Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18541 til 18560 af 45450
-
Hjælp til synopsis om ligestilling!
ForumindlægHey, jeg er gået lidt i stå med min synopsis. Min Problemstillinger: Gennem de sidste mange år har mænd og kvinder haft lige rettigheder, men har ligestillingen også indfundet sig? og jeg tager mest udgangspunkt i kvindernes ligestilling.. men mangler lidt at få opstilliet nogle forholdsvis r... -
Religions tekster og teori
ForumindlægJeg skal sætte 2 religiøse tekster op mod hinanden. De 2 tekster skal være fra 2 forskellige religioner og jeg har om stamceller og etik. Måske en som kender 2 gode tekster jeg kan gøre det med? En anden ting er teorien i religion. Jeg analyser jo ikke ud fra en teoretiker, så hvilken teori er d... -
Casper Eric 7/11 digt 'Jeg er helt absurd meget i stand''
ForumindlægCasper Erics digt ''Jeg er helt absurd meget i stand'' skal jeg have analyseret. Digtet findes her: https://intranet.detfri.dk/uvm/fag-stx/dansk/2017/11.august(net-adgang)/files/51614_tekst5.pdfEr der evt. nogle som kan hjælpe? Tak på forhånd! -
AT - darwin og gudsopfattelsen
ForumindlægNår jeg skal til at se på hvad dansk kan som historie ikke kan, og omvendt i AT, hvilke ting kunne jeg så fremhæve? Har om Charles Darwins evolotionsteori som kilde, og Pesten i Bergamo i dansk som analyse. På forhånd tak. Læste et sted at sådan et fag som Dansk har man med empiri at gøre, hvil... -
værende: platon
Forumindlæghej jeg er ved at analyser teksten "platon af faidon (første halvdel af 300 - tallet f.kr)" i bogen "fire menneskesyn" til eksamen. jeg sidder fast ved ordet værende og hvad der menes med den? kan det betyde legeme og sjælen? -
Sen-periode/historie
ForumindlægHej derude Jeg er ved at lave en historie opgave, som jeg skal analysere. Jeg er blevet stillet et spørgsmål omkring: "at fokuser på sen-osmannisk" . Når der står sen-osmannisk, er det så før osmanner tiden eller efter osmanner tiden? Hilsen Lisa -
er der noget der kan hjælpe mig med det herunder opgaver?
Forumindlægproblemstillling: er der dansker så innovative som de gerne selv vil fremstår? problemformulering: Redgøre for udviklingen i den effektive kronekrus samt for udviklingen i erhvervslivets udgifter til forskning fra 2015 til 2021? efterfølgende analyseres, hvordan man ved hjælp af økonomisk pol... -
Redegørende del
ForumindlægHEJ hvor mange sider skal den redegørende del sådan cirka fylde i min omkring, 20 siders opgave ? -
NOGEN DER KAN??
ForumindlægNogen der ved hvad deskriptiv statistik er?? please hjælp hurtigt?? det vigtigt -
En god konklusion
ForumindlægHej. Jeg er ved at skrive min Dansk/historie-opgave, og er nået til, at jeg skal lave en konklusion. mit problem er så, at jeg ikke ved hvor lang en konklusion skal være, og hvad den skal indholde. Håber I kan hjælpe mig. Mvh. CL,2.F -
emner.....?
ForumindlægHejsa....ville lige høre om der var nogen,som kunne henvise mig til et sted hvor man kan se eventuelle emner til 3.g opgaven????Også gerne hvis i selv har et godt emne..... :) -
H. C. Andernsens udvikling i kærligheden
ForumindlægHej alle.\nsidder og skal skrive en 2-års opgave... emnet er Kærlighedens udvikling i H.C. Andersens liv.. nogen det har en god måde at sætte sådan en opgave op på... er ikke ret god til at placere emnerne de rigtige steder? \n\nhilsen Mig -
Dansk synopsis - hjælp
ForumindlægHej allesammen, jeg sidder med en dansk synopsis, men jeg er gået lidt i stå ved præsentation af prøveoplægget og sammenhængen med fordybelsesområdet. Jeg har trukket emnet: eksistentalismen og skal op med 3 tekster: dan turell - gennem byen en sidste gang. emil aarestrup - angst Nik og jay ... -
AT i psykologi!
ForumindlægHej! Jeg skal til AT-eksamen om 1.5 uge, og jeg er nu kommet helt i tvivl ang. mine metoder!! Jeg har i psykologi sagt at jeg har anvendt Casemetode, da jeg har taget udgangspunkt i Lazarus og Folkmans teori. Da Lazarus og Folkman har sat sig ind i andre folks liv, tænkemåde og adfærd for at ... -
opgave
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en opgave i historie A og samfundsfag B om Sydafrika. Det sidste spørgsmål i opgaven lyder: "Diskuter om Sydafrikas fremtidige skæbne er lagt i hænderne på politisk, økonomisk eller civilsamfundets udvikling" Jeg kan ikke helt gennemskue hvor læreren vil ... -
Mundtlig Afgangsprøve!! hjælp
ForumindlægHej. Jeg skal op i dansk mundtlig imorgen, og jeg vil høre om det er okay at jeg bringer alt hvad jeg skal sige med ind? Trækker det ned? Og hvad er bedst? -Tak på forhånd. -
Jura i England
ForumindlægJeg går og har læst mine øjne ud i studie- og jobbeskrivelser i den seneste tid og synes virkeligt godt om england og det jura studie man kan læse derover, og ville høre om der er nogen der ved hvad kravene er for danske studerende der vil ansøge til det engelske tilsvarende til "Jura studi... -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
Præsentation af Helle Helle's Rester
ForumindlægHejsa, jeg skal her på mandag holde et mindre foredrag / fremlæggelse omkring Helle Helle's novelle samling Rester. Den skal vare 10-15 minutter og gerne inddrage analyse af 2 af hendes tekster. Fremlæggelsen skal gerne have en problemstilling eller hvad man skal kalde det, hvor man vælger ... -
Danskopgave: Hjælp til artikler!
ForumindlægHej alle. Jeg er i den situation, at jeg inden længe skal påbegynde skrivningen af min DHO, hvor jeg har valgt dansk som fag. Min problemformulering lyder, at jeg skal foretage en retorisk analyse af to selvvalgte tekster fra efterlønsdebatten. I den forbindelse vil jeg høre Jer, om nogle kan...
