra en død gnaver, kan der indledningsvist godt spindes en ende over det. Det ka... -
Uklarhed omkring pensum
ForumindlægLæste lige et andet indlæg om uklarhed omkring det opgivne pensum, og kom i tanke om en lidt mærkelig oplevelse til en spansk eksamen. Jeg var oppe i spansk i forsøgsmetoden, hvor man af de opgivne tekster udvælger én som man forbereder et oplæg om. Derudover trækkes en ekstemporaltekst og spørgs... -
HJÆLP - Præsentation af eksamensprojekt i billedkunst?
ForumindlægHejsa! Jeg har trukket billedkunst som min første mundtlige eksamen på mit gymnasie... Jeg er dog meget i tvivl om hvordan og hvorledes med denne eksamen, da min lærer faktisk ikke har forklaret særlig meget om det... Jeg ved dog at man kommer ind, trækker et spørgsmål som har noget med pen... -
Årskarakter vs eksamenskarakter HJÆLP!
ForumindlægHej studi. Jeg har været oppe til eksamen i et C-fag, hvor jeg fik en god årskarakter, men fuckede helt op til eksamen. På mit eksamensbevis fremgår det, at eksamenskarakteren har erstattet årskarakteren og trukket mit snit en del ned. Kan det passe at eksamenskarakteren erstatter årskarakteren i... -
Handicappede dur åbenbart ikke
ForumindlægHej! :) Jeg skal analyser en artikel handicappede dur åbenbart ikke... her er linket til artiklen: http://stiften.dk/laeserbrev/handicappede-dur-aabenbart-ikke og her er hvad jeg har skrevet indtil videre... nogle steder har jeg ikke skrevet noget og andre steder har jeg skrevet hjælp, fordi j... -
HJÆLP!
ForumindlægHej. Jeg er 17 år gammel, og går pt. på STX (2.g). Eller det betyder, at det gjorde jeg. Jeg gik i midten af 2.g ned med angst og voldsom depression. Jeg havde det dårligt psykisk, da jeg var under et kæmpe karakterpres. Jeg havde et snit på lige under 10, da jeg knækkede på det. Jeg blev syg...
