Søgning på: historie eksamen. Resultater: 18561 til 18580 af 46276
-
psykologisk, eksistentiel og realistisk tolkninger i folkeviser
ForumindlægHej Er der nogle der kan forklare mig hvad de tre tolkninger betyder og kan de kun bruges til trylleviser? -
MEDIEFAG - filmanalyse
ForumindlægHej, jeg har et par spg. til alle dem der har mediefag på højniveau og ellers dem der kan være i stand til at hjælpe. Når man skal analysere et filmklip i mediefag, hvad skal man så starte helt basalt, at kigge på? Skal man f.eks. lægge mærke til, at klippet starter med en panorering for at udp... -
At Religion i politik
ForumindlægHej. Jeg skal op i at på mandag og vil gerne have noget hjælp til hva jeg kan bruge af metoder. Jeg er oppe i religion og samfundsfag og skal se på fremtidens sammenstød såsom muhammedkrisen. Generelt er det med vægt på islam vs kristendommen. Håber meget på hjælp da jeg minium ska have 7 for a... -
HERMEUTISKE METODE???
ForumindlægJeg er ikke helt klar over, hvordan man bruger denne metode. På forhånd tak -
HJÆLP - Herman Bang
ForumindlægHej ale sammen.. Jeg skal op i dansk på mandag. Jeg mangler noter til Herman Bang og novellen "pernille". Hvis der også er en, som har nogle noter til Otto Frello, er de meget velkomne til at skrive :) -
Heros metode :)
Forumindlægnogen der ved noget om Heros metode? er helt blank ;s -
AT 2013 - valg af fag indenfor "Det frie valg"
ForumindlægHej Studieportal, Nu er AT-emnet 2013 blevet offentliggjort: Kampen for det gode liv. Jeg har tænkt utrolig meget på hvad jeg skal vælge, og er kommet frem til at jeg ønsker at bevæge mig indenfor noget omkring "Det frie valg". Det lægger jo umiddelbart op til en del fag. Jeg tæn... -
SRP - Den industrielle revolution i England
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med SRP, hvor jeg har om Den industrielle revolution i England med fokus på socialt dårligt stillede i samfundet. En af mine problemstillinger lyder således: Du skal analysere selvvalgte kilder til en vurdering af, hvordan det engelske klassesamfund kom til udtryk i peri... -
Hjælp til opgave - pyramider
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder med en pænt vigtig opgave, hvor jeg skal skrive om pyramiderne i Ægypten.. Jeg har en opgaveformulering der lyder på at jeg skal skrive en diskussion af hvorfor pyramiderne blev bygget og hvad deres funktion i samfundet var. fint nok, problemet er bare at det skal fy... -
Starter novellen i ultimas res eller in media res?
ForumindlægJeg er ved at skrive en litterær artikel om "Fiskehandlerens kone" skrevet af Mathilde Walter Clark. Jeg er meget i tvivl om hvorvidt den starter i ultimas res eller in media res. Dette er starten på novellen: Der var noget ved fiskehandlerens kone, som fik mig på den tanke, at hun ... -
Hvem opfandt lynlåsen
ForumindlægHvem opfandt lynlåsen? Foreslå nogle hjemmesider. Tak på forhånd. -
TIDSFRISE
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle gode ideer til hvordan jeg kommer igang med en tidsfrise i en 4. klasse hvor jeg skal være vikar indtil sommerferien ? >På forhånd tak for hjælpen :-) -
begrebet medialisering
ForumindlægForklar begrebet medialisering og diskuter mediernes indflydelse på den politiske proces -
Fra STX til HA Erhvervsøkonomi på uni
ForumindlægHej! Jeg blev færdig med min stx i sommers og har valgt at læse Erhvervsøkonomi og Matematik i København efter sommerferien. Jeg vil i i denne sammenhæng høre om, der er nogen herinde, der på samme vis er gået fra STX og startet på en uddannelse ala ovenstående, evt. almen erhvervsøkonomi osv. o... -
hjælp til Sa/His opgave
ForumindlægHej,, Jeg tænkte på om nogen her inde kunne hjælpe mig med min studieretningsopgave. Jeg har tænkt mig at skrive om Irak krigen som den 3. verdens krig. samligne med de andre to verdens krige. Jeg kunne godt tænke mig hvis der var en af jer her inde som har haft samfundsfag på høj niveau i gymnas... -
Historisk tid
ForumindlægJeg har læst "Det Forræderiske Hjerte" af Edgar Allan Poe, novellen er skrevet i 1842. Jeg skal finde ud af hvilken historisk tid den blev skrevet i - jeg kan kun komme på romantikken, min søster foreslår guldalderen. Kan i hjælpe mig? -
Please Studieportal HJÆÆÆLP MIIIIIIIIG!!!!!!!!!
ForumindlægFaust: The theme of The Picture of Dorian Gray is a recurring one in European culture, most famously expounded in Faust. In the story of Faust, the devil tempts a man to sell his soul in exchange for all the things he desires. The result is disaster and the lesson is that a man’s sou... -
To spørgsmål ang. begreber
ForumindlægEr der nogen, der kan fortælle mig, hvad showing og telling er, og hvad bagudsyn og medsyn er? Jeg kan huske, man bruger det i i dansk i forbindelse med analyse af novelller, romaner, eventyr etc. Der er visnok også noget, der hedder indre og ydre syn, og det vil jeg også gerne vide, hvad er. -
Simmel - Vekselvirkning
ForumindlægHej Alle. Er der nogle som kan hjælpe mig med at forstå begrebet vekselvirkning, som Georg Simmel gør brug af. MVH SARA -
Scenisk fremstillingsform
ForumindlægHej. Jeg faldt over noget, der hedder "scenisk fremstillingsform" i mine dansk papirer. Nogen, der ved, hvad det er?
