Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18521 til 18540 af 22746
-
Svingningstid
Forumindlæghttp://peecee.dk/index.php?id=20648 Er der nogle experter som har forstand på svingningstid ? -
Hvad betyder?
ForumindlægAntage/antagelse: Fortrænge/fortrængt: Ubevidste: Underbevidste: Overbevidste: individ: overlegen: overlegehed: Jeg vil helst gerne få dem forklaret på "børnesprog", da jeg tit ikke får hele foklaringen med, når jeg slår det op i en ordbog -
Det samme?
ForumindlægEr halveringskonstant og halveringstid det samme??? -
Er HTX mon noget for mig?
ForumindlægHej! Jeg er er en meget forvirret 9. Klasser Jeg ved ikke om jeg skal vælge HTX. Jeg får nok 7 i alle fag og 10-12 i engelsk og jeg elsker teknologi og alt det man skal på HTX men jeg ved ikke om det mon bliver hårdt for mig? Er der nogen der ved om det er svært at gå på HTX? Og hvad med mine 7 t... -
Udregn batterilevetid - How
ForumindlægHey... Jeg har lige købt et lille transportabelt anlæg/ghettoblaster. Jeg skal bruge den i det fri, så den skal bruge nogle batterier. Den har en "power consumption" på 18W står der, og de 8 C-batterier jeg har brug for har en spænding på 1,5V... Now, hvordan/kan man overhovedet udregn... -
Karakterer for 1.g
ForumindlægEr det kun på vores gymnasium, at 1.g'ere først får karakterer for første gang efter juleferien? -
Bøger om rummet?
ForumindlægHej! Jeg har pludselig fået en stor interesse for rummet og vil meget gerne læse om det i fritiden.. Er der nogen der kender nogle gode bøger, som I kan anbefale? Helst ikke på et mega svært niveau - da jeg stadig er ny inden for dette felt. Det må meget gerne være på dansk. Vh Hans -
"Elevtid"
ForumindlægInde på Lectio kan man se en oversigt over de opgaver, man har lavet i de forskellige fag. Derudover er der er kategori, der hedder Elevtid. Herunder står der som regel 1, men også 0,5 og 1,5 for mit vedkommende.\nHvad betyder det? -
(Harmonisk svingning)
ForumindlægHej folkens. Jeg har en formel som beskriver energien i en ideel harmonisk svingning , der er konstant, altså: Etotal : Efjeder + Ekin = ½ * k * (delta x)2 + ½ * m * v2 som jeg ikke helt forstår. Er der en der kan forklare dette, ville jeg være taknemmelig. Og så har jeg en and... -
mL eller ml?
ForumindlægHvad er rigtigst?\nMilliliter forkortet: mL eller ml?\n\nI folkeskole plejede jeg altid at skrive ml, men i vores forsøgsvejledning står der mL -
Sukker og stivelse påvsining. - Hvorfor farveskift?
ForumindlægJeg har en såkaldt selvvalgt opgave om sukker og har i den lavet nogle forsøg, bl.a. et hvor jeg har taget en række reagensglas og proppet en masse forskellige stoffer i hvorefter jeg skulle påvise at der var stivelse eller glukose i dem via stivelse- og glukoseindikator. Det viste sig at dem med... -
Forsøg for 2. klasses elever
ForumindlægJeg skal lave nogle forsøg for 2. klasseselever, men jeg mangler lidt inspiration mht. forsøgene. Det må være alle naturvidenskabelige fag, dog tror jeg det er lettest inden for kemi og fysik.Det skal ikke tage for lang tid - og det må ikke være "farligt." -
Kraft og Newtons 2. lov
ForumindlægHejsa. Jeg har en smule svært ved at komme med et eksempel.. Er der nogle, der kan hjælpe? "Gør rede for begrebet kraft og Newtons 2. lov. Illustrer med eksempler." Jeg forstår godt den første del, men jeg forstår ikke det med eksempler.. -
Adgangskrav til gymnasiet
ForumindlægEr det et krav, at man har haft haft tysk eller fransk i folkeskolen for at blive optaget i gymnasiet?Min lillebror har nemlig valgt ikke at have andre fremmedsprogfag end engelsk, og nu siger hans skole, at han ikke kan komme i gymnasiet. Jeg ved ikke selv en hylende fis om den nye gymnasierefor... -
Opgave om procent
ForumindlægHvor mange liter 50% sprit skal man blande med 12 liter 90% sprit, for at blandingen bliver 60% ? Jeg har ingen ide om hvordan jeg skal gribe opgaven an. Er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe? -
AT - 9/11 med hvilken fagkombination?
ForumindlægHej :-) I årets AT-emne, katastrofen - årsager og konsekvenser, vil jeg gerne skrive om terrorangrebet på 9/11. Min første tanke var, at jeg syntes, at de religiøse årsager til angrebet var spændende (Jihad osv), og mine vejledere sagde, at jeg kunne skrive i engelsk-religion - med samfundsf... -
Er Wikipedia partisk?
ForumindlægEr Wikipedia partisk, eller er siden neutral? -
Ormehuller, tidsrejse og Einsteins's relativitetsteori
Forumindlæghey derude, Er der nogen af jer, som ved hvilken sammenhæng der er mellem Einstein's relativitetsteori og ormehuller/tidsrejse ? hvis ja, vil I så ikke gerne forklare mig det? på forhånd taaak .. -
Er der nogle skrappe hoveder til MatLab?
ForumindlægHej, som overskriften siger har jeg brug for hjælpe til en matlab kode. Jeg håber at nogen er skrappe til det og har tid til at hjælpe mig. Hilsen S.K -
Civilingeniør
ForumindlægHej alle Jeg går i 3g, og er dermed student om små 4 måneder. Så det er snart på tide, at have bestemt hvad jeg skal foretage mig efter sommerferien. Jeg har længe gået og tænkt på at læse til civilingeniør, men al den snak om arbejdsløshed osv. har holdt mig lidt tilbage. Er der nogen som ...
