Søgning på: dansk reportage. Resultater: 18521 til 18540 af 41162
-
"Potensudvikling"
ForumindlægIfølge min lærerbog er navnet for en funktion af typen: f(x)=b*a^x, x tilhørende R+ en potensudvikling. En funktion givet ved f(x)=a^x kaldes en potensfunktion. Når jeg søger på nettet efter potensudvikling finder jeg dog kun gymnasierelaterede sider. Er der nogen der kan kaste lidt lys over... -
potensfunktion, benyt potensregression
ForumindlægGrafen for en potensfunktion går gennem punkterne (2,16) og (5,250). Benyt potensregression til at bestemme a og b i y=b*x^a benyt derefter funktionsudtrykket til at bestemme funktionsværdien af x=3 Håber der er en der kan hjælpe mig med denne he... -
Mat kyndige?
ForumindlægVed minus kalder man det for, substrahere. ved plus, addere gange, multiplicere.. hvad hedder det når man dividere? findes der også et smart udtryk for det? -
Det økonomiske kredsløb ahva?
ForumindlægJeg går i 9. klasse, og skal til på onsdag redegøre for det økonomiske kredsløb - og må indrømme at jeg er en del mere naturvidenskabelig og lidt ude hvor jeg ikke kan bunde. Jeg har vedhæftet det her i håb om, at der er nogle der kan fortælle mig om der er et eller andet mega vigtigt jeg man... -
hjælp til aflevering
ForumindlægHej :) Er der nogen der har lavet den aflevering hvor disse to spørgsmål er stillet: Undersøg hvad der af materialet i bilag 3 kan udledes om fedme i DK? Diskuter hvorvidt det er muligt at mindske fedmeproblemerne med økonomiske og politiske midler. (Især den her jeg er i tvivl om) - Jeg kan ikke... -
Daktylisk hexametre
ForumindlægDe homeriske digte er skrevet med daktylisk hexametre, men hvad er det ? -
Spansk eksamen - Tacones Lejanos
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg går i 3g og skal til spansk eksamen. Jeg skal lave et oplæg om tacones lejanos, som skal vare ca. 8 min. Jeg vil lægge vægt på forholdet mellem Becky og Rebeca. Er der nogle der har nogle ideer til hvordan jeg skal lave dette oplæg og hvad jeg skal komme ind på? På forhånd... -
Analysemodel til et guldaldermaleri
ForumindlægJeg mangler virkelig en analysemodel til et guldaldermaleri, eller en fremgangsmåde. Er der nogle af jer søde mennesker der ligger inde med det? Eller som har nogle guldkorn omkring det, at skulle analysere et guldaldermaleri? På forhånd tak :-)! -
13 tal
Forumindlæghvordan kan man få 13 eller 11 eller 10 i engelsk, når man er virkelig dårlig til det? -
en Sætning
Forumindlæghvordan siger man: Børnene vil også lære at anvende en computer? -
Forstår ikke, er der en som evt kan hjælpe ?
ForumindlægHej, jeg står og skal lave til at lave en Engelsk tekst som lyder således: A: Teksterne i dette modul handler om forskellige livsstile (og de valg, personerne har truffet i deres liv). Beskriv de livstile, du møder i tre af disse tekster (min.500 ord). B Forbered en samtale om forskellige liv... -
Hej
ForumindlægEr der en der kan fortælle mig hvordan en spansk eksamen foregår?? På forhånd tak :) -
JAMES BOND ! Hjælp !!
ForumindlægHej :D Er der en, der har læst eller set Casino Royale?! Hvis du har, kan du så ikke skrive et kort resumé?! Og .. en lille vurdering? -
Enhedslisten
ForumindlægEnhedslisten har ikke siddet i regering vel? men nogle der ved hvorfor? er det bare så simpelt, at de mangler stemmer -
Valuta politik
ForumindlægEr der nogen som kan forklare mig, hvad valuta politik er? Har selv skrevet nogle notater, men vil gerne høre hvad andre har at sige, for at få en bedre forklaring på hvad det er. -
Lande
ForumindlægHar lige læst at lande er femininum og bliver lidt i tvivl om, hvordan jeg så skal refere til dem i en sætning. Eksempel: If Britain leaves the EU, then it finally has the oppotunity to stop the migration, and it might do it. Hvad ville der skulle stå for, at sætningen ville blive mere korr... -
Hjælp til oversættelse af sang :-)
ForumindlægVil bare spørge, om der er nogen der kunne tænke sig at kigge min oversættelse igennem, for at se om det giver mening? Ikke at man skal rette alle fejl der jo er, men bare for lidt konstruktivt kritik. TAK -
Problemformulering
ForumindlægJeg sidder også skal lave en problemformulering om Hitler.. Jeg har skrevet følgende: I min opgave vil jeg redegøre for Adolf Hitler’s liv og hvordan han dannede de holdninger der senere ville blive en stor del af den politik NSDAP førte, undersøge hvordan det lykkedes ham at komme til magt... -
differentiering af eksponentialfkt.
ForumindlægHej Jeg mangler et bevis for differentiering af eksponentialfunktionen Hilsen Louise -
Venstrefløjen og Højrefløjen!
Forumindlæghvilke partier ligger på venstrefjløjen og hvilke liggerpå højrefløjen? Og hvad betyder dette helt præcist?
