Søgning på: Dansk. Resultater: 18521 til 18540 af 40954
-
Efterlønsproblematikker
ForumindlægHej !Jeg sidder og gruer over samfundsfagsrapport, hvori jeg ikke kan finde hverken hoved eller hale i følgende spørgsmål:Redegør for problematikkerne i pensions- og efterlønsordningerne, som de er i dag.Dét jeg ikke kan finde ud af er; hvad er det som er problemet? Jeg ved godt at der ikke er n... -
any mistakes?
ForumindlægIn whose nameThis text tells about terrorism, and especially the question “ How can some people do this? And why?”. By one of the biggest terrorist attacks, “the attacks on world trade center, in 2001”, it is very difficult, to point on a reason, why these men were doing this attack. It couldn’t... -
H. C. Andersen
ForumindlægHej.Folkeviser og folkeeventyr er af ukendt forfatter, ik? Men kan man sige at H. C. Andersens eventyr er folkeeventyr?På forhånden mange tak. -
Oversættelse på A-niveau
ForumindlægStår og skal til adgangsprøve her på mandag til engelsk på A-niveau, men det er efterhånden noget tid siden jeg har lavet skriftligt engelsk, ¨så er der nogen som ligger inde med engelsk oversættelser på A-niveau, som jeg kan oversætte? Ville være super lækkert... -
Betydning af Abstinenser
ForumindlægHej folkens Nogen der ved hvad Abstinenser betyder. Tak på forhånd : D: D -
Hvorfor Ik' cosinusrelationen?
ForumindlægI et koordinatsystem med begyndelsepunkt O er givet to punkter A(1,5) og B(7,2)I følgende opgave går det ud på at bestemme siderne og vinklerne i trekant OAB Jeg har bestemt længden af siderne til hhv. AB= kvadradrod45 og OA = kvadratrod26 og OB= kvadradrod 53når jeg herefter skal bestemmme vinkl... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHar lige brug for noget hjælp til at få oversat det her rigtig, er ikke særlig god til tysk så jeg håber nogen lige kan hjælpe lidt, tak. Dasnk: Familien bor i Istanbul og en dag ringer faren til dem og spørger om de vil omme og bo i tyskland i byen München, efter han ikke har set dem i 2 år, b... -
Jura - internationalt
ForumindlægHej.. Hvad kan man gøre for at gøre sit jura studie så internationalt orienteret som overhovedet muligt og hvilke slags internationale jobs (bortset fra at arbejde ved udenrigsministeriet) er der mulighed for efter studiet? :-) -
Odysseen FORM OG HEXAMETER !?
ForumindlægKære alle studieportal brugere :) Sidder med nogle noter til min Old eksamen, men forstår ikke min lærers noter. Håber I kan være mig behjælpelig :) Der står følgende: "Form for Odysseen: Verseformen hedder Hexameter, som består af 6 rytmiske enheder, nemlig 5 tre-stavelsesenheder og en af... -
Hjælp til oversættelse af et ord
ForumindlægHej jeg sidder og er i gang med oversættelse af en spansk tekst, men jeg lidt i tvivl om et ords betydning: nemlig ordet une som bliver brugt i denne sammenhæng: yo soy el puente que le une con España. Jeg tror det betyder : jeg er den bro, som slutter Spanien?? hjælp tak. -
Digt!
ForumindlægJeg har det VIRKELIG VIRKELIG og jeg mener VIRKELIG svært ved digte!Jeg forstår dem ikke!De er så svære at forstå, og fortolke dem, jeg kan virkelig ikke forstå dem.Hvordan kan jeg "bedre-forstå" dem?Jeg skal til 8.klasse "prøve" på torsdag, og vil så gerne have TJEK på det!Hå... -
Hjælp til grammatiskrettelse af stil ''Die Ohrfeigen (lang)
Forumindlæg''Wenn Sie nach hause kommen, Renate fragt die Grossmutter und die Tante was KZ bedeutete. Sie bleiben total schockiert, und erklärt dass, sie sollt nicht mehr über es sprechen, weil es sehr gräflich für die Familie, und Special für ihre Papa ist. Renate Verkroch sich unter dem Klavier,... -
ords betydning
ForumindlægVille bare spørge hvad de her ord betød; Narkose Synergi - På forhånd tak -
ekstemporaltekster
Forumindlægjeg går i 1.g, og skal til årsprøve i fransk om en uges tid... Jeg vil meget gerne øve mig lidt, men har ikke kunnet finde nogen ekstemporaltekster - er her nogen som har nogle liggende? :) -
Plzz Help me, LAST I PROMISE
ForumindlægFolk bliver nok trætte af at jeg sætter indlæg op hele tiden, men det stopper nu ;-)Mangler kun det SIDSTE, det lover jeg ;-)Håber bare der en der kan bruge tid på det.1) Filmen slutter med, at Billy bliver optaget på balletskolen og som voksen danser hovedpartiet i Svanesøen (i en opsætning kun ... -
Daktylsk hextameter
ForumindlægI Illiaden skriver Homer sine vers på Daktylsk hexameter. Men hvad er det helt præcist? Jeg mangler en uddybende forklaring på hvad det egentlig er? På forhånd tak. -
Fuck jeg gidder ikke!!!
ForumindlægJeg skal op til historie eksamen på fredag og JEG GIDDER VIRKELIG IKKE, alt det historie læsning hænger mig virkelig ud af halsen. Jeg gidder bare ikke læse det op, har virkelig ingen movitation til at tage mig sammen til at læse. Jeg er næsten færdig med pensumet, men tror egentlig bare jeg har ... -
Hjælp til at oversætte
ForumindlægHej. Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal have en sætning på latin med, og håber nogen af jer kan hjælpe mig.. det skal nemlig være korrekt, da den også skal skrives som en tattovering bagefter, men sætningen er "Lad vær at tæl hver time - Men sørg for at hver time tæller!" H... -
fattigdom..
ForumindlægHej er der nogle der kan hjælpe mig lidt på vej.. Hvad er fordelene og ulemperne ved at staten hjælper de svageste i samfundet med penge osv? -
Georg Brandes
ForumindlægHej Jeg sidder og forsøger et tygge mig gennem Georg Brandes "Det uendeligt smaa og det uendeligt store i poisien" og kunne godt bruge lidt hjælp. Helt overordnet handler den vel bare om at man kan beskrive det uendeligt store fx livet og dets sammenhæng udfra det uendeligt små fx små d...
