Søgning på: matematik fp9 december 2018. Resultater: 18481 til 18500 af 33057
-
regneregler: (x + Δx)^2
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og læser noget om differentialkvontient...Jeg har i mine notater i forbindelse med tretrinsreglen skrevet af fra tavlen, at når (x + Δx)^2 skal regnes ud, blir det lig medx^2 + 2xΔx + Δx^2Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor det gør det? Det er i særde... -
eksamen i 9.klasse
Forumindlægnår man skal have en dansk eksamen så får man en retsrivking og en læseprøve og en still lægger man alle karakter sammen til sidst for eksempel jeg får 4 i retskrivning og 7 og læse og 4 i still lægger man det så sammen til sidst? :-) -
At beregne X?
ForumindlægJeg er lidt usikker på hvordan man beregner X Betragt linjen med ligning y=7*x+13. Beregn x, når y er 0, og når y er 117, og når y er -53. -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
Hvad betyder ^ ?
ForumindlægHej derude! Hvad betyder ^ når det står ovenpå et bogstav? Og hvad hvis der er en lige streg over bogstavet? På forhånd tak! -
9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen
Forumindlæghej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig -
Forskellen mellem HTX og STX
ForumindlægKan nogen forklare mig hvad forskellen mellem HTX og STX er? Er det rigtigt at HTX sætter mere fokus på naturfaglige fag? -
Kontext 7
ForumindlægHej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak. -
Tal, mængder, talbehandling og reduktioner.
ForumindlæghejJeg skal op til mundtlig mat., og har fået følgende krav stillet:Du skal behandle regningsarternes hierarki og bl.a. gennemgå regningsarterne i forhold til de rationale tal skrevet som brøker (brøkreglerne), såvel abstrakt som med eksempler.Problemet er bare, at jeg ikke forstår, hvad de mener... -
SRP - Karakter
ForumindlægHej allesammen, Jeg er ret utoldmodig mht til min SRP og VIL vide min karakter snart, tænkte derfor på, om der ikke var en som ville skimte min igennem og give et ca bud, bare så jeg kan slappe lidt af ;-) Tænker næsten ikke på andet :-) -
paramterfremstilling
Forumindlægto linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det? -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
Privat undervisning
ForumindlægNogen der tilbyder noget privatundervisning i tysk? Skal til 2.g eksamen på næste mandag så jeg har bruge for nogen for lige at snakke lidt med... -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g? -
Enkeltlogaritmisk
ForumindlægHej..Skal forklare brugen af enkeltlogaritmisk papir... Hvordan gør jeg det?M.h.t hvordan det er opbygget.. Hvad betyder det at y-aksen er logaritmisk? -
Mere hjælp :)
ForumindlægDer ønskes en generel indførelse af de 3 funktionstyper bl.a. ved behandling af funktionernes monotoniforhold. Jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med dette spørgsmål? Håbede der måske var nogen der havde nogle gode ideer? På forhånd tak. -
Skr. årsprøve tilbage?
ForumindlægFår man sin skr. årsprøve og eksamen tilbage, eller får man bare en karakter? -
Advanced Grapher
ForumindlægHejsa Jeg står og skal op i matematikeksamen. Her vil jeg gerne anvende programmet Advanced Grapher. Jeg er så kommet i tvivl om, hvorledes jeg anvender logaritmefunktionen, så jeg kan lave en graf, samt hvordan jeg laver kvadratroden. Søger svar på hvordan logaritmen skrives ind, samt kvadratrod... -
Differentiabillitet
ForumindlægHej, jeg skal bevise at liniære funktioner og andengradspolynomi er differentiable. Dette finder jeg meget svært- nogen der kan hjælpe? -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU..
